• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Paras myytävä ketjurasva ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja McTeme
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse jo jonkin aikaa käyttänyt Midlandia, koska en voi sietää niitä valkoisia tököttejä...
1000 km:n välein öljyän ja pyrin tekemään sen päivän ajeluiden jälkeen, kun ketjut ovat lämpimät, enkä ole enää lähdössä samana päivänä ajamaan, niin ehtii kunnolla kuivua...:thumbup:

Mulla kun on ens talvena aikaa, ni ajattelin huoltaa nuo ketjut kunnolla.

Lähinnä tuo x tiivisteiden voitelu mua kiinnostaa. Menikö se nyt niin, että sinne sisäpuolelle tulee se sama vaseliini kuin millä rasvataan se tappi. Ja kyljet käsitellään silikonilla, että ne pysyy tiiviinä eikä haperru.

Mutta voiko sinne ulkopintaan laittaa sitä samaa öljyä tai vahaa mitä käytetään siinä rullan päällä?
(Tai siis jotkut laittaa rullan alle, mutta minusta se on turhan hankalaa)

Siis minun tapauksessa tuo HHS drylube.

Mä käytän ajokauden aikana myös tuota Würthin ketjucleaneria. Pitääkö ne X-tiivisteet suojata jotenkin puhdistuksen ajaksi? Tuossa aineessa kun tuntuu olevan aika ärhäkät nuo liuottimet.

Ja entäs kun mulle myytiin tuo tuote HHS drylube jonkinlaisena uutuutena, mutta nyt huomasin että täällä on siitä keskusteluketju vuodelta 2007. Siis voiko yli 7 vuotta markkinoilla ollut tuote olla edelleen uutuus?

Onko mulla mahdollista saada jonkinlainen hyvitys, koska todellisuudessa mä olisin halunnut olla eka joka uskaltaa tuota ihmetököttiä kokeilla.

wanico sanoi:
Mulla kun on ens talvena aikaa, ni ajattelin huoltaa nuo ketjut kunnolla.

Aiotko ottaa ketjut irti?

wanico sanoi:
Mä käytän ajokauden aikana myös tuota Würthin ketjucleaneria. Pitääkö ne X-tiivisteet suojata jotenkin puhdistuksen ajaksi? Tuossa aineessa kun tuntuu olevan aika ärhäkät nuo liuottimet.

Entas ajokauden aikana, kun kaytat tuota kliineria? Onkos ketjut paikallaan ja jynssaat jollakin harjalla?

jaa että oikein huoltaa ketjuja :)
ymmärrän että pari yksittäistä lenkkiä voi koittaa herkistää mutta jos ketjut on loppu niin ne on loppu.

Joskus olen itsekin huoltanut ketjuja näin. Ei taida olla enää nykypäivää.. Tuo on siis kiinteää vahaa, joka sulatetaan kuumentamalla juoksevaksi.

attachment.php

Kuudennen tuopin jälkeen otan ja kusasen ketjut puhtaaks. No rapatessa roiskuu mutta eise päissään ja alasti niin haittaa. Onhan aina naapurin heinäpelto missä voi keiriskellä ja uida ittesä puhtaaks. Sitten otetaan uunikalan (lohi) rasvanen nahka ja laitetaan ketjun yläpuolelle ja pyöritellään. Lopuksi annetaan nahan sukeltaa eturattaan syövereihin. Siellä se tursuaa rasvaa ajellessa pitemmän aikaa. Nahkaus uusitaan tarvittaessa. Sitten heräsin ja astuin junansuorittajan tyttären.:grin:

jlik sanoi:
Entas ajokauden aikana, kun kaytat tuota kliineria? Onkos ketjut paikallaan ja jynssaat jollakin harjalla?

Harjaa ei tarvita.

Suihkutan sitä cleaneria siihen ketjun kylkeen. En siis rullalle, rullan alle enkä väliin.

30 sekkaa kun aine on vaikuttanut pyörittää tallipäällikkö rengasta käsin hurjaa vauhtia ja minä pidän Tenaa siinä ketjun alla takarattaan kohdalla. Skeidat suorastaan linkoutuu Tenaan. ( huomioi pyörimissuunta, muuten saat erikoisen väriset pisamat.)

Ai miksi kylkeen eikä päälle?

No onhan tää harrastus mulla enemmän Bling Bling kuin prum prum.

wanico sanoi:
Harjaa ei tarvita.

Suihkutan sitä cleaneria siihen ketjun kylkeen. En siis rullalle, rullan alle enkä väliin.

30 sekkaa kun aine on vaikuttanut pyörittää tallipäällikkö rengasta käsin hurjaa vauhtia ja minä pidän Tenaa siinä ketjun alla takarattaan kohdalla. Skeidat suorastaan linkoutuu Tenaan. ( huomioi pyörimissuunta, muuten saat erikoisen väriset pisamat.)

Ai miksi kylkeen eikä päälle?

No onhan tää harrastus mulla enemmän Bling Bling kuin prum prum.

Kiitoksia, hyviä neuvoja. Hieno kuulla että tallipäällikkö on mukana niin on sitten yhteinen Bling Bling harrastus. Meillä voi olla enemmän tuo prum prum kun hallitukselle ei ole vielä oikein napannut tää harrastus. No, aika näyttää miten käy.

Rakennusmetsuri sanoi:
Onkos tästä D.I.D:n tuotteesta kokemuksia? Että miten toimii muihin verrattuna?

Itse en osaa verrata mihinkään, koska muista tuotteista ei ole kokemuksia.
Tuolla noita olis tallissa edelleen 4 avaamatonta purkkia tarpeettomana, kun rataspeli vaihtui keppivetoon.

did_chain_lube_1402_0e5.jpg

Tulipa ostettua ihan mielenkiinnosta purkillinen. Ja kokeiltu siiten tänään.

+ Suuttimessa kiinni oleva pilli on metallia eikä muovia.
+ Metallinen pilli on helppo suunnata kohteeseen ja annostella rullille.
+ Ei "räkinyt" , ainakaan minulla. Rätti kumminkin suojana varmuudeksi.
+ 300 km:n lenkin jälkeen rasvaa oli vielä rullissa ja mikä hienointa sitä ei ollut katteissa, vanteessa eikä rekisterikilvessä.

Väriltään tuo on vaalean harmaata ja ensin tuli mieleeni että tämä on samanlaista kun esim. Motorexin Chain Lube Strong. Ei ollut... Olisikohan samanlaista kamaa kuin Wurth HSP 1400 :blink:

Lyhyen kokeilun perusteella ihan toimivaa tavaraa :bisseä:

Orange sanoi:
Tulipa ostettua ihan mielenkiinnosta purkillinen. Ja kokeiltu siiten tänään.

+ Suuttimessa kiinni oleva pilli on metallia eikä muovia.
+ Metallinen pilli on helppo suunnata kohteeseen ja annostella rullille.
+ Ei "räkinyt" , ainakaan minulla. Rätti kumminkin suojana varmuudeksi.
+ 300 km:n lenkin jälkeen rasvaa oli vielä rullissa ja mikä hienointa sitä ei ollut katteissa, vanteessa eikä rekisterikilvessä.

Väriltään tuo on vaalean harmaata ja ensin tuli mieleeni että tämä on samanlaista kun esim. Motorexin Chain Lube Strong. Ei ollut... Olisikohan samanlaista kamaa kuin Wurth HSP 1400 :blink:

Lyhyen kokeilun perusteella ihan toimivaa tavaraa :bisseä:

Mist kaupast ostit? Meinaan mahtaaks saada täält seudult kokeiluun.... :dunno:

J@ck sanoi:
Joskus olen itsekin huoltanut ketjuja näin. Ei taida olla enää nykypäivää.. Tuo on siis kiinteää vahaa, joka sulatetaan kuumentamalla juoksevaksi.

attachment.php

Minkälaisille ketjuille olet tuota käyttänyt... ?

Jan76 sanoi:
Mist kaupast ostit? Meinaan mahtaaks saada täält seudult kokeiluun.... :dunno:
Biketeam ainakin myy. Raisiossa taitaa olla. Toinen vaihtoehto on laittaa mulle YV:tä, mulla jäi tätä tavaraa 4 koskematonta purkkia kun luovuin ketjuvetoisesta. 50 eeroa postikuluineen koko satsi.

Rakennusmetsuri sanoi:
Biketeam ainakin myy. Raisiossa taitaa olla. Toinen vaihtoehto on laittaa mulle YV:tä, mulla jäi tätä tavaraa 4 koskematonta purkkia kun luovuin ketjuvetoisesta. 50 eeroa postikuluineen koko satsi.

Biketeam, okei,thanks. Jos käyn hakees purkin kokeeks ja jos tykästyn ni paan sulle sit YV:tä.

CRC on minusta turhan ohutta. Toimii kyllä jos laittaa uutta joka tankillisella. Muuten kyllä hyvää, kun ei kerää moskaa.

collikka sanoi:
Minkälaisille ketjuille olet tuota käyttänyt... ?

Öööh.. Sanoisinko, että siitä on kauan ja siihen aikaan taisi olla vaan perusketjuja.. O-rengasketjut olivat silloin tuloillaan ja olivat sitä uusinta uutta. Ei mitään käsitystä, soveltuuko tuollainen vaha nykyketjuille. Tuskinpa kukaan alkaisi rasvausta varten niitattuja ketjuja pätkimäänkään.
Tulipa asiayhteydestä mieleen.. Silloin aikoinaan hankittiin porukalla isompi määrä teollisuusketjua ja tehtiin siitä ketjut moneen pyörään. Hinta-laatu oli kyllä sen aikaisiin mp-ketjuihin verrattuna kohdallaan. Taitaa sekin olla tuntematon ajatus nykyään :p

Siihen aikaan ketjut olivat suunnilleen samanlaista kulutustavaraa kuin gummitkin. Kireys oli tarkistettava rasvauksen yhteydessä. Hyvä kun kauden pääsi reippaassa ajossa. Siis ennen O/X.

Bh5891 sanoi:
Bel-Ray Super Clean käytössä, ei sotke, ja on helppo annostella, koska on valkoista. Ketjukin tuntuu rullaavan ihan kivasti. 300km välein olen tykännyt voidella. Aika näyttää onko tästä sitten mihinkään.

Ostin kokeeksi ja ei tosiaankaan sotke , taidan ostaa lisääkin

Back