• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

paljonko painaa? motoristi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kawabata
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

paljonko painaa? motoristi -

• 1. alle 50 kg

Ääniä: 5 1,2%
  • 2. alle 65 kg

Ääniä: 35 8,2%
  • 3. alle 75 kg

Ääniä: 74 17,4%
  • 4. alle 90 kg

Ääniä: 148 34,7%
  • 5. alle 100 kg

Ääniä: 80 18,8%
  • 6. alle 110 kg

Ääniä: 42 9,9%
  • 7. alle 125 kg

Ääniä: 29 6,8%
  • 8. alle 140 kg

Ääniä: 12 2,8%
  • 9. alle 180 kg

Ääniä: 1 0,2%
  • 10. yli 180 kg

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    426
178/80 näin puolen vuoden bulkkaamisen jälkeen. Kahen viikon päästä alkaakin sitten 17 viikon pituinen dieetti. Kai sitä läskiä vois pari kiloa nipistää poies ja syvät vatsalihakset vahvistaa... Mut katse jo kohti ens talvea jolloin tavoite ois lähemmäs 90kg off-season.  
buttrock.gif

Tosin olen aina painanut vähän, kevyet luut  
tounge.gif
Normaali miehen luut painaa noin 4kg yhteensä kaikki.  
tounge.gif
Kuulemma 5kg on jo todella harvinaisuus. Omat painaa mitatusti 4,15kg. Et aika kevyet ne on itse kullakin.  
biggrin.gif

Mulla kanssa juokseminen kuuluu harrastuksiin. 4-5x viikossa.
En varmaan ymmärtänyt oikein, siis aikuisen ihmisen, jopa miehen luut painaisivat VAIN 4kg. Itelläni on aina ollut 'raskasluisena' urheilijana arvattu paino samankokoisten ja näköisten tyyppien rinnalla n. 10kg alakanttiin kuin oikea painoni. Pojallani aivan sama juttu. Osteoropoosiliiton sivuilta yksi referaatti:
"Ihmisen luusto sisältää 237 yksittäistä luuta. Luu on tiivistä ja
painavaa kudosta: luut muodostavat 25 % kehon painosta,
mutta vain 10 % sen tilavuudesta. Luun kovuus johtuu pehmeään
muottiin sitoutuneista kalsiumpitoisista mineraaleista.
Täysikasvuisen ihmisen luustossa on noin 1 kg kalsiumia."

Niettä 4kg... aika lintu miehex.

Painoa on muutamia kiloja alle kolmilukuisen, kympin vois pudotella niin olisi itse tyytyväinen.. pituutta ei ole kuin 176cm. Onneksi kyytiläinen on niin pikkuinen ettei mennä yli mopon kantavuuksien
inlove.gif

^^  
biggrin.gif
onko mopoissakin "kantavuusraja"
Oli ihan pakko kaivaa rekkariote ja kattoo ja ei siel kyl mitään siitä lukenu  
tounge.gif

Mut joku kohta oli, et "Tieliikenteessä sallittu suurin kokonaismassa" ja se kohta oli tyhjä  
biggrin.gif

Joten eikun matka jatkuu  
062802moto_prv.gif

^^  
biggrin.gif
tounge.gif

Mut joku kohta oli, et "Tieliikenteessä sallittu suurin kokonaismassa" ja se kohta oli tyhjä  
biggrin.gif

Joten eikun matka jatkuu  
062802moto_prv.gif
Ohjekirjan mukaan 600:ssa Fazerissa oli suositeltu paino pyörän päällä alle 187kg... Faijan kanssa tuo ylitetty, pari satakiloista päällä niin syvällä uitiin
wink.gif

^^  
biggrin.gif
tounge.gif

biggrin.gif

Joten eikun matka jatkuu  
062802moto_prv.gif
kyllä mun otteessa lukee ainakin ja oikein kahdessa kohtaa, sekä tekn.suurin sallittu kok.massa että tieliikenteessä sallittu suurin kok.massa.. molemmat sama 375kg...
tounge.gif

Tosin olen aina painanut vähän, kevyet luut  
tounge.gif
Normaali miehen luut painaa noin 4kg yhteensä kaikki.  
tounge.gif
Kuulemma 5kg on jo todella harvinaisuus. Omat painaa mitatusti 4,15kg. Et aika kevyet ne on itse kullakin.  
biggrin.gif

Mulla kanssa juokseminen kuuluu harrastuksiin. 4-5x viikossa.
En varmaan ymmärtänyt oikein, siis aikuisen ihmisen, jopa miehen luut painaisivat VAIN 4kg. Itelläni on aina ollut 'raskasluisena' urheilijana arvattu paino samankokoisten ja näköisten tyyppien rinnalla n. 10kg alakanttiin kuin oikea painoni. Pojallani aivan sama juttu. Osteoropoosiliiton sivuilta yksi referaatti:
"Ihmisen luusto sisältää 237 yksittäistä luuta. Luu on tiivistä ja
painavaa kudosta: luut muodostavat 25 % kehon painosta,
mutta vain 10 % sen tilavuudesta. Luun kovuus johtuu pehmeään
muottiin sitoutuneista kalsiumpitoisista mineraaleista.
Täysikasvuisen ihmisen luustossa on noin 1 kg kalsiumia."

Niettä 4kg... aika lintu miehex.
Kehonkoostumusmittauksessa saadaan yleensä noita 4-5kg lukemia.
Nuo esitetyt prosenttilukemat vaihtelevat 10-25% skaalalla.
Herää kysymys onko tätä kukaan tutkinut vai heittelevätkö kaikki omia lukujaan...

Se ainakin on aikalailla tutkittu että aikuisessa ihmisessä on 60% vettä. Sinussa on sitten 60% vettä, 25% luita ja muulle jääkään enää 15% ??

Minun mielipiteeni on että tuo "painavat luut" on aina ollut läskien juttuja, joilla selitellään omaa ylipainoa itselleen. Ja prosenttilukemalla tuota luuston painoa EI VOIDA ilmoittaa.
Esimerkkinä mies 20v 60kg (luut 25%=15kg), joka myöhemmin (samanmittaisena) onkin 50v ja 130kg (luut 25%=32,5kg). Onko luiden paino kasvanut valtavasti vai ei?

Se ainakin on aikalailla tutkittu että aikuisessa ihmisessä on 60% vettä. Sinussa on sitten 60% vettä, 25% luita ja muulle jääkään enää 15% ??
pari lainausta
-Ihmisellä on reilusti yli 600 lihasta ja noin 200 luuta. Lihasten osuus kehon painosta on miehillä keskimäärin 40 % ja naisilla 35 %. Luuston osuus painosta on suunnilleen 15 %.  
ja sitten tämä kun sanotaan että, ihmisessä on noin 60% vettä joka on totta niin luullaan että lihas on sitten lihasta jossa ei ole vettä.
-Lihaksesta suurin osa eli noin 75 % on vettä, 20 % on valkuaisaineita ja loput ovat rasvoja, hiilihydraatteja ja epäorgaanisia suoloja. Ja jos luustonpaino ilmoitetaan prosenttilukuna kai se on sanomattattakin selvää, että sillä tarkoitetaan ns. norm. painoista ihmistä eikä mitään 450kg:sta makaavaa rasvakasaa.. ihmisessä on muuten yli 70000km verisuonia paljonkohan ne painaa...hmmmm

Back