• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ostaisinko Monsterin

:D Hienoa pähkäilyä ja paras valinta tietenkin, huokuu juuri sitä fiilistä mistä Ducatin omistamisessa ja ajamisessa on kyse!

"Ei voi mitään sille, että tuon twinin jälkeen nelikko tuntuu uniselta kuminauhalta. " :WAZAAP:

Olisin 1100 evon hommannutkin jos siinä olisi ollut isompi tankki tai edes siedettävä "range" satunnaisia reissuja varten.

Hohoo, no syynsä kullakin mää kirjoittelen tätä Kroatiasta ja tämän kertainen satunnainen reissu on nyt noin 2–3 tkm ajoa, jostain syystä polttoainevalo ei ole syttynyt kovin usein kun haluan itse jo tauon pitää viimeistään 200 km ajettuani.

Mutta onnittelut uudelle ducatistalle, parin vuoden päästä WDWhen ja klubiin liittymään sitten vaan :)

Kiitoksia onnitteluistanne. Onhan se aina hieno tapahtuma, kun taloon tulee uusi "lapsi". Tuo pyörä on nyt viikon mittaan osoittautunut hyvinkin päteväksi laitteeksi. Jopa 140 km/h motarilla onnistuu harvinaisen kivuttomasti. Ja samalla on tullut ilmeiseksi se, että nakupyörä on vain minulle oikea pyörätyyppi. Mitä enemmän tuolla ajaa, sitä enemmän siitä pitää; pannu on mahtava, askikin toimii jouheasti. Jarrut, alusta... Tuossa on vain jotakin erittäin oikeaa.

Mutta kertokaapas, että mitkä kumekset tuohon kannattaisi valita? Sain tuohon uuden Bridgestonen BT-021 takakumin, ja etunen on noin puolessavälin. Ovat tosin sitten eri paria, etunen Pirelli Angel ST. Jotenkin en vain ole vakuuttunut tuosta Briggsistä. Norsurenkaista Roadtec Z6 houkuttelisi, tai sitten aiemmin jo hyväksi todettu ja halpa Pirelli Diablo. Mitäs näihin kannattaisi laittaa? Makuuni sopii terävästi ohjautuva rengas, eikä sen tarvitse kestää pellemiljoonaa kilometriä - kumia saa kaupasta. Jos halvalla haluaisin päästä, laittaisin tietysti saman sarjan bridgestonen eteenkin...

GT78 sanoi:
Hohoo, no syynsä kullakin mää kirjoittelen tätä Kroatiasta ja tämän kertainen satunnainen reissu on nyt noin 2–3 tkm ajoa, jostain syystä polttoainevalo ei ole syttynyt kovin usein kun haluan itse jo tauon pitää viimeistään 200 km ajettuani.

Millaisiin kulutuslukemiin olet päässyt perus matka-ajossa? Ja siis varmistan että pyöränä on 1100 evo ABS ja tankki 13.5 litraa? Ainakaan Suomen maahantuojan listalla ei ole muuta mallia kuin tuo abs malli.

Jotenkin tuo tankin pienentäminen ABS:n tieltä tuntuu ranetus-ratkaisulta, ja toivo elää että jossain vaiheessa tulee ABS-malli "normaalilla" 15 litran tankilla, ja eipä pari lisälitraa vielä haittaisi. Itse laskeskelin että se olisi noin 150km ja seuraavalle huoltoasemalle, kun ei sitä kuitenkaan ihan piripintaan saa tankattua ja vähän pitää olla pohjallakin jos ei meinaa asemaa löytyä, se meinaa jo vähän matkantekoa haitata, varsinkin pohjoisessa. Mutta jos tosiaan menee 200km eikä vielä ole hätää niin kyllähän sillä sitten reissaa.

3JJ sanoi:
Nojoo, desmo koneisto nyt vaatii normaalia enemmän huolenpitoa, eikä minulle ainakaan avaudu miksi sellainen on tuollaiseen koneeseen laitettu... Eri asia jos kierroksia lähtisi sellainen määrä ettei venttiilin joudet pysy perässä. Mutta hauska pyörähän se silti on. Olisin 1100 evon hommannutkin jos siinä olisi ollut isompi tankki tai edes siedettävä "range" satunnaisia reissuja varten.

Lainaan topiccia. Kärsiikö nää monsterit siis samasta viasta kuin 748/996 ??

Onnittelut uudelle Ducatistalle!

mopedman sanoi:
Ei näytä siltä, että pystyisi ajamaan 2 päällä.
Pakko kommentoida; Ajettu S2R:llä 2 päällä 3000 km keskieuroopan reissu matkatavaroin vuonna 2009. No Problemo :grin:

Ihte laittaisin siihe pilot powerit alle. Ja valinta sen 1 ja 2 seos mallin välillä sen mukaan millaista ajoa tulee harrastettua.

3JJ sanoi:
Millaisiin kulutuslukemiin olet päässyt perus matka-ajossa? Ja siis varmistan että pyöränä on 1100 evo ABS ja tankki 13.5 litraa? Ainakaan Suomen maahantuojan listalla ei ole muuta mallia kuin tuo abs malli.

Jotenkin tuo tankin pienentäminen ABS:n tieltä tuntuu ranetus-ratkaisulta, ja toivo elää että jossain vaiheessa tulee ABS-malli "normaalilla" 15 litran tankilla, ja eipä pari lisälitraa vielä haittaisi. Itse laskeskelin että se olisi noin 150km ja seuraavalle huoltoasemalle, kun ei sitä kuitenkaan ihan piripintaan saa tankattua ja vähän pitää olla pohjallakin jos ei meinaa asemaa löytyä, se meinaa jo vähän matkantekoa haitata, varsinkin pohjoisessa. Mutta jos tosiaan menee 200km eikä vielä ole hätää niin kyllähän sillä sitten reissaa.

Mulla on Monster 1100 ABS 13.5 litran tankilla ja normiajossa bensavalo syttyy noin 220 km ajon jälkeen.
Juuri tulin lenkiltä ja ajo oli motaria, kehää ja mutkateitä. Tripissä oli parkkipaikalla kattoessani 217 km
ja ei vielä valo syttynyt.

Niin tuota ei tässä mitään Saharan läpiajoa olla tehty mutta helposti sen +200km ajaa tankilla. Ja ky.llä, pyörä on evo absilla

Back