• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pelottava tilanne Kehä I:sellä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maxkari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Voi vittu teiän kanssa.
Mä oon nyt lukennu miten jengi ajaa ihan hiessä jotain kehä 1:stä. Tajuuttekste, että sen alueen sisällä ette saavuta ohittamalla ku max 10 sek.? Oli edessä pyörä tai rekka, ni mitä vittua siitä hiiltymisestä kostuu? Kuka on duunissaan niin kiireinen että tarvii 10 sekuntia toisen hengen hinnalla?

Painukaa vittu Ateenaan jos haluutte tapella ruuhkissa. Jos mua alkaa joku tahallaan kiilaamaan tappomentaliteetilla, aivan varmasti ilmoitan poliisille, ja näytän motoristin vilkkua silmäkulmaan pysähtyessä.
bowdown.gif
inlove.gif

Voi vittu teiän kanssa.
Mä oon nyt lukennu miten jengi ajaa ihan hiessä jotain kehä 1:stä. Tajuuttekste, että sen alueen sisällä ette saavuta ohittamalla ku max 10 sek.? Oli edessä pyörä tai rekka, ni mitä vittua siitä hiiltymisestä kostuu? Kuka on duunissaan niin kiireinen että tarvii 10 sekuntia toisen hengen hinnalla?

Painukaa vittu Ateenaan jos haluutte tapella ruuhkissa. Jos mua alkaa joku tahallaan kiilaamaan tappomentaliteetilla, aivan varmasti ilmoitan poliisille, ja näytän motoristin vilkkua silmäkulmaan pysähtyessä.
Nii, vittu! Ei muuta mutta tässähän on puhuttu siitä kuinka kiire tuolla rekkakuskilla on ollut. Ihmiset kyllä valitelleet vain sitä ruuhkassa istumista, mutta eivät ole puhuneet mitään että siellä pitää siksi mennä ohittelemaan menemään(Ruuhkassa nimenomaan)  
biggrin.gif

Sitten mielestäni tilanne muuttuu erilaiseksi kun kello on illalla 10 eikä ole tuota liikennettä niin paljoa.

Rammus tuossa sanoikin kaiken mitä itse olisin sanonut. Ei vaan pysty käsittämään näitä OHITUSkaistalla ajavia pace careja, jotka köröttelevät usein jopa alle rajoituksen. Oikea kaista on sitä varten että voi ajaa rekkojen kanssa sitä tuttua ja turvallista kahdeksaakymppiä.
Koskahan nämä hurjapää "paavot"
033102ass_1_prv.gif
oikein tajuaa että jos on kaksi kaistaa, niin se vasemman puoleinen ei ole välttämättä mikään "OHITUSkaista"
confused_orig.gif
Ehkä näillä hurjapäillä olisi tarvetta kertaukseen noista liikennesäännöistä...

Kuten Jyty tuossa hyvin mainitsi, ei Suomessa mitään oikeita ruuhkia edes ole, joten lopettakaa se nyyhkytys ja jatkaa
sport05.gif

Olikohan Niska&Nyyssösen aliurakoitsijoita? Luulisi että esimerkiksi sähköposti ko firman toimitusjohtajalle Niska&Nyyssönen Henkilöstö tapahtumaselosteen kera saisi jotain reagointia aikaan.
Toi kauhugalleria näyttää siltä että ne antaa jonku provikan kuskille kun saavat tietää että on yrittänny tappaa jonkun tiellä...

Tai voihan olla että kaikki ei oo niin edukseen valokuvassa, kuin määä...
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Ympäristöasiat kyllä vähän rupes kiinnostamaan.
lookaround_orig.gif

Koskahan nämä hurjapää "paavot" oikein tajuaa että jos on kaksi kaistaa, niin se vasemman puoleinen ei ole välttämättä mikään "OHITUSkaista" Ehkä näillä hurjapäillä olisi tarvetta kertaukseen noista liikennesäännöistä...
mad.gif

Minkähän vitun takia sitä vasenta kaistaa pitää sit madella ja jumittaa koko liikenne vaikka oikealla kaistallakin olis tilaa??
Nää vasemmalla kaistalla ajajat pitäis eristää omaan kukkahattu "minä minä" ryhmään ja upottaa suohon
033102bebe_1_prv.gif

Rammus tuossa sanoikin kaiken mitä itse olisin sanonut. Ei vaan pysty käsittämään näitä OHITUSkaistalla ajavia pace careja, jotka köröttelevät usein jopa alle rajoituksen. Oikea kaista on sitä varten että voi ajaa rekkojen kanssa sitä tuttua ja turvallista kahdeksaakymppiä.
Koskahan nämä hurjapää "paavot"
033102ass_1_prv.gif
oikein tajuaa että jos on kaksi kaistaa, niin se vasemman puoleinen ei ole välttämättä mikään "OHITUSkaista"
confused_orig.gif
Ehkä näillä hurjapäillä olisi tarvetta kertaukseen noista liikennesäännöistä...

Kuten Jyty tuossa hyvin mainitsi, ei Suomessa mitään oikeita ruuhkia edes ole, joten lopettakaa se nyyhkytys ja jatkaa
sport05.gif
No joo, itse puhuin hieman yleisemmin aiheesta. Olisi toki pitänyt sanoa että myös moottoriteillä näitä Pace Careja esiintyy. Siellä motarilla kun toi vasen kaista on se ohituskaista.

Mutta en vieläkään pysty käsittämään tätä vasemman kaistan valloitusmeininkiä. Onko se todella ylivoimaisen vaikeaa katsella välillä vähän peiliinkin ja mahdollisesti antaa tilaa takaa tuleville, jotka haluaisivat ajaa kovempaa kuin tämä Pace Car -kuljettaja. Vai onko kyseessä jonkinlainen kilpailu siitä, kenen autossa on voimakkain moottori. Kilometrin jonon vetämiseen vaadittaneen jo kohtuullisesti hönkää konehuoneesta.

Ja toinen asia mitä en myöskään ymmärrä, on toi maailmanmiesten elvistely siitä, kuinka jossakin paikassa X on oikeita ruuhkia, joita ei Suomessa ole. Pitäisikö Suomessa pyrkiä saamaan ruuhkat samalle tasolle kuin maailmalla näiden Pace Carien avulla? Vai pitäisikö liikennettä koittaa saada sujuvammaksi, jolloin nämäkin ruuhkat vähenisivät?

Minkähän vitun takia sitä vasenta kaistaa pitää sit madella ja jumittaa koko liikenne vaikka oikealla kaistallakin olis tilaa??
Nää vasemmalla kaistalla ajajat pitäis eristää omaan kukkahattu "minä minä" ryhmään ja upottaa suohon
033102bebe_1_prv.gif
No häh? Jos siellä oikealla kaistalla on tilaa niin missä ongelma? On siellä silloin tilaa mennä ohikin ja vieläpä ihan laillisesti. Mikä vimma on päästä vasemmalta ohi ja ajamaan sille vasemmalle kaistalle? Vaihtakaa ny herranjestas ne speedway-pyörät paremmin katukäyttöön sopiviksi...:;):
tounge.gif

Moottoritie on poikkeus ja sielläkin saa mennä oikealta ohi jos opasteet sen sallivat tai jos liikennetilanne pakottaa.

Koskahan nämä hurjapää "paavot" oikein tajuaa että jos on kaksi kaistaa, niin se vasemman puoleinen ei ole välttämättä mikään "OHITUSkaista" Ehkä näillä hurjapäillä olisi tarvetta kertaukseen noista liikennesäännöistä...
mad.gif

033102bebe_1_prv.gif
Vittu jåå jos siellä vasemmalla kaistalla sattuu nyt ajelemaan ihan sitä laillista maximia niin varmasti on joku sinkoSimo samarallaan puskemassa persiiseen...*kirosana*

Onko se joku villinlännen laki että laillista maksimia ajavat pitää teilata pois tieltä HÄH ?
veryangry.gif
se mikään *teen mitä haluan miten haluan missä haluan* kaista ole..

mad.gif

033102bebe_1_prv.gif
Vittu jåå jos siellä vasemmalla kaistalla sattuu nyt ajelemaan ihan sitä laillista maximia niin varmasti on joku sinkoSimo samarallaan puskemassa persiiseen...*kirosana*

Onko se joku villinlännen laki että laillista maksimia ajavat pitää teilata pois tieltä HÄH ?
veryangry.gif
se mikään *teen mitä haluan miten haluan missä haluan* kaista ole..
.
-Ketään ei hyödy aikaansaamastasi ruuhkasta,mutta päästämällä letkan itsesi ohitse parannat edes muutaman ihmisen päivää.
biggrin.gif

Voi vittu teiän kanssa.
Voi kun voisi joskus edes Poliisi puuttua iänikuisen pilkuntarkan nopeusvalvonnan sijaan johonkin sellaiseen jolla on oikeasti vaikutusta liikenneturvallisuuteen!

Eilen iltayöstä tulin Heinola-Lahti -motaria etelään. Paikalla on uuden asfaltin takia 100 km/h rajoitus ja jono meni tarkistetun mittarin mukaan 102. Ajelin jonossa pitäen normaalia turvaväliä ja matka taittui rauhallisissa merkeissä.

Eikö sitten perään liimaudu 1,5m päähän rekkarista ajamaan joku pakettiauto. Kun se oli roikkunut siinä perässä 10 km eikä mennyt ohi, laitoin vilkun päälle, vaihdoin vasemmalle kaistalle ja pudotin nopeutta siten että pääsin pakun taakse. Pakulla oli koukussa vielä isokokoinen peräkärry!

Mitähän olisi mahtanut mahtanut pakukuski kuvitella ehtiä tekevänsä jos jono olisi tehnyt äkkijarrutuksen ja olisin joutunut jarruttamaan tiukasti? Olisi tullut täysillä takapyörään, kaatanut meikäläisen alleen ja ajanut yli. Ei ilmeisesti mitään älynvaloa siitä että kuski ajoi 0,054 sekunnin reaktioajalla meikän takalampusta.

Saa*anan ääliö,  
kaboom.gif

Ajelin sitten roikkujan perässä 25-30m päässä ja eikös se taulapää käynyt sitten roikkumaan 1,5m päässä seuraavana jonossa olleen Fiiatin takapuskurissa!

Jos ei mr. reikäpää siellä pakun ohjaamossa kerran uskalla ajaa sillä ajoneuvoyhdistelmällään kuin 20 km/h todellista ylinopeutta, eikä myöskään suostu ajamaan ohi motarin vasenta kaistaa joka oli koko ajan tyhjä, niin miksi he*vetissä sitten pitää roikkua 1,5 m päässä kun ei kerran kuitenkaan ole perillä yhtään aiemmin.

Olis tehnyt mieli soittaa poliisille, mutta sieltä olisi kuitekin vastannut vain joku automaattikamera ja sanonut että evvk, ei ole rahastusohjelmassa.

Jos joku nyt ihan oikeasti haluaisi parantaa liikenneturvallisuutta, niin voitaisiinko nyt lopultakin ajoetäisyyksiä oikeasti valvoa? Ihan varmasti tekisi hyvää liikenneturvallisuudelle ja olisi ennakoivaa työtä aloittaa se nyt, kun ensimmäiset liukkaat kelit eivät ole enää kauhean kaukana.

Back