Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikös levitykseen käy spraypullo jota on kotikäyttöön mainostettu, OBH -nordica. Pullolla levitetään paistirasva pannulle tasaisesti. Hintaa n. 20 euroa. Tulee ohuelti ja on täytettävä, toimiva siis.Jos ei satu omistamaan scottoileria niin taitaa olla tippazydeemi paras ja siistein levitystyökalu. Itselläni on penkin alla aina mukana litteä ex. lukitusliimapullo täynnä vaihteistoglidiä, jota voipi sitten reissunpäällä töräyttää vitjaan tankatessa. Kotona aina täyttää sen 200sta tynnyristä, niin raskii rasvata vaikka 10 kilometrin välein!![]()
Oletettavasti myös hiekka ja muu paska tarttuu ketjuun sitten ihan yhtä hyvin kun sun sormi... Omiaan tuhoamaan ketjun.Missä tuota myydään ja paljonko maksaa?Olen käyttänyt myös tuota samaa Motorex:n rasvaa ja hyvin pysyy kiinni ketjuissa. Nyt n.500 km jälkeenkin sormenpää jää kiinni ketjuun kuin taikinaan, kun kokeilee ketjujen kireyttä. Joten mitä ilmeisimin hyvä aine?
Itelläni pienessä 50ml:n pullossa nimenomaan luontoystävällistä moottorisahan teräketjuöljyä. Toimii varsin hyvin vaikka vähän sotkeekin, eikä pilaa o- tai x-renkaita. Ja lisäaine ehkäisee kuumentuneen pihkan tarttumista ketjuun.Sanokaas oisko moottorisahan teräketjuöljy hyvä mp-ketjuöljy, ja jos ei niin miks ei?
Näin täälläkinCastrol Chain Waxia laitellut n. 250-300 km:n välein.
Würthin HHS 2000 olen käyttänyt. Ennen sitä lotrasin monilla ketjuöljyillä ja vahoilla, mutta nyt käytän ainostaan HHS:ää. Hyvää tavaraa on. Suikutettaessa ihan litkua, mutta jähmettyy hetken kuluttua sitkeäksi rasvaksi. Jos et usko niin ruikuta sormiin ja huomaat, kun joukseva öljy muuttuu hetken kuluttua sitkeäksi rasvaksi. Yleensä ostan tätä jostakin tarjoustalosta tai vastaavasta halpamarketista. En muista mitä maksaa, mutta ei se ihan ilmaista ole.Onkos kukaan testannut wurthin hts srayta ? Tefloniksikin sitä kutsutaan. Kehuvat, että tunkeutuu hyvin ja jämähtää sitten vaseliiksi muutamassa sekunnissa. Eikä pitäis lentää ympäriinsä.
Itse en pääse testaamaan, kun ei ole noita ketjuja vielä löytynyt tosta moposta, mutta tulipahan vaan joskus puheeksi ko merkin edustajan kanssa.
elektroniikasta ei ei oo vielä documentaatiota jukaisu valmiina, muuten tarinaa ja kuvia projektista (ja lyhyesti edellisistä painovoima toimisista):Ja ei muuta kuin rakennusohjetta kehiin
Juu, Wurtsi ihan hyvää päivittäin työssäni käytän, MUTTA...!Würthin HHS 2000 olen käyttänyt. Ennen sitä lotrasin monilla ketjuöljyillä ja vahoilla, mutta nyt käytän ainostaan HHS:ää. Hyvää tavaraa on. Suikutettaessa ihan litkua, mutta jähmettyy hetken kuluttua sitkeäksi rasvaksi. Jos et usko niin ruikuta sormiin ja huomaat, kun joukseva öljy muuttuu hetken kuluttua sitkeäksi rasvaksi. Yleensä ostan tätä jostakin tarjoustalosta tai vastaavasta halpamarketista. En muista mitä maksaa, mutta ei se ihan ilmaista ole.
Täytyy tuotakin kokeilla. Voi olla jopa vielä parempaa.Juu, Wurtsi ihan hyvää päivittäin työssäni käytän, MUTTA...!Würthin HHS 2000 olen käyttänyt. Ennen sitä lotrasin monilla ketjuöljyillä ja vahoilla, mutta nyt käytän ainostaan HHS:ää. Hyvää tavaraa on. Suikutettaessa ihan litkua, mutta jähmettyy hetken kuluttua sitkeäksi rasvaksi. Jos et usko niin ruikuta sormiin ja huomaat, kun joukseva öljy muuttuu hetken kuluttua sitkeäksi rasvaksi. Yleensä ostan tätä jostakin tarjoustalosta tai vastaavasta halpamarketista. En muista mitä maksaa, mutta ei se ihan ilmaista ole.
Oletkos kokeillut uutta HHS Drylubea?...on muuten tarkoitettu ihan moottoripyöriin.
Wurthin mies lykkäs pullollisen kouraan, kun tietää mopoihmiseksi...
En raaskinut kertoa, että mulla on kardaani...
Tuoteseloste; synteettinen kuivavaha.Ei vahingoita O-renkaita, suojaa ja hoitaa elastomeerejä.Erittäin hyvä tunkeutuvuus.Kestää hyvin keskipakoisvoimaa kuivuttuaaan.Ei sisällä silikoonia, hartsia tai happoja.Kestää roiske- tai merivettä, heikkoja happoja ja emäksiä.Lämmönkesto -30...+100, lyhytaikaisesti +180.NLGI-luokka 3
itselläni ollut pro-oiler paikallaan 7000km ja toiminut erittäin hyvin.Kun sai säädöt kohdalleen niin ei sotke paikkoja juuri ollenkaan ja jos roiskuu niin lähtee kyllä normaali pesussa pois ilman liuottimia.Ketjut pysyy öljyttynä kovassa sateessakin kun laittaa syöttöä vaan isommalle ja sen voi tietysti säätää ajon aikana dikitaali säädöllä.Helppoa eikö totta?Olen ollut tosi tyytyväinen kyseiseen laitteeseen.Kaikki nuo ketju Vaxxit ja sprey mömmöt ja peräöljyt sotkevat muutakin kuin pelkän ketjun. Omasta kokemuksestani voisin sanoa että joudun valitsemaan parhaiten voitelevan ja huolettomimman välillä ja kas kummaa löysin viimein molemmat ominaisuudet täyttävän laitteen eli PRO-OILERIN.
Kokeillut olen Scott-oileria, Loobmania, ja runsaasti erimerkkisiä ketju vahoja ja rasvoja.
Scott-oiler on aika hyvä mutta liian vanhan aikasta ja epämääräisesti toimivaa tekniikkaa verrattuna Pro-Oileriin joka on jo jonkinmoista digitaali aikaa. Suosittelen lämpimästi Pro-oileria, se takaa varman ja huolettoman voitelun ketjulle ja lisäksi siinä käytetään aivan tavallista perä öljyä voitelu aineena.
Tuore olen motoristinaKyllä vaihteisto- ja moottoriöljyt (80/30) ovat samalla mittarilla mitattuna suurimpiirtein viskositeetiltaan saman jäykkyisiä. Numeraalinen ero johtuu eri luokituksesta.Kyllä se vaihteisöljy vaan pysyy kiinni. Moottoriöljy lentää kyllä samantein pois mutta vaihteistoöljyssä on "jäykempi" viskositeetti ja käsittääkseni se myös sisältää sitkostusaineita tms.
Vaihteistoöljyt eivät ole lisäaineistettuja epäpuhtauksia(polttojäämät yms.)vastaan kuten moottoriöljyt. Lisäksi vaihteistoöljyissä on useimmiten hypoidi lisäaineistus koska samaa tavaraa käytetään myös hypoidivetopyörästöissä.
Tavallista moottoriöljyä voi yleensä huoletta käyttää vaihteistoissa, mutta ei märissä kytkimissä eikä perissä.
Ketjuissa HD-lisäineella saattaa olla joku rooli? Kenties.
![]()