Kuullostaa kyllä aika hurjalta tapaukselta. Kai nyt sentään sait valitusoikeuden, ja kai nyt sentään valitit? Toi nyt vaikuttaa niin ufo-tapaukselta, ettei ole mahdollistakaanKäsittääkseni noi kolarit menee aina käräjille jos tulee henkilövahinkoja.Ei auta vaikka osapuolet olisivat samaa mieltä asiassa ja toistensa syyllisyydestä.
Itse olin mukana kolarissa autollani jossa toinen osapuoli ajoi autollaan kolmion takaa kylkeeni kun olin jo risteysalueella.Vastapuoli oli ottanut hieman lääkitystä(diapameja)ja käräjille sitä sitten mentiin.Kuinka ollakkaan vastapuoli oli syyllinen mutta sainpa itsekkin sakot liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.Minulla ei ollut ylinopeutta ja itse en rikkonut millääntavalla liikennesääntöjä.Tuomioni peruistui siihen että minun olisi pitänyt sovitta nopeuteni tilanteen vaatimalla tavalla ja ottaa tarkemmin huomioon toiset tienkäyttäjät ja ennalta arvaamattomat seikat liikenteessä.Että NÄIN se meni.Vastapuoli sai 270€ sakkoa ja vuoden ajokielto(opiskelija).Mulle sakkoa 260€(työssä) ja todistajan palkkio 35€.Ja auto tietysti lunastukseen.Vastustaja tietysti maksoi auton ja muut kulut.![]()