• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Paku tuli kylkeen että kolisi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja japekin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kun sitten ajaa esim. motarilla vähän reilummin yli rajoituksen eikä vaaranna ketään, lähtee kortti ja annetaan kovat sakot. Homma on liikenneturvallisuuden kannalta suoraan:
033102ass_1_prv.gif
Tai yritetään langettaa jopa vankeustuomiota.
baaa.gif

Ei kaikki oo pahoja jotka ajaa valkosella Hiacella.. Sellasella meikä suhaa töissä jokapäivä
buttrock.gif
enkä tunnusta että kukaa olis jääny alle. Mutta niitä kuolleita kulmia on varsinkin sielä takaoikeella renkaasta poispäin viereisen kaistan kohdalla.
confused_orig.gif

Kaikki jakelupakukuskit ajaa ylinopeutta, huomattavaa sellaista. Nämä kotiloiden kotilot (ovat siis varmaan jonkin yleishyödykkeen jakelijoita) pitäis kieltää vaikka lailla. Nämä kaappi h..t ... siis todella
033102ass_1_prv.gif
Tänään ajelleena (kotilolla, anteeksi) 100 km/h alueella n 110 ja kaikki pakut joissa jokin mainos -> ohi ainaski 130 -150 km/h). Ajelin yhen "kyydissä" n 160 mutta sitten tulin "uskoon". Pitäköön vauhtinsa, toivon että uusi kortin pois otto laki toimii. Mutta herra paratkoon, ei mun kohdalla
omg.gif

Olempas minäkin joskus mopo aikoina kolaroinu postin jakelu auton kanssa. Tuli isolta tieltä suoraa eteen ilman vilkkuu(ite siis ajoin kevyttä väylää). Kypärä keskeltä halki ja silmän pohjanluun murtuma, toinen silmä katto ylös ja toinen suoraan. Onneks nykyään on kuitenkin kunnossa. Eli joo kandee varoo noita helvetin pakuja.

Juu noi pakukuskit on kyllä jotain ukomatonta sakkia,mulla on kaikki läheltäpititilanteet Tällä kaudella ollu just pakukuskien toimesta
veryangry.gif
se yleinen Toyota hiacea kannattaa varoa
033102ass_1_prv.gif
Loistavaa yleistystä jälleen kerran
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Voisitko vielä kertoa minkä väriset hiacet ovat erityisen vaarallisia
wink.gif
Okei, pakuja ei siis pidä varoa.
Saakos tänne jo killfilejä?
033102bebe_1_prv.gif
Sais toimia omana modenaan....

Jake

Juups, palataan vielä tuohon poliisin toimintaan. Kyllä mulla meinasi naksahtaa jossakin kun kuulin että syntipukki saa ainoastaan jonkun kirjallisen huomautuksen kun sen sijaan olisi voinut saada tosiaan ainakin minun mielestä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta sakkoja. Olisihan tällä kaverilla ollut mahdollisuutta valittaa vielä siitä sakosta jos se sen mielestä olisi ollut väärin. Noh, jos minä olisin sillä prätkällä kolauttanut jonkun kylkeen niin 100 % varmasti olisin saanut sakot siitä. Kaverilla oli vakuutukset Tapiolassa josta sanottiin aamulla että tarkastaja soittaa vähintään sulle tämän päivän aikana vielä ja sovitaan tarkastus mutta mitään ei ole kuulunut..?
Sekin vielä..

Kaverilla oli vakuutukset Tapiolassa josta sanottiin aamulla että tarkastaja soittaa vähintään sulle tämän päivän aikana vielä ja sovitaan tarkastus mutta mitään ei ole kuulunut..?
Sekin vielä..
Ei muuta kuin samantien soitto Tapiolaan. Omalla kokemuksella noin kaksi kolmesta keissistä hoituu hitaasti, jollet itse hoputa.

Sympatiaa tapahtumalle irtoaa täältä enemmänkin, kun omakin fillari on pajalla vielä pari viikkoa...

Ihmettelenpä minäkin tuota sakkojen puuttumista tilanteessa. On se nyt ihme että voi tuupata kaverin sakoitta nurin
veryangry.gif
.

Ja vielä tohon vakuutustarkastajaan.

Jos tiedät jo missä pajalla meinaat pyörän korjauttaa, jos ei lunariin mene, niin raahaa se raato sinne. Saa sitten tarkastaja katsoa mekatsun kanssa yhdessä että mitä kaikkea vaihdetaan, ja _mihin_hintaan_

Joskus käynyt niin, että korvaussumma korjaustapauksessa on aluksi arvioitu aivan päin honkia. Sitten sitä räknätään myöhemmin uudestaan, ja taas kestää..

No niin nyt se sitten tapahtui! Nimittäin eka pikku mälli.. kolme kaistaa rinnakkain keskustassa (50 km/h), ajoin oikeapuolimmaista ja keskikaistalla tuli pakettiauto joka yhtä äkkiä oli halukas mennä johonkin porttikongiin suojatien kautta!!!!! Vittu mikä spede!!!!  
062802jumpie_prv.gif
  no minä ja moottoripyörä siitä sitten sinkouduttiin parin tolpan kautta jalkakäytävälle!! Katteet särkyi, vilkut paskana ja änkkäriin tuli ihan vitusti naarmuja. Mitäs luulette mitä vastapuolen vakuutus-setä tykkää? Lunariin?
Paska homma, pääasia kumminkin, että kuski selvisi ilman pahempia vammoja
bowdown.gif
Mutta ei eikö vastapuolen vakuutus myös korvaa ns. seisontapäivistä jotain??
withstupid.gif

Tuli tässä vaan alkuperäistä juttua lukiessa mieleen, että kovin kevyesti näitä päälleajoja tulkitaan: Törkeä päälleajo ja henkilövahinkojen aiheuttaminen -> peräti kirjallinen huomautus?  
crazy.gif
Tällaisessa liikennejutussa etuliike "törkeä" yleensä tarkoittaa teon tahallisuutta ja siitä tässä tuskin on kyse. Ja lehdistä saa jatkuvasti lukea RYÖSTÖISTÄ, kun kyseessä on ollut murto tai varkaus.

Paska homma, pääasia kumminkin, että kuski selvisi ilman pahempia vammoja
bowdown.gif
Mutta ei eikö vastapuolen vakuutus myös korvaa ns. seisontapäivistä jotain??
withstupid.gif
Joops, kävin eilen näyttämässä pyörää suomen ajoneuvovahinko keskuksessa ja tarkastaja katteli pyörän läpi. Ukkeli kattoi ännkäriä ja tuumaili että eikö näitä naarmuja saisi millään hiottua pois.. meinasi että ei ois tarvinnu uutta änkkäriä laittaa. Pyörä nyt liikkeellä remontissa ja soittelin omaan vakuutukseen josta sanottiin että vastapuolen vakuutus korvaa seisontapäivät. Nyt ootellaan että saan taas pyörän alle.. onhan tässä jo pari päivää oltukin ilman fillaria.

062802moto_prv.gif

Pyörä jälleen ajokunnossa, ei mennyt lunariin. Ollut kylläkin jo ajossa melkein kaks viikkoo. Hyväpuoli tässä oli että sain pyörään Yoshimuran Rs-3 bolt-one titanium asennettua samaan hintaan kuin originelli änkkäri. Kyllä lähtee ninjassa mukavan möräkät äänet nyt, täytyy vielä laittaa uudet suuttimet ja ilmansuodatin kun käy vähän laihalla. Lueskelin tuota kilofasu viestiä niin samassa paikassa mullakin kopsahti, (mäkelänkadulla), itse olin kylläkin menossa helsinkiin päin. Olkaa varovaisia tuolla kadulla, siinä on nimittäin tälläkin hetkellä tietyö meneillään ja aika vilkas liikenne siinä kohtaa.
Turvallisia kilometrejä kaikille!

Back