• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Paljonko pyöräsi syö bensaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ShadowC2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Paljonko pyöräsi syö bensaa? - keskikulutus koko ajokauden osalta?

• en mittaile kulutusta ollenkaan

Ääniä: 0 0,0%
  • alle 4 litran säästöpossulla ajelen

Ääniä: 1 3,4%
  • 4.0 - 4.5 litraa

Ääniä: 1 3,4%
  • 4.5 - 5.0 litraa

Ääniä: 4 13,8%
  • 5.0 - 5.5 litraa

Ääniä: 5 17,2%
  • 5.5 - 6.0 litraa

Ääniä: 7 24,1%
  • 6.0 - 6.5 litraa

Ääniä: 4 13,8%
  • 6.5 - 7.0 litraa

Ääniä: 5 17,2%
  • 7.5 - 8.0 litraa

Ääniä: 2 6,9%
  • yli 9 litran rohmuhan se on

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    29
Taitaa se vain olla siinä kuuden kieppeillä. :/ Ehkä säätämisellä paranisi?
nixweiss.gif

80 km/h alueella rajoitusten mukaan ajellessa noin 3.75 litraa sataselle. 100 km/h ajellessa kulutus on noin 4,2 litraa sataselle. Mutkapätkät/soratiet eteen ja ei voi enää ajella niin nätisti --> kulutus jossain alta 5,5 litraa. Sen enempää en ole saanut menemään
smile_org.gif

Zetori kulkee vähällä kun ajaa ihmisiks
tounge.gif
, tuollaset 6 l / 100 km mut sit kun intoutuu vähän
sport05.gif
nii se on 9-10 l , eli keskikulut mitä oon joskus katsellu jää n. 7 l / 100 km
062802jumpie_prv.gif

No nii nyt tuli sit laskettua tuo tarkasti.Eli olin säästänny kaikki kuitit aina, kun olin bensaa käynnyt ostamassa.Keskikulutukseks tuli noin 2,8l/100km
smile_org.gif
.13000 kilometrii tuli ajettua ja bensaa meni semmoset 370 litraa ja euroissa se teki n.540 euroo.

Enskesänä lisää
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Lähemmäs 7l/100km menee normihurjastelussa mutta siistillä ajolla olen kerran päässyt inan alle 6l/100km...

12R vie omalla ajotyylillä keskimäärin n. 8l/100km. Alta 7l en ole päässyt vaikka miten rauhallisesti yrittäää...
crazy.gif

Mulla hörppii 8-9l sadalla
nixweiss.gif
,en kyllä oo mittaillu tarkemmasti.Pyörä on-07 Fireblade.
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif
K8 gixxeri aikalailla samoilla lukemilla normiajossa, mitä se nyt sitten onkaan. Reipasvauhtisessa reissuajossa taisi mennä alimmillaan n.7 litraan. Vertailu kohtana esim. busa, vie samassa kyydissä kokoajan tasan litran vähemmän.
Itse pidän tuota gixxua ihmeen kova ruokaisena, tosin käykin se niinkuin traktori...  
wink.gif

Luonnollisesti tiheämpi välitys vaikuttaa varmasti tuohon, ei vaan ole vakioväleillä montaa kilometriä tullut ajettua tuolla, joten en pysty vertaamaan.

Bläkkäri viepi mamman kanssa reissussa 5-6 l/100km. Pätkäajossa 6-8 l/100km. Kerran kävin rataorg'ioissa Motoparkissa. Meni +10 l/100km.

Jokainen litra on ollut hauskaa kuluttaa!
tounge.gif

Joskus pääsin reilut 450 kilometriä tankillisella, kulutus jäi siis alle vitosen, normaalisti vähän yli

Pahus. Kaikki tuppaa meneen, mitä tankkiin laittaa. Tökkäsin tohon 5,5-6,0, vaikka usein torstaisin jostain kumman syystä menee kyllä enemmän.
nixweiss.gif
nixweiss.gif
nixweiss.gif

Ei päässy enää uudelleen valitsemaan kun pyöräkin on jo vaihtunut. Edellinen meni alla 4 litran säästöpossujen luokkaan ja tämä nykyinen maantieajossa 4,0 - 4,5 l/100 km eli ei paha
biggrin.gif

Back