• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ottaako huolto päähän?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tollo81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ottaako - päähän?

• 1.aina!

Ääniä: 0 0,0%
  • 2.joskus.

Ääniä: 1 100,0%
  • 3.useimmiten.

• 4.ei ikinä!

• 5.elämä on.

• Ääniä yhteensä
    1
Eipä vielä oo huollos tarttenu käyttää...ite kikkaillu ja korjaillu tähän asti mitä osaa ja varmaan jatkossaki ..Eri asia sit jos uus takuu kampe joskus vara laittaa.

Koko mopon oston taustalla oli lavea harrastus: paitsi ajaminen, niin myös puuhastelu korjailemalla pyörää.

Lähtökohdaltani olin täysin peukalo keskellä kämmentä. Vieläkään ei ole kuitenkaan kertaakaan tarvinnut ulkopuolisella huollattaa/korjauttaa. Poikkeuksena hydrauliprässiä muutamalle laakerille, tosin silloinkin viety irto-osa työstettäväksi.

Eikä koskaan ole ottanut päähän huolto. Vielä on aina ollut laatuaikaa ihan itselle kun on saanut askarrella. Erityisen hienoja ovat ne onnistumisen tunteet, kun saa jonkun jutun valmiiksi.

Teen itse,jos taidot loppuu frendit jeesaa
bowdown.gif

Tarkennus edelliseen kommenttiini: en ajattele että ihmiset huoltavat itse laitteensa rahapulan vuoksi vaan syynä omaan toimintaan heillä varmaankin mielenkiinto, itse teetän huollot muilla ja jos raha loppuu niin sitten jää huoltamatta, en ole rahamies mutta en myöskään arvioi kansalaisia näiden työkalujen käyttöasteen mukaan. Lue oma ensimmäinen viestisi uudestaan ja mieti mihin mahdoin reagoida.

Toki perushuoltotoimenpiteet voin tehdä itsekin, mutta siitä eteenpäin annan niiden tehdä jotka osaavat paremmin. Lopputulos ratkaisee, ei raha tai oma ego.
tounge.gif

Normaalisti huoltanu ite mutta nytkun on ekaa kertaa tehdastakuun alainen peli alla, joutunee käyttämään huoltoliikkeen palveluja.
Mitenkäs tää nyt menee virallisen kaavan mukaan? Muistan jostain lukeneeni, että myyjän on osoitettava mopon rikkoutumisen johtuneen tai sitä on edesauttanut väärin tehdyt huoltotyöt, niiden laiminlyönti tai ei-alkuperäisosien käyttö. En löydä tota nyt googlettamallakaan.. Ite käytin takuuajan merkkihuollossa.
omg.gif

Keväällä pitäis viedä huoltoon, takuun ajan meinasin liikkeessä huollattaa. Muuten kyllä oon aina näpräilly itte.

Mutta aiheeseen vastaten; todellakin tuntuu että tyhjästä maksaa kun liikkeessä huollattaa! No, ei nyt tietty tyhjästä maksa, mut liikaa joka tapauksessa.

Käytännössä aina, kun olen pyörää liikkeessä huollattanut. Suurimman osan teen itse, mutta esim. kytkinlevyt vaihdatin liikkeessä ja kyllä oli syvältä maksaa x-summa työstä, jonka periaatteessa olisi saanut itsekin tehtyä.

Ihan itse huollan niin varmasti tulee hommat tehdyksi. Pienen perusnakun huolto ei ole kummoinen homma. Venttiilien säätöön vein liikkeeseen syksyllä, samalla uusittiin takanakki. Osaksi turha reissu oli sekin kun välykset oli kohdillaan (50 tkm ajettu). Silti tuokin tarkistus maksoi miltei päivän nettopalkan, vaikka olin itse kesällä tehnyt saman homman tunnissa. Mutta vähän väärillä nokkien asennolla  
veryangry.gif

Kyllähän se vähän otti päähän näin joulun alla, kun kawan 24tkm huollosta soiteltiin, että pyörästä löyty ylläreitä. Vaihtoon muiden huoltotöiden lisäksi meni mm. nokkaketjun kiristin ja ohjauslaakeri. Töineen tuli alkuperäiseen hinta-arvioon lisää ~350e. Oli jarrunesteetkin kuulemma sakkaiset ja jotain muuta pientä, mutta ne kaveri vaihtaa samaan hintaan.

Noh tietääpähän että on huoltomies tehny hommansa kunnolla, ja on keväällä timmi pyörä alla  
062802moto_prv.gif

Mainostetaanpas vielä
tounge.gif
Huoltopaikkana Metura-Motors, pieni yhdenmiehen ropauspaja tikkurilan kupeessa. Hinta oli moniin muihin lafkoihin verrattuna edullinen, ja palvelu toimi loistavasti! Paras tähän asti.

Takuuajan loputtua huollan pyöräni itse ja eräissä aikaa vievissä huoltokohteissa käytän pyörääni ammattilaisella jo ihan ajan säästön vuoksi ja perheellisenä sitä vapaa-aikaa ei viitsi ihan joka tee-se-itse huoltoon uhrata.

Takuuaikana otti kyllä päähän mutta aika hyvin sain asentajan kanssa junailtua että jättää sen turhan valohoidon toiseen pyörään.

Ei ole ottanut huolto päähän. Huollon jälkeen voin olla 99% varma että pyörää on kunnolla huollettu ja pyörään voi enemmän luottaa. Ei myöskään jännitä että mahtaako pyörä hajota alle.

Ei ole ottanut huolto päähän. Huollon jälkeen voin olla 99% varma että pyörää on kunnolla huollettu ja pyörään voi enemmän luottaa. Ei myöskään jännitä että mahtaako pyörä hajota alle.
On jäänyt sinulta sitten väliin TM:n moottoripyörien huoltovertailu jonka mukaan joidenkin huoltoliikkeiden jäljiltä pyörä oli suorastaan hengenvaarallisessa kunnossa.

E: huoltovertailut TM 2/2005 ja 3/2003

Vituttaa nää tyhmät äänestykset, jos et osaa korjata niin pysy kotona
veryangry.gif
veryangry.gif
Vi****aa nää tyhmät **-kuskit jotka ei muuta tiedä eikä siedä kuin oma rakas kutosen kiinto, minua ei huolto ole ikinä kiinnostanut ja teetän sen muilla niin kauan kuin lompakossa virtaa vähänkään riittää !
veryangry.gif
Ei mulla rahastaole huolto kiinni, rahaa on ja ammattitaitoa
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
Mikset sitten ole ammattitaidolla sitä pyörää rassaamassa? Vaan täällä kommentoimassa. Turha tänne on tulla avautumaan. Jokainen tekee sen mitä pystyy, kykenee, ehtii, haluaa, osaa, viitsii, jaksaa tai pystyy, kykenee, ehtii, haluaa, osaa, viitsii tai pystyy, kykenee, ...

Tajusit varmaan ...
pftroest.gif
Rauhoitu. Tää on vaan internet.

EDIT: Sen verran tuohon:

"Vituttaa nää tyhmät äänestykset, jos et osaa korjata niin pysy kotona" -kommenttiin vielä, että miksei sitä pyörää voi korjata kotona?

Eikö se koti olekkaan noilla rahamäärillä niin laaja käsite, että sinne mahtuisi mopo johonkin nurkkaan rassattavaksi. Yksiön keskellä se tietty voi olla hiukan v*ttumainen esine...

-Mikko

PS. Pahoittelut pieni avautuminen!

On jäänyt sinulta sitten väliin TM:n moottoripyörien huoltovertailu jonka mukaan joidenkin huoltoliikkeiden jäljiltä pyörä oli suorastaan hengenvaarallisessa kunnossa.

E: huoltovertailut TM 2/2005 ja 3/2003
Ei ole osunut kohdalle TM testiä noista huolloista koska en ole TM:n tilaaja. Bike forum jkl on ainoa liike missä minun pyörät ovat olleet huolloissa, mitään ongelmia ei ole tullut.

Jos yksikin pyöristä olisi ollut selvästi heikossa kunnossa huollon jälkeen niin kyllä kävisin siellä liikkeessä purkamassa äänekkästi vihaani jos ei muuten sopua synny. Liikkeen painajainen on yleensä todella vihainen asiakas joka ei kovin helposti rauhoitu.

Back