• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Peilie ja valon teippaaminen radalle?

Nysse sanoi:
Kirjanpäällystysmuovi, se kirkas?
Kirkkaana se ei ainakaan lämpeäis yhtään lisää
En ole kokeillut , kun omassa on muovia muutenkin

Eikos ylla kielletty lapinakyvat jutut?

MUOKS: Pupu kielsi ylla.

R1ivattu sanoi:
Oranssia raksateippiä olen minäkin käyttänyt jos en jaksa ruuvata peilejä pois, ja toimii hyvin. Tarvittaessa myös sininen kuituteippi (??) on ihan kelvollista, mutta ei missään nimessä harmaata jeesusteippiä, ihan järestään jää liimat mopoon kun kuitenkin sen verran lämpiää.

Omilla, hitailla, vauhdeilla ei ole peilien lämmöt nousseet ja hyvin on irronut jesarikin. :D

Keksinpäs. Taidan kietaista elmukelmua reilummin itse umpion ympärille ja sitten teipillä peittää ja kiristää. Tadaa, tahmeat liimat jää kelmuun ja silti on valot teipattu... Ja pitää varmaan ottaa sen verran kuusiokulmaa mukaan, että saa tankkia nostettua ja otettua valorele irti tai jotain. Jotenkin toivoisi, että valmistajilla olisi sen verran pelisilmää että valojen ohitus olisi mahdollista esim käynnistämällä pyörä jotkin tietyt napit/kahvat pohjassa (jengi kun kuitenkin radalla käy tai ylipäätään huoltaa pyörää haluamatta pitää virrat päällä myös valoja hehkumassa).

NOx sanoi:
Omilla, hitailla, vauhdeilla ei ole peilien lämmöt nousseet ja hyvin on irronut jesarikin. :D

Hyvä tietää, että jesariakin voin käyttää kun mun nopeudet niin pieniä ettei peilit lämpene.

MUOKS: Kun kotiloissakin on noi peilienlämmittimet niin pitäisköhän tuunata ne mopoonkin. Vois sitten siirtyä hitaasta ryhmästä nopeampaan kun on peilit valmiiks lämmitetyt.

Bilteman sähköteippi tuntuu olevan ok. Ei jättänyt oikeastaan mitään liimajälkiä lamppujen kromikupuihin eikä ainakaan pikatestillä se sulanut laseihinkaan sen rumemmin. Tällä mennään... Valojen poiskytkentä ei sitten onnistunutkaan. Street Triplen valosulake on yhteinen startin kanssa eli sen nykäisy poisti kyllä valot, mutta pyörän käynnistyksestä tuli astetta hankalampaa...

Crassus sanoi:
Bilteman sähköteippi tuntuu olevan ok. Ei jättänyt oikeastaan mitään liimajälkiä lamppujen kromikupuihin eikä ainakaan pikatestillä se sulanut laseihinkaan sen rumemmin. Tällä mennään... Valojen poiskytkentä ei sitten onnistunutkaan. Street Triplen valosulake on yhteinen startin kanssa eli sen nykäisy poisti kyllä valot, mutta pyörän käynnistyksestä tuli astetta hankalampaa...

Mulle jätti kyllä hieman jälkiä, mutta ajattelin seuraavalla kerralla laittaa 1l pakastepussin ensin peilin päälle ja sitten jesaria ympäri. Vähän enemmän joutuu laittamaan, mutta ei jää jälkiä :jpstyle:

Knaku sanoi:
Mulle jätti kyllä hieman jälkiä, mutta ajattelin seuraavalla kerralla :jpstyle:

Eipä ole suurta hätää jos peilin lasipinnalle jää liimaa.
Ne liimajämät lähtee helposti ksyleenillä tai talousspriillä lasipinnoista.

Helpointa on kuitenkin ostaa UV säteilyn kestävää laasti/rappausteippiä.
Ne ei jätä mitään jälkiä.

wanico sanoi:
Eipä ole suurta hätää jos peilin lasipinnalle jää liimaa.
Ne liimajämät lähtee helposti ksyleenillä tai talousspriillä lasipinnoista.

Helpointa on kuitenkin ostaa UV säteilyn kestävää laasti/rappausteippiä.
Ne ei jätä mitään jälkiä.

Repussa on jo sellaista keltaista maalarinteippiä (näytekappale), jolle luvataan, että 5 viikkoa ilman jälkiä... Eiköhän tuo yhden ratapäivän pysy ja ilman jälkiä:;):

Muualla (isos mailmas) oon paljon nähny et vedetään sukat tmv peilien päälle ja teipataan varsien kohdalt tiukaks, ei oo ainakaan ongelmia liimojen kaa, paitsi ehkä niis sukis :;):

Knaku sanoi:
Repussa on jo sellaista keltaista maalarinteippiä (näytekappale), jolle luvataan, että 5 viikkoa ilman jälkiä... Eiköhän tuo yhden ratapäivän pysy ja ilman jälkiä:;):

Mä käytin meidän omakotitaloprojektissa sitä oranssin väristä raksateippiä (leveys n. 5cm) suojaamaan eri pintoja (mm. lasia) ja se EI jätä liimaa pintoihin. Tätä teippiä löytyy varmasti joka rautakaupasta.

Muoks: Osa laseista oli vielä auringonpaisteessa ja ei liimajälkiä. Kaiken lisäksi teippi lähtee nätisti irti. Maalarinteippiä ei pidä laittaa ainakaan lamppun jos se on päällä. Teippi (ja liima) kovettuu ja sen joutuu sitten raaputtamaan irti. Tätäkin olen joutunut tekemään yhdessä remonttiprojektissa (jäi teipit laseihin vähän liian pitkäks aikaa).

Kyseessä siis tämä teippi.

Liitetiedostot

• 752.jpg
    752.jpg
    23,8 KB · Katselut: 15
Raksateippiä käyttänyt. Lähtee hyvin pois, ei sula eikä jätä liimajälkiä. Maalarinteippi sen sijaan kuivuu umpioon kiinni hyvin nopeasti. Ei sekään jälkiä jätä, mutta toisaalta ei lähde kuin raaputtamalla irti.

Back