• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Parkkikiekko ja motskari (miten toimitte?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sen verran tuohon maksulliseen pysäköintiasiaan, että monasti (ainakin tampereella) koneesta saa 2 lappua. "muistilipukkeen" ja "pysäköintilipukkeen", kannattaa jättää se "muistilipuke" siihen pyörään johki kiinni ja pitää se "pysäköintilipuke" vaikka lompakossa.

Näin pirkot näkee tuloajan->ei laputa ja jos lappu häviää niin on se oikee tallessa ja sakot saa kuitattua.
Autokoulun opettamaa toissakesältä:

1) Kiekkoa ei pyörään tarvitse. koskaan. Aikarajaa pitäisi noutattaa...

2) Lippuautomaattialueella, lipuke laitetaan kuljettajan taskuun. Jos lappulissu sitä pyytää sinulta todetessaan että olet varmasti ko. pyörän kuski, se pitää löytyä.

3) Moottoripyöriä saa myös pysäköidä useampia kappaleita samaan ruutuun. Kaikkien pyörien pitää toki olla ruudun sisällä.
Tuohon kolmanteen kohtaan, kommentti. Jos lippuautomaatti kyseessä pitää lippu löytyä joka pyörästä, vaikka olisivat samassa ruudussa.
Tuollainen tolppamittari on sitten eri ja siinä saa olla useampikin samalla rahalla kun aikaa on maksettu.

Tästä käytiin toissakesänä pitkä keskustelu pysäköinninvalvojan kanssa Savonlinnassa. Meillä oli kolme pyörää samassa ruudussa ja jokaisessa pyörässä oli sakko roikkumassa tangossa.

Ei sitä kiekkoa tarvi, ehkä tuulilasin skrabaamiseen (jos sellainen on)

Parkkipike porvoossa opasti minua menneenä kesänä että,
"Minulla on tässä sinulle kuminauha,
jolla voit kiinnittää pysäköinti lipukkeen kaasukahvaan, ja jos ei käy niin MINÄ voin kiinnittää samaisella kuminauhalla sen sakonkin."

Asia oli minulle täysin selvä,
kuminauha on kahvassa edelleen
Ja se parkkipirkko varmaan vahtii sun pyörän vieressä että kukaan ei nyysi sitä lipuketta...

Siitä on ihan oikeuden päätös että prätkään ei sitä lipuketta tarvitse jättää just edellä mainitusta syystä.

Täällä Jyväskylässä sakottavat omassa tallissakin ellei pidä ovia lukossa...
Ou jees, oli sitten napsahtanut eilen sakko mun pyörän sarveen ja parille muullekkin kanssaihmiselle... Kuulemma ottaneet kovan linjan Jyväskylässä maksullisilla parkkipaikoilla, että kuitti on löydyttävä kun sen sakkolapun kanssa kipittää virastotalolle asiaa selvittämään. Mahtaa siellä olla jonoa jossain vaiheessa, kun laittaavat kaikkiin pyöriin lapun roikkumaan
smile_org.gif

Saisko siitä matkakulut pois kun juoksettavat toimistolla parkkisakkoja perumassa?
Minulla ainakin tulis roihin 150km lenkki, jos iltaisella oli lappu tullut ja joutuis erikseen sinne lähteen.

Sehän lukee laissa, autolla kiekko, ei muilla, ei edes moottorikelkoilla tai traktoreilla. Aiheen nimeksi voisi editoida "Pysäköinti moottoripyörällä".
Enempi mua kiinnostaa että mites jos ottaa rekisterikilven mukaansa kun lähtee asioimaan. Hinataanko pyörä pois, saako tietoja haettua runkonumeron perusteella. Poliisi toki saa mutta entä perus parkkipirkko? Joku kokeillut?

.... Vaihtelua kaupungeittain on aika paljon, kannattaa tutustua smoton sivuille..  Pysäköinti
Tuossahan tuo. Mittaripaikoille fillarit vieretysten, mut miks ihmeessä pakattaisiin monta pyörään samaan ruutuun jos joka ikinen maksaa täyden vuokran ruudustaan.
033102bebe_1_prv.gif

Kyllä mä varaan maksulla ainakin oman ruutuni !!

Ei muutakun yhteinen käytäntö joka paikkaan, yhteyden otto eduskunnan MP-kerhoon, ajakoot siellä asian läpi
smile_org.gif

.... Vaihtelua kaupungeittain on aika paljon, kannattaa tutustua smoton sivuille..  Pysäköinti
Tuossahan tuo. Mittaripaikoille fillarit vieretysten, mut miks ihmeessä pakattaisiin monta pyörään samaan ruutuun jos joka ikinen maksaa täyden vuokran ruudustaan.  
033102bebe_1_prv.gif

Kyllä mä varaan maksulla ainakin oman ruutuni !!

Ei muutakun yhteinen käytäntö joka paikkaan, yhteyden otto eduskunnan MP-kerhoon, ajakoot siellä asian läpi
smile_org.gif
Kon on semmosia kaupunkeja jokka ei oo Pori, ni, siellä ei ole niinko yhtään ylimääräistä parkkipaikkaa vapaana. On niinko kotiinpäin jos joku on laittanu prätkän niin että a) siihen ei mahdu toinen auto ja b) siihen mahtuu toinen prätkä.
smile_org.gif

Heitämpä kyssän tänne kun en viitti uutta lankaa avata.
Saako moottoripyörän pysäköidä poikittain parkkiruutuun?
withstupid.gif

Hesassa ainakin autolla olen saanut parkkisakot, tai vitun virhemaksun, kun parkkeerasin hienosti ruutuun, mutta vastaantulijoiden kaistalle, kuten sivistyneissä maissa on yleisesti tapana. Joku emätintä umpeen kurovasta hiivatulehduksesta kärsivä nutturapää oli nähnyt siinä jotain väärää. Sama hiivavittu antaa kirvelyn määrästä riippuen parkkisakon, tai vitun virhemaksun, samalla logiikalla myös väärään suuntaan parkkeeratusta moposta.

Itse sain taannoin paikalliselta pysäköinninvalvojalta seuraavanlaisia ohjeita:

1. Lippupaikoilla mopoon jätetään se pienempi muistutus lappu, vaikka tankin korkin väliin, varsinainen lippu omaan taskuun.
2. Kiekkopaikalle voi jättää ilman kiekkoa, mielummin kuitenkaan ei, autoilijat kun hermostuu. Pyörän voi tällöin jättää vaikka polkupyöräparkin jatkoksi kunhan ei blokkaa telinettä!(?)

Noh, eipä tuohon pyörätelineitten välissä lappuja ole ilmaantunu joten kai tuo Sukisuki on riittävän lähellä polkupyörää  
nixweiss.gif

Antaa autoilijoiden hermostua, kun siellä polkupyörä telineen vieressä prätkä on sakko paikalla. Vain mopon voi pysäköidä sinne.

Itse aina laitan prätkän vinoon keskellä ruutua, koska koko ruudusta olen maksanut ja lisäksi siihen ei mahdu autoa rinnalle...

Eilen roikkui Helsingin Vaasankadulla lähes jokaisen kaksipyöräisen ohjaustangossa joku ruskea lappunen. Muistaakseni kadun keskivaiheilla on ilmainen mp-pysäköinti, mutta jäi mielikuva, että näissäkin pyörissä olisi ollut samanlainen lappu.

Ei ollut aikaa pysähtyä ja tarkistaa tilannetta. Mistähän lienee ollut kyse?

Hesassa ainakin autolla olen saanut parkkisakot, tai vitun virhemaksun, kun parkkeerasin hienosti ruutuun, mutta vastaantulijoiden kaistalle, kuten sivistyneissä maissa on yleisesti tapana. Joku emätintä umpeen kurovasta hiivatulehduksesta kärsivä nutturapää oli nähnyt siinä jotain väärää. Sama hiivavittu antaa kirvelyn määrästä riippuen parkkisakon, tai vitun virhemaksun, samalla logiikalla myös väärään suuntaan parkkeeratusta moposta.
Tulipa tuosta mieleen, että itse ainakin joutunut joskus pysäköimään mpn ruutuun väärään suuntaan, koska ruutu oli mäessä, enkä viitsinyt jättää pyörää alamäen suuntaisesti.

Paikalle ilmeisesti ei ollu osunut nutturapäätä, tai armo oli käynyt oikeudessa, kun ei maksulappua ollut ilmestynyt.

Back