• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pappa ja Toyota

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mach_mac
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tulin ja näin epävarman autoilijan oikealla parkkikselta tulevan. Nopeusrajoitus oli 60km/h ja ajoin mittarin mukaan 60km/h. Ennakoin jotenkin oikelalla olevasta punasesta tojotasta epävarmuutta ja hiljensin hieman vauhtia ja eikös tämä pösilö sitten käänny eteeni ja tietty jarrutin ja torvi päälle!

Harmaahapsi papparainen näytti olevan ratissa ja oli aika tolaltaan eikä tainnut tietää mitä tekee....ajoi 30 metriä ja sitten jalkakäytävälle tien sivuun..siis TÄH! No menin ohi ja ihmettelin että kai tuoltakin kortti jo joutas pois.

Tarinan opetus: Ennakointi on kaiken Ä ja Ö

Päivällä näkee monia eläkeläisiä ja jotkut ajaa miten ajaa. Osaan varoa kaupunkiliikenteessä niitä ja muita ja siksi ajankin rajoitusten mukaan taajama-alueella. On tiettyjä pikkuteitä joissa ei ole liikennettä, poliiseja tms. ja siellä päästelen, kuten tänäänkin - putket ja pää punaisena
smile_org.gif

No on sitä muillakin ollut jännää... Tänään piti lopettaa ajelut lyhyeen kun alkoi hieman v*tuttamaan.

Joku naisihminen meinasi litistää minut kaiteen ja sen s**tanan ruman kasari-sunnyn väliin... motarilla...
crazy.gif

Miksipä sitä kuolleita kulmia päätä kääntämällä katsoisi, kun ikkunat on autossa sitä varten että niihin voi ripustella aku ankka verhoja.

Juu jänniä tilanteita sattuu ja tapahtuu. Onneksi pärrän kyydissä ei vielä ole mitään liian jännää sattunut. Kotilon kyydissä sunnuntaina Rauma-Tampere välillä sentään oli mielenkiintoista. Farmari mersu (kai) tuli koko letkan ohi hyvällä vauhdilla. Meinasin itse lähteä ohi, mutta MINÄ katson myös kuolleet kulmat ennen kuin vaihdan kaistaa. Edessä ajava BMW-kuski ei näistä välitä
mad.gif
. Oli muuten peräänajo hjuvin lähellä. Jos ei BMW-kuski olis painanut kaasua pohjaan, niin siinä olis peltiä mennyt komeasti kasaan...

Mutta on se hyvä, että niskat on jäykät eikä vilkut toimi... Ja kaasunpolkimen paikkakin taitaa unohtua välillä... Nooh... Ei vaan oo kivaa niillä, jotka on meitsin kyydissä, kun tulee vähän kanssaliikkujia roimasti kommentoitua välillä
biggrin.gif

Osa ihmistästä luulee että kun vilkku on päällä niin saa vaihtaa kaistaa vaikka toisen kylkeen...tämmönen mummu mullakin tuli kylkeen(onneksi auton kylkeen).
2-kaistasen vasemmalta kaistalta suoraan oman autoni kylkeen... Noh, mummu tuli ja sanoi "mulla oli vilkku päällä". Jos olisin ollut MP:llä, niin ei olis tarttenu sanoa varmaa mitään kun olisin kuollut.

50% liikenteessä on tampioita ja jos nämä tampiot yrittää tappaa muo holtittomalla ajokäytöksellään, niin sinä on sen verran hermot kireellä että voi V-sanan lisäksi tulla paljon muutakin sanottavaa.

Vaikka olen ehkä kusipää monien mielestä, niin esimerkiksi tilanteessa, jossa joku liittyy isommalle tielle eikä käytä vilkkua, niin en anna tietä (tilanteessa siis, jossa ajetaan rinnatusten tai lähes rinnatusten). Mistäpä minä tietäisin minne se auto on menossa, jos se ei sitä selkeästi ilmaise
tounge.gif
. Silloin kun vilkku löytyy, niin silloin kyllä annan aina tilaa tms.

Vaikka olen ehkä kusipää monien mielestä, niin esimerkiksi tilanteessa, jossa joku liittyy isommalle tielle eikä käytä vilkkua, niin en anna tietä (tilanteessa siis, jossa ajetaan rinnatusten tai lähes rinnatusten). Mistäpä minä tietäisin minne se auto on menossa, jos se ei sitä selkeästi ilmaise
tounge.gif
. Silloin kun vilkku löytyy, niin silloin kyllä annan aina tilaa tms.
Ei sulla ole yleens väistämisvelvollisuuttakaan ko. tilanteessa. Jos hiljainen tie niin monesti annan tietä jos se toinen on jotenkin "pahassa paikassa", eli helpotan hänen elämää....sama se onko vilkku tai ei, kun tiedän että on tulossa tielle kuitenkin.

EI saa olla pikkusieluinen minkään vitun vilkun sunteen jos osaa lukea liikennettä ilmankin.

EI saa olla pikkusieluinen minkään vitun vilkun sunteen jos osaa lukea liikennettä ilmankin.
Ei tietystikään. Jos on tilanne, että ei tajua, että autossa on vilkku ja liittyminen on pakko, niin sitten autan. Yleensä kuitenkin ne jotka eivät vilkkua ymmärrä käyttää himmaavat ja tulevat sitten perään. Aina sitä vaan ihmettelee, että mikä vaikeus siinä vilkun käytössä on
nixweiss.gif

Periaate on vaan, että ne jotka vilkkua käytän, niin miellään autan
biggrin.gif

Sivutaan nyt tätä liittymäkäytöstä...

Just tänään olin tulossa Länsiväylää Helsingin suuntaan ja Keilaniemestä oli tulossa mukaan V70 Volvo. Siinä on tosi pitkä kiihdytyskaista, kun se jatkuu suoraan Hanasaaren ulosmenoliittymänä.

Mulla oli siinä tilanteessa suurinpiirtein 100 mittarissa (80 rajoitus), mitä siinä aika paljon ajetaan. Liikennettä ei ollut mitenkään mainittavasti.

No, Volvo kiihdyttää ihan reippaasti siihen sataseen ja tulee rinnalle. Enpä viitsinyt väistää, kun kerran edessä ja takana on reilusti tilaa. Sitten se arpoo siinä vieressä hetken samalla nopeudella, tempaisee tallan pohjaan ja tulee mun eteen. Tähän asti kaikki on ihan OK, mut sitten tää Volvomies keksii katsoa nopeusmittaria, sitä alkaa kai jännittää ja vauhti tippuu yhdeksäänkymppiin. Eikä ole mitenkään harvinainen tyyli tulla motarille...

Just tänään olin tulossa Länsiväylää Helsingin suuntaan ja Keilaniemestä oli tulossa mukaan V70 Volvo. Siinä on tosi pitkä kiihdytyskaista, kun se jatkuu suoraan Hanasaaren ulosmenoliittymänä.

Mulla oli siinä tilanteessa suurinpiirtein 100 mittarissa (80 rajoitus), mitä siinä aika paljon ajetaan. Liikennettä ei ollut mitenkään mainittavasti.

No, Volvo kiihdyttää ihan reippaasti siihen sataseen ja tulee rinnalle. Enpä viitsinyt väistää, kun kerran edessä ja takana on reilusti tilaa. Sitten se arpoo siinä vieressä hetken samalla nopeudella, tempaisee tallan pohjaan ja tulee mun eteen. Tähän asti kaikki on ihan OK, mut sitten tää Volvomies keksii katsoa nopeusmittaria, sitä alkaa kai jännittää ja vauhti tippuu yhdeksäänkymppiin. Eikä ole mitenkään harvinainen tyyli tulla motarille...
Tuo on normaalia ja nykyään suuttumukseni ja toisen älyttömän ajokäytöksen liikenteessä näytän moiselle pällille kuskille esim. nyrkkiä näyttämällä.

Tuo on normaalia ja nykyään suuttumukseni ja toisen älyttömän ajokäytöksen liikenteessä näytän moiselle pällille kuskille esim. nyrkkiä näyttämällä.
Olen viime aikoina yrittänyt päästä zen-tyyliseen ajamiseen: kaikki aistit äärimmilleen viritettynä pyrin havainnoimaan ja rekisteröimään kaiken mahdollisen ja reagoimaan siihen ilman tunteita. Onnistuessaan äärimmäisen nautinnollista.

Aina se ei onnistu ja tulee välillä kyllä puitua nyrkkiä. Tuo juttu ei ollut mulle suuttumisen arvoinen, pyörällä pääsee niin helposti ohi. Autossa olis harmittanut enemmän.

Noo, mielestäni parempi tuokin kuin ne kinder-munasta korttinsa saaneet jotka ajavat kiihdytyskaistaa 40-50kmh (rajoitus esim. 100) ja vetävät vielä liinat kiinni keskellä kiihdytyskaistaa tai pysähtyvät kiihdytyskaistan päähän ja lähtevät seisaaltaan liikkeelle moottoritienopeuksien sekaan. On muuten ollut peräänajo "aika" lähellä pari kertaa.

Noo, mielestäni parempi tuokin kuin ne kinder-munasta korttinsa saaneet jotka ajavat kiihdytyskaistaa 40-50kmh (rajoitus esim. 100) ja vetävät vielä liinat kiinni keskellä kiihdytyskaistaa tai pysähtyvät kiihdytyskaistan päähän ja lähtevät seisaaltaan liikkeelle moottoritienopeuksien sekaan. On muuten ollut peräänajo "aika" lähellä pari kertaa.
Tuon aiheuttaa tottumattomalle usein se tosiseikka, että siellä motarilla on valmiiksi noita "ei näy vilkkua, en anna tilaa" tai ihan muuten vaan "minulla ei ole väistämisvelvollisuutta, siksi en voi himmata ja antaa tilaa" -tyyppejä.

Ja juu, kiihdytän kyllä itse motarivauhtiin, ja silti tulee joskus "tilannetta" tuon vuoksi kun on ruuhkaa.

Ja p*skat. Aina sinne väliin mahtuu jos sovittaa nopeutensa jonon nopeuteen.

Näitä riittää... Tänään Kustaa Vaasan Tien ja Väinö Auerin Kadun risteyksessä joku ajoi pohjoiseen. Tämä sitten keksi vetästä jarrut pohjaan keskellä risteystä, kun risteyksen jälkeen oleva liikennevalo vaihtui punaiseksi. Ja näitä näkyy aina välillä.

Nuo tilanteet ovat ikäviä, sillä moista ei yleensä keksi odottaa.
Mulle kävi aivan vastaavasti eilen itäväylällä.

Itäväylää ajelin maaseudun suuntaan, ja käännyin siitä sitten vasuriin itiksen risteyksessä, eli kehän suuntaan. Siitä sitten puotinharjun suuntaan, eli melkein heti vasuriin. Edellä ejelee pökötti, jossa naiskuski. Käännytään vasemmalle, ja tämä naikkonen päättää pysähtyä siihen risteykseen, koska ilmeisesti alkoi katsomaan jossain edessäpäin näkyviä valoja. Mulle sitten tuli siitä aikamoinen kiirus päästä risteyksen yli, ennen kuin sieltä muut pääsee tulemaan.

Ja eikös siinä sitten heti perään seuraava tilanne. Käännytään heti oikealle, sinne ostarin suuntaan. Valoissa seisoo farkku golffi. Ei vilkkua, ja auton asema oli siinä valoissa semmoinen, että kuvittelin sen menevän suoraan. Oli meinaan menny jo osittan pysähdysviivankin yli. Onneksi kuitenki seurasin sen tekemisiä, ja kerkesin väistämään, kun tämä (naiskuski) päättääkin kääntyä yllättäen myös sinne oikealla. Prkl, tana. Pysykää kotona, jos olette noin epävarmoja, taikka harjotelkaa sitä ajamista vaikka yöaikaan!

Kyllä. Tommoisessa menee munkin zen aivan taatusti v**uiks ja kädet muistuttaa tuulimyllyä.
biggrin.gif

Onneksi teistäkin maailman parhaista kuskeista tulee kaikista vanhoja, huonokuuloisia ja melkein sokeita! niin saa .Orgissa uusi sukupolvi taas valittaa kuinka papat ja mummot ajaa kuin päättömät kanat
mad.gif

ONko se sitten tuuria. hyvää taikka huonoa.. mutta jokaiselle tulee eteen aikavarmasti

Kai vähän liittyy tähän topiciin, kun meinasi taksiakka
tappaa lauantaiaamuna.

Ajelin ennen kuutta liikenneympyrään ja huomasin Touota
Anjoviksen tulevan oikelta kolmion takaa ja ei aikeitakaan
jarruttaa>onneks oli ite hereillä>täys jarrutus, niin et pääs pyörä
sammuun>pysähty Anjoviksen etutolpan kohdalle 50 cm. päähän, jolloin akka tajus hiljentää, mutta ei pysähtynyt.

Jatkoi eteenpäin tuijotellen mun nyrkinheilutusta, mutta ei jaksanut pysäyttää...

Sain pyörän käyntiin ja lähdin perään>sain kiinni ja ajoin rinnalle>
akka-ammattikuski avas ikkunan>huusin, et "tajuatko, et meinasit tappaa mut"?>akka vastas, et "ei nähnyt koko risteystä, kun aurinko heijasti">huusin takas jotain aika voimakasta ja pysähdyin olettaen akankin pysähtyvän>laittoi ikkunan kiinni ja
kiihdytti kohti Helsingin keskustaa.

V***tti sen verran, etten edes jaksanut lähtee perään, vaan
otin numeron ylös...

Soitin taksitarkastajalle ja sitten polliisilaitokselle tekemään
rikosilmoitusta.
Olikin polliisi oikein tyytyväinen ilmosta ja eilen sitten tulikin soitto, että otettu asia käsittälyyn.
Oikein kehaisi ilmosta...

Että näin.

Edit: Niin siis otin sifran, eli taksin numeron ylös.
Paljon helpompaa muistaa, kun sydän hakkaa 200 ja suonet täynnä adrenaliinia...

Back