tidnab sanoi:Jotain faktaa.... Motorrad testasi ketjuspraytä numerossa 20/2010.
Eikä tietenkään peräöljyä mukana verrokkina. Pelkäsivät vissiin että pärjää liian hyvin ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tidnab sanoi:Jotain faktaa.... Motorrad testasi ketjuspraytä numerossa 20/2010.
Koheltaja sanoi:O/X rengas on ketjun tapin tilkkeenä ja sillä ei ole mitään tekemistä ketjun rullan voitelun kanssa, kyse on kahdesta eri voitelukohteesta.
NOx sanoi:Vaihteistoöljy tai vastaava ja sutimaan. Vielä kun keksis jonkun matkamallin purkin ja sudin yhdistelmän.
wanico sanoi:Nyt ymmärrän hyvin miksi tuossa edellisen sivun artikkelissa niin moneen kertaan sanottiin, että ketjujen pahin tuhoaja on niiden käyttäjä...
Jos saat esim painepesurilla akselirasvat pihalle O tai X tiivisteketjusta, niin ne on sen jälkeen piloilla.
Kannattanee tehdä pari englanninkielistä googletusta aiheesta, jos saksa ei taivu.
Koheltaja sanoi:Jos rullan voitelu pettää niin silloin rulla hankaa sisäpinnaltaan rauta rautaa vasten ja kuluminen lisääntyy.
Ketjut toimii kaikissa laitteissa samalla tavalla, ei se ketju tiedä onko se kiinni kurapyörässä, ratavehkeessä vai teollisessa kuljettimessa.
MrWilson sanoi:Tämän päättelin kysymättä googlelta.
wanico sanoi:Mä muistan sen erittäin hyvin, koska se oli kaksi päivää ennen kuin Amerikassa tornit kaatui.
Silloin kirjoitin Googlen että kettenfett ja temperatur. Google antoi mulle vastaukseksi, että himalajalla elää jakkirotu, jonka naaraspuolisten vasikoiden nahan alla oleva rasva on parasta ketjuille.
Mutta se toimii vain niin kauan kun ne on neitseitä, jos paimen käy töräyttämässä sitä jakkivasikkaa, niin sen rasva härskiintyy eikä toimi enää ketjussa.
No eihän kaikki mitä Google sanoo ole aina totta, mutta minä olen pysynyt siinä uskossa, että ketjut voidellaan lämpimänä ajon jälkeen. Joku toinen uskoo johonkin muuhun, muuta on se hyvä että meillä on uskonnon vapaus.
No minä roiskin aina ajon jälkeen tai aikana. Ja voihan se tarttua myös kylmään ketjuun, mutta ihminen on tapojensa orja.jlik sanoi:Hyva stoori. Entas jos kayttaa joitakin noista edella mainituista dry lubeista niin onko sama juttu etta ketjut oltava lampina?
wanico sanoi:No minä roiskin aina ajon jälkeen tai aikana. Ja voihan se tarttua myös kylmään ketjuun, mutta ihminen on tapojensa orja.
Paha sanoa vielä mitään, koska mulla on nyt vasta elämäni ekat drylupet menossa ja niillä vasta 15.000 takana. Saas nähdä kestääkö 20 vai 30, mutta veikkan että menee yli 30 reippaasti.
Ja onhan noita valkoisia ketjuvahoja myyty jo Euroopassa yli 20 vuotta. Lähinnä Suomessa ja Intiassa tiedetään ettei ne toimi. Mutta meillä taitaapi olla muutenkin vähän eri väinämöiset ja haere krischnat.
Seikkailu_R sanoi:Tällainen matkapullo itsellä käytössä, saa norutettua neulanohuen öljynoron kun on venttiilin sielun runko kuristimena.
.
.
Bone sanoi:Jumankekaaa......
Taasko me päädyttiin siihen väistämättömään.....
wanico sanoi:No minä roiskin aina ajon jälkeen tai aikana. Ja voihan se tarttua myös kylmään ketjuun, mutta ihminen on tapojensa orja.
Paha sanoa vielä mitään, koska mulla on nyt vasta elämäni ekat drylupet menossa ja niillä vasta 15.000 takana. Saas nähdä kestääkö 20 vai 30, mutta veikkan että menee yli 30 reippaasti.
Ja onhan noita valkoisia ketjuvahoja myyty jo Euroopassa yli 20 vuotta. Lähinnä Suomessa ja Intiassa tiedetään ettei ne toimi. Mutta meillä taitaapi olla muutenkin vähän eri väinämöiset ja haere krischnat.
Viime aikoina on tullut käytettyä Motorexin punaista 622:sta eli offroad mallia, muut versiot eli "racing" ja "strong" on kammo tököttejä. Ennen tuli käytettyä Motulin Motyl Chainia jota vastaava taitaa nykyään olla Motul Chain Lube Offroad. Motulin katutavarakin tuntui olevan ihan ok, ja ainoa käytännön ero tuntui olevan offroad mallissa oleva väri joka helpottaa kun näkee mihin on rasvaa ruikkinut. Myös Bel-Rayn "normaali" ketsuspray on ok, sensijaan "super-clean" on kammo vahatököttiä.