• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ottaako huolto päähän?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tollo81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ottaako - päähän?

• 1.aina!

Ääniä: 0 0,0%
  • 2.joskus.

Ääniä: 1 100,0%
  • 3.useimmiten.

• 4.ei ikinä!

• 5.elämä on.

• Ääniä yhteensä
    1
Ei ole ottanut huolto päähän. Huollon jälkeen voin olla 99% varma että pyörää on kunnolla huollettu ja pyörään voi enemmän luottaa. Ei myöskään jännitä että mahtaako pyörä hajota alle.
Pyörän kun huoltaa ite , niin voi olla 101% varma että se on kunnolla tehty ja sillä uskaltaa lähteä ajoon !
mad.gif

Minusta ei ole mitenkään kohtuutonta maksaa ammattimiehelle n. 50e tunnista. Sitäpaitsi ärsyttää sellaiset, jotka itse luulevat osaavansa tehdä huollot ja sitten eivät osaakkaan. Toki moni oikeasti osaakin. Pyöräni aiempi omistaja oli esim. asentanut jarruletkun väärinpäin siten, että se oli raapinut mittaristoon kunnon uran ääriasentoon käännettäessä...

Huollossa kaikki on toiminut tähän mennessä ainakin tosi hyvin.

"Siperia opettaa", reilun vuoden (ja 17 000 km) ekaa pyörää omistaneena en enää kaiva lompakkoa esiin, vaan korjausoppaan.

Koska haluan osaltani edistää avoimuutta, niin tässä:
11 kk sitten, erehdyin antamaan merkkiliikkeelle "vapaat kädet" 30 000 km täyshuoltoon,  
withstupid.gif
kuukauden päästä soitettiin: tuu hakeen pois, tekee 1.355,00 e  
033102beer_1_prv.gif

Eipä ole huolloissa hirveesti töpätty mutta muutama asia kannattaa tsekat huollon jälkeen esim, onko käytetty momentti-avainta vaiko pulttipyssyä...mulla ainakin vedettiin omassa pyörässä renkaan vaihdon yhteydessä sama momentti etu sekä takapyörän akselin mutterille noin 12kgf-m,(etupyörän ohjearvo 6.0kgf-m,).Sekä myös toisioketjun kireys...että ei ole vedetty huollossa liian tiukalle, ketjut kuluvat äkkiä pilalle jos ne ovat väärin säädetyt.
confused_orig.gif

"Siperia opettaa", reilun vuoden (ja 17 000 km) ekaa pyörää omistaneena en enää kaiva lompakkoa esiin, vaan korjausoppaan.

Koska haluan osaltani edistää avoimuutta, niin tässä:
11 kk sitten, erehdyin antamaan merkkiliikkeelle "vapaat kädet" 30 000 km täyshuoltoon,  :tyhmäminä: kuukauden päästä soitettiin: tuu hakeen pois, tekee 1.355,00 e  :bisseä:
Pakko kysyä että mitä he oikein huollossa tekivät kun noin paljon hintaa tuli? Luulisi ainakin että uusivat paljon osia, vaihtoivat renkaat kallimpiin ja parhaimpiin mahdollisiin. Sitten vielä säilyttivät pyörää tahallaan kauan.

Kallein huolto on mulla muistaakseni maksanut noin 180 euroa. Bike forumilla tietysti koska bike on ainoa paikka missä mun pyörät ovat olleet huollossa.

Edit: yli kuukausi sitten tuli hankittua haynesin manuaali mun hondalle. Vasta eilen muistui mieleen että minulla on sellainenkin manuaali. :P

Kuitenkin taidan tehdä suurimman osan huolloista liikkeessä koska en valitettavasti osaa esim. Venoja säätää. Muutenkin on hieman työlästä purkaa pyörää.

No vaihtoivat jarrupalat, öljyt, ilmanputsarin, solenoidin (60 e), tulpat, etuvilkut (sanoin kyllä ettei tarvi vaihtaa), etustefat, pari mittarivaloa ja jarrunesteen ja säätivät venat sekä kaasarin. Sitten tietenkin vähän rasvailua ja tarkistelua, ja avot lasku oli valmis.  
crazy.gif

Työn osuus: 10 tuntia x 60 e=600 e, loput osia.

Sen jälkeen olen itse vähän opetellut, ja vaihtanut mm. starttikytkimen.  
thumbs-up.gif

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img490535.jpg

Ihan mukava on joskus ite vähän räplätä tietää mitä saa. Pääsis vaan sisätiloihin ettei keli haittaisi.  
confused_orig.gif

Kyllä se aina harmittaa..maksaa liikaa..mut ku ei osaa ite niin mitäs teet..
confused_orig.gif
Isä on ollu kyl hyvä apua
biggrin.gif

Sellanen mies hakusessa joka auttais tässä..
wink.gif

Eipä nuo ota päähän, olisinhan voinut valita nykypyöräni tilalle sen verran käytetyn, ettei tarvitsisi takuuhuolloista huolehtia. Ja sen verran lisään, että pyörä voi hyvin kun huollot tekee ajallaan. Samoin kuin vaimo kun sitäkin muistaa esim. lihallisissa, siivouksen tai lasten hoidon merkeissä.

"Pakko" viedä huoltoon kun on takuu pyörä.
Elikkä leima pitää saada muuten menisi kyllä ketjut ja rattaat, jarrupalojen vaihdot yms iteltä.
Ja kyllä se huolto odotus aina vähän kismittää.
talktohand.gif

Kerrostalon parkkipaikka on niin vittumainen paikka kaikkeen muuhun paitsi ketjujen rasvaamiseen, että ei korpea yhtään viedä liikkeeseen. Toisekseen vastuu siirtyy sitten aina liikkeelle ja kun on takuunalainen mopokin, niin leimahan se on pakko saada huoltokirjaan. Ei siis ota päähän (enemmän ottaa päähän Forecan ensi viikon sääennustus
tounge.gif
)

Ei ota päähän. Riittää kun ajattelee sitä taistelun määrää parkkiksella ilman kunnon kaluja yksin nyhrätessä niin maksan ihan mieluusti ammattilaiselle hyvin tehdystä työstä.

Ne vähemmän hyvin tehdyt onkin toinen juttu...

siitä päivästä kun takuu menee umpeen ei tartte enää maksaa turhasta muka huollosta ite kun tekee tietää että on huollettu ja saa laittaa koneeseen ne öljyt mitä huvittaa
062802jumpie_prv.gif

Huollan pyöräni nykyään itse.
Vähän huonoa tuuria ollut huoltojen kanssa, en halua, enkä jaksa mennä marisemaan huollossa tulleista naarmuista ym. ym.

Tulin siihen tulokseen että parempi huollella ja korjailla itse.
Jos jotain ei osaa, niin opettelee ja ottaa selvää.

Takuun alainen pyörä vielä, mutta selvästi takuuehdoissa mainitaan, että valtuutetussa liikkeessä pitäisi huollot teettää.

Isompaa ei vielä ole "mopoon" tullut, jos tulee ja rahat ei riitä, niin myydään sitten vaikka naapurin metsää
biggrin.gif

Back