BenaK sanoi:Tätä ostin kanssa ja hiukka mietityttämään sen oudon tuntuinen olemus.
Kellään tietoa, että onks tää kuitenkin hyvä ketjuille?
En tykännyt. Tuntu keräävän kaikki hiekat ja pölyn ketjuihin, tahmeaa kamaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
BenaK sanoi:Tätä ostin kanssa ja hiukka mietityttämään sen oudon tuntuinen olemus.

marko.fzs sanoi:Vuonna 2006 siirryin käyttämään vallan öljyjä. Vaihteistoöljy tai näitä oilereiden öljyjä. Sen jälkeen en ole ketjuja pessyt ja kaikki ketjut ovat kestäneet +70 000km. Melkein uskallan väittää että spreit on huonoja.![]()
marko.fzs sanoi:Vuonna 2006 siirryin käyttämään vallan öljyjä. Vaihteistoöljy tai näitä oilereiden öljyjä. Sen jälkeen en ole ketjuja pessyt ja kaikki ketjut ovat kestäneet +70 000km. Melkein uskallan väittää että spreit on huonoja.![]()
Pointtihan tuossa on siinä että vaihteistoöljy tekee sellasen kauniin helmen eli siinä on pintajännitystä. Tämä taas auttaa pysymään ketjun koloissa. Scottoiler taasen tiputtaa tippoja sen verran harvakseltaan että ei pääse hirveesti sotkemaan. Siis jos oiler on oikein säädetty. Ja ketjut pysyy öljyttyinä![]()
shyhander sanoi:Kuinka monilla rattailla? Mä olen tullut siihen johtopäätökseen että eturattaan sais vaihtaa uuteen abaut samaan aikaan kuin öljyt ts 5000-10000 välein. Takaratas kun ei paljon kulu ku eturatas on jo terävä, niin on se ihme jos ei ketju tuosta ota rasitetta. Tai sitten ei ota, mutta kumminkin uskon ja luulen paketin pysyvän paremmin yhtenäisenä noin.

shyhander sanoi:Ja mulla aina 30 tonnia vaikuttaa olevan maaginen raja. RF900:ssäkin alko vaan präksimään ketjut hitaassa vauhdissa kaupungissa ja liikkeelle lähdössä siihen malliine että ei vaan hermo kestä. Niin kuin olis pikkukiviä rattaan ja ketjun välissä menossa murskaksi. Ja on ketjurasvari.

shyhander sanoi:Ja mulla aina 30 tonnia vaikuttaa olevan maaginen raja. RF900:ssäkin alko vaan präksimään ketjut hitaassa vauhdissa kaupungissa ja liikkeelle lähdössä siihen malliine että ei vaan hermo kestä. Niin kuin olis pikkukiviä rattaan ja ketjun välissä menossa murskaksi. Ja on ketjurasvari.
marko.fzs sanoi:On kyllä metka jos ketjuille pitää tehdä jotain ennen kuin tulee 30 tonnia täyteen. Ootko katsonut että ketjulinja on suora. Ketjut ei mene kireelle vaikka jousi pohjaisi. Entä voiko olla että on alimitoitetut ketjut. Tulee aika kalliiksi jos pitää vuoden tai kahden välein vaihtaa uudet![]()
kireyden laitan yleensä 30-31 milliä kun 25-35 on servicemanuaalin ohje ja ketju on 530.shyhander sanoi:Mä olen ketjulinjan kanssa aina ihan neuroottinen ja mittaan työntömitalla kymmenesosmillilleen...kireyden laitan yleensä 30-31 milliä kun 25-35 on servicemanuaalin ohje ja ketju on 530.
horst sanoi:Miten tuon ketjulinjan/-kireyden saa parhaiten mitattua kohdilleen?
Nimittäin mun järkeni mukaan työntömitalla ei ketjulinjaa pysty mitenkään mittaamaan, koska haarukan, rungon ja moottorin kiinnityksissä ja muodoissa on aina pieniä poikkeamia. horst sanoi:Miten tuon ketjulinjan/-kireyden saa parhaiten mitattua kohdilleen?
marko.fzs sanoi:Mä olen tarkastanut merkit laaserin kanssa tai sitten ihan vaan silmäpelillä katsoo että piikit on joka paikassa ketjua samalla tavalla. Tohon varmaan on joku ihku työkalukin mut toimii se noinkin.
horst sanoi:Joku aika sitten googlettelin noita lasereita, eikä kauheasti tullut vastaan, joku lähemmäs 200€ arvoinen oli ainoa. Mikä sulla on käytössä?
Kyllä nuo ketjut on ollu ihan ok näillä omillakin menetelmillä, mutta jos haluais hifistellä niin sen takia kyselen.
horst sanoi:Miten tuon ketjulinjan/-kireyden saa parhaiten mitattua kohdilleen?