• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Paras myytävä ketjurasva ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja McTeme
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
shyhander sanoi:
Ketjulinjaa ei kai saa oikeesti suoraan muuta kuin joku "viivotin" takarattaaseen ja siitä ketju linjaan. Meinosin joskus tehdä tollasen mutta tallisa löytyny 5mm teräspuikko ei ollukkaan niin suora, niin annoin olla.

Kiitoksia markolle, jmh:lle ja shyhanderille hifistely-vinkeistä!

Ite oon kattonut tönärillä takahaarukan päästä ja näyttäisi olleen riittävän ok. Joku itsevaaittuva laser löytyy, mutta oli niin halpa että ei ole kauheata luottoa :) Tarttee yrittää googlettaa joku takarattaaseen laitettava.

horst sanoi:
Kiitoksia markolle, jmh:lle ja shyhanderille hifistely-vinkeistä!

Ite oon kattonut tönärillä takahaarukan päästä ja näyttäisi olleen riittävän ok. Joku itsevaaittuva laser löytyy, mutta oli niin halpa että ei ole kauheata luottoa :) Tarttee yrittää googlettaa joku takarattaaseen laitettava.

Eräs renkaanvaihtaja kehu tätä
https://www.louis.de/artikel/profi-...?list=71243595&filter_article_number=10003097

Ei oo omakohtasta kokemusta, mutta jo jolla kulla on niin kuuntelen mielelläni.

Ei ehkä kannata pidättää hengitystä odottaessa.. :D mä kun en ole mikään metallimies. Ehkä joku L-profiilinen rauta mihin kaks pulttia apinan käsiks ja L alasakaraan reikä ja jenka.

^Oonko jotenkin yksinkertainen vai enkö vaan ymmärrä. Eikö ihan etusormi aja saman asian. :blink:

marko.fzs sanoi:
^Oonko jotenkin yksinkertainen vai enkö vaan ymmärrä. Eikö ihan etusormi aja saman asian. :blink:

Kai tossa pointti on se että ei tartte etusormella koittaa, kun apinan avulla jää haluttu löysyys kiristettäessä ketjut tappiin asti.

mikkom sanoi:
Kai tossa pointti on se että ei tartte etusormella koittaa, kun apinan avulla jää haluttu löysyys kiristettäessä ketjut tappiin asti.

Katsoin tuon youtube videon ja jos tuossa riittää ruuvin pituus niin kait se toimii, ei ainakaan tarvitse likastaa sormea:D

Tosin jos 35 000km välein joutuu ketjut kiristämään niin tarviiko se tuommoisen. :dunno:

Toi on vaan näis vänhois pyörissä kun säätö menee aina uusiks kun takapyörän irroittaa.

shyhander sanoi:
Toi on vaan näis vänhois pyörissä kun säätö menee aina uusiks kun takapyörän irroittaa.

Ok. Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää:D.

Niin tai en mä tiedä, saako sen ketjun pois takarattaalta ilman ketjun löysäämistä :O Ku vetää vaan akselin pois niin… helvetti… olenko mä nähny aina iahn turhaa vaivaa. :rant:

Huomasin, että olen näköjään ostanut Motulin ketjurasvasta sekä rr että offroad versiot. Mikä lienee oleellisin ero noissa? Ristiin on tullu käytettyä, kun en aikasemmin asiaa huomannut.

Putoline O-rengasketjuspray. Samaten Bilteman ja Motoxin ketjusprayt. Ja mineraalivaihteistoöljyt. Joskus sprayvaseliinia. Kaikki toimii. Vahaa en laittaisi.

Hanskabel sanoi:
Huomasin, että olen näköjään ostanut Motulin ketjurasvasta sekä rr että offroad versiot. Mikä lienee oleellisin ero noissa? Ristiin on tullu käytettyä, kun en aikasemmin asiaa huomannut.

Eikö yleensä nuo offroad versiot ole notkeampia ja vähemmän tahmeita ettei hiekka jää kiinni. RR sitten sitten pyrkii pysymää paremmin kiinni välittämättä mukaan tulevista partikkeleista.

WD-40 ja rätti putsaukseen, peräöljyä pensselillä voiteluun. Näin on toimittu meillä jo 6 vuotta. Minun puolesta ketjuspräyt ym ruutulipputökötit saa jäädä motonetin hyllyyn.

Back