Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näin minunkin mielestä.Mulle tuli tabmotorin ekasta viestistä ilmi, että se on hänelle täysin uusi juttu, tämä pyöräharrastus. Sen takia mä en ainakaan ensimmäisenä lähtisi tekemään E-huoltoa (siis kaikki palasiksi ja uudet primääriosat), Ihan tavallinen pitkään seisseen koneen huolto, että kaveri pääsee keväällä ajelemaan ja miettimään, onko pikkukatana hänen juttunsa.
Ensi vuonna hän voi kaiketi vuosiluvun perusteella tehdä siitä vaikka museopyörän ja jos kiinnostaa lisää, niin ostaa jotain muuta tilalle.
Pikkuhiljaa, pala kerrallaan, äijän taitojen mukaan kevättä kohti... "sanotaan"...
![]()
-M
TullihallitusKuinhan harvinainen peli tää meikäläisen Katana mahtaa olla, kun ei haulla löytyny täältä tai Googlettamalla oikein mitään erikoisempaa Suamenmaalta? Tuon saa tietää mistä.. Soittoa tuonne Tullihallitukseen?
Joo, todellakin tartten. Oli hommauslistalla aiemminkin, mutta ny taitaa paree vähän hoputtaa tuon hommausta. Noi ois kyl hyviä, nuo originellit kirjaset, mut täytyy nyt ensteksi kattella tovi mitä täältä netin kautta löytyis.
No tää on kyllä aivan totta ja tällä pelolla hiukan himmaillukkin tuota hommaa, ettei lähe purkaan innolla juttua, mistä ei vielä mitään tajua. Ei auta hötkyillä.Kyllä minä vain koettaisin ensin touhuta tuon käyntiin, että kuulee, käykö se kone millä lailla tai millään lailla. Itse sain velipojalta 9 vuotta käynnistämättä seisseen, eri nurkissa pyörineen 750-kuutioisen VF-Hondan. Oli vielä vähän purettukin. Kasasin takaisin nippuun, herkistelin jumittavan etujarrun, katsoin öljyt ja jäähdytysnesteet, irroitin tulpat, pyöräytin konetta, laitoin kunnossaolevat tulpat sekä uudet ilmanputsarit ja koetin käyntiin. Ei lähtenyt, siis irroitin ja putsasin kaasarit, ja uusi yritys: kone käynnistyi. Sitten 150 km koeajoa, ja kun tuntui pelittävän OK, aloitin vasta isomman projektin: totaalipurku, rungon hiekkapuhallus & maalaus jne... Kai siinä oli tuuria, kun kaikki pelasi, mutta kun olen noiden autojen kanssa aikoinaan touhunnut, en ole törmännyt kuin yhden kerran tapaukseen, jossa kauankin seissyt kone ei ole lähtenyt kunnolla pelaamaan. Ei se parissa vuodessa jumiin mene, jos ei ole ihan räystään alla säilytetty. Ne manuaalit kannattaa katsella jostain ensimmäiseksi, ja kunnostaa aina yksi kokonaisuus kerrallaan, muuten on pian käsissä paljon irroitettuja osia, eikä oikein tietoa minne ne kuuluvat.
No varmasti ilmottelen! Mikäli ja kun konetta lähen aukomaan ja siitä, mitä sieltä sitten löytyy.Tässä olisi otollinen kone ikuisen öljynvaihtokeskustelun pohjaksi. Kuinka syöpynyt kone on sisältä, kun ei ole juuri vaihdoilla stressattu. Laitatko havaintoja asiasta, jos käytät motin auki. (en odota vesi kielellä että paskana on, mieluummin uskon olevan ok)
T. Taas Talveksi Vaihtanut![]()
PS. Itse kyllä pyörittelisin konetta enemmänkin ennen starttiyrityksiä, ylimääräistäkin voitelua käyttäen. Siellä on sen verran vilkasta elämää käynnistymisen jälkeen, että haluaisin varmistella minkä pystyy.
Tuolta oon käynykkin hiukan haistelemassa sitä manuaalia, kiitti vinkistä by the way! Samalla tuli sitten kyseltyä vm.85 (en ole satavarma vuosimallista, mutta runkonumeron alku vai loppuko se oli vai kummatkin 85) piikkisen Kotarivanhuksen manuaalia, kun taisin päästellä hiukan luikuria tuolla aiemmin, että tää Katana eka pyörä.. Hommasinhan tosiaan n.kk aiemmin ton vanhuksen mettäpoluille ja valokuvausreissuille juhdaksi. Meinasin aivan unohtaa sen, vaikka mäntä tuloillaan ja kaikkea.. Sitäpaitsi, sillähän on varsin rockenrollia päästellä tuolla nietoksissa.Katoppa täältä, löytyskö manuaalia.
Itse samanlaisessa tilanteessa parivuotta sitten "pelastukseksi" löytyi kaveri(t), jotka harrastaa mp:n rakentelua/rassaamista lähes tupakkipalkalla.![]()
Ps. on mainiota kurvailla MP:llä, joka löytyy
helposti parkkipaikalta (ei oo vielä tullut
samanlaista vastaan, 25 000 km takana).
Pss. ei parivuotta seisoskelua tee
vielä mitään, kovaa ajoa vaan...
No just näin! Intoa, tahtoa ja aikaa kyllä riittää nyt, mutta ei se mahda lohduttaa, jos ja kun ei mitään osaa vielä.. En tietenkään anna moisen pikkuseikan lannistaa, että etsiskelen kaikenmaailman stefoja ja härpäkkeitä, mutta konetta oon jo valmis purkamaan tarvittaessa..Näin minunkin mielestä.Mulle tuli tabmotorin ekasta viestistä ilmi, että se on hänelle täysin uusi juttu, tämä pyöräharrastus. Sen takia mä en ainakaan ensimmäisenä lähtisi tekemään E-huoltoa (siis kaikki palasiksi ja uudet primääriosat), Ihan tavallinen pitkään seisseen koneen huolto, että kaveri pääsee keväällä ajelemaan ja miettimään, onko pikkukatana hänen juttunsa.
Ensi vuonna hän voi kaiketi vuosiluvun perusteella tehdä siitä vaikka museopyörän ja jos kiinnostaa lisää, niin ostaa jotain muuta tilalle.
Pikkuhiljaa, pala kerrallaan, äijän taitojen mukaan kevättä kohti... "sanotaan"...
![]()
-M
Kannattaa toki miettiä paljonko pyörään haluaa investoida aikaa ja rahaa. Tällä hetkellä pyörä on sinulle varmasti tärkeä esine, mutta kuten eräs motoristiherra minulle eilen sanoi: "rautaan ei kannata rakastua". Asemassasi koittaisin saada pyörän ensinnä tulille (öljyvaihot, -suodatin, tulpat, mahdollisesti kaasarien ja tankin putsaus). Tämän jälkeen, kun pyörän perustoiminta on todettu, alkaisin korjata muita paikkoja sikäli kun tarvetta on - tämä siksi ettei vastaan tulisi mitään massiivista yllätystä, joka raunioittaa koko projektin.
Ensimmäisistä pyörän ropauksista on minulle jäänyt muutama muistijälki pääkoppaan: 1) hätäilemällä ei tule kuin kusipäitä mukuloita, 2) ehjää ei kannata korjata, 3) väärässä paikassa ei kannata säästää, 4) ilman sopivia tiloja ja työkaluja homma voi olla prseestä, 5) kysyvä ei tieltä eksy (näin internetin aikakaudella). Nämä aiemmat mietteet saivat alkunsa, kun ~18 vuotiaana korjasin nelipuolikasta suzukia talvella kylmässä tallissa (tai aitta se oikeastaan oli), huonossa valossa, kehnoin työkaluin, pienellä budjetilla - ja silloin ei ollut internettiä.
Thanks! Kattelinkin jo alustavasti tänään tota Googlettamalla. Täytyyp heti huamena kilautella asiaa.TullihallitusKuinhan harvinainen peli tää meikäläisen Katana mahtaa olla, kun ei haulla löytyny täältä tai Googlettamalla oikein mitään erikoisempaa Suamenmaalta? Tuon saa tietää mistä.. Soittoa tuonne Tullihallitukseen?
Eipä muuta kuin kerro huolesi heille ja he kyl ettivät montako pyörää on tuotu maahantuojan toimesta.
Ei, kun tällanen.. http://www.moottoripyora.org/kuva-al....0&pos=1
http://www.nettimoto.com/viewVeh....update=Katoppa täältä, löytyskö manuaalia.
Itse samanlaisessa tilanteessa parivuotta sitten "pelastukseksi" löytyi kaveri(t), jotka harrastaa mp:n rakentelua/rassaamista lähes tupakkipalkalla.![]()
Ps. on mainiota kurvailla MP:llä, joka löytyy
helposti parkkipaikalta (ei oo vielä tullut
samanlaista vastaan, 25 000 km takana).
Pss. ei parivuotta seisoskelua tee
vielä mitään, kovaa ajoa vaan...
Museoajoneuvoikäraja on nykyisin 30 vuotta eli putkenhommauskiireet hieman helpottavat...Ens vuonnako jo vois museopyörä tuo olla??Luulin, et vielä sais tuota herkkua jokusen vuoden ootella.. Miten ne sitten oikein lasketaan? Tulee pian kiire hommata se putki tohon. Eikös se pidä alkuperänen olla tietenkin..![]()
Moro kerholainen-yhdessä sivukatteessa n. viiden sentin halkeama ruuvin reiän kohdalla, liimataan (epoksilla tms.?)