• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ostaakko 100tkm ajettu Honda CBR1000f -88?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hapsu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Toivottavasti kaik menee hyvin. Eihän tuossa ole omaisuutta kiinni. Itsellä on mopot vaihtuneet jo ennen 25000 kilsaa. Näin laman jyllätessä saattaapi nykyinen mopo toimia viihdykkeenä pitempään?
tounge.gif

Kannattaa varmaan venttiilien säädön yhteydessä mitata, onko se ketju vielä speksissä, niin tietää riittääkö kiristimen vaihto.

Kaveri justiinsa kehu että on noita ketjuja vaihdellu, että vaihdetaan se itse ja samalla opettaa mulle sen venojen säädön... ja toisille jo tommonen rontti 2000 on jo omaisuutta...
biggrin.gif

sanoi:
Nyt olis mahdollisuus vaihtaa oma pikku suzuki otsikon mukaiseen CBR:ään jossa kilometrejä takana lähes 100t
Olenko ihan pöljä ja köyhdyn köyhtymistäni tuollaisen pelin kanssa jos vaihdan?
Isompaa tekis vaan niin lujaa mieli, mutta rahaa kun ei nyt ole.. (talonrakentaminen on kallista)
Jos sais perusteltuja mielipiteitä olisin kiitollinen  
bowdown.gif

Varmaan täältä olis aiheesta tekstiä ennestäänki löytyny
nixweiss.gif
... mut kun pitäis kiiruusti päättää
bawling.gif
Vuosimalli -88 ja "lähes" 100tkm ajettu ....ooho... no kai noitakin voi olla. "emännällä" on -98 hankittu -97 mallinen jolla on ajettu nyt jotain 130tkm. 2 nokkaketjun kiristäjää ja 1 ketju vaihdettu, muuta ei ole tarvinnut tehdä normi huoltojen ja kulutusosien vaihtojen lisäksi. Eikä edes ongelmia, lukuunottamatta viime kesänä alkanutta akun purkautumis ongelmaa.

Vuosimalli -88 ja "lähes" 100tkm ajettu ....ooho... no kai noitakin voi olla.
No joo..
wink.gif

Pyörä on kuitenkin ihan siisti.. että ei sen varmaan väliä vaikka todelliset kilometrit olis jotain ihan muuta, enemmän epäilisin noita samanikäisiä kilometreillä 50-70t...
nixweiss.gif
mutta en minä mistään mitään tiedä
withstupid.gif
olen tyytyväinen kuitenkin hankintaani (vielä ainakin)
tounge.gif

Ai niin.. piti kysyä että mitä ootte näihin tankannu? vuorotankit 95-98 vai pelkällä 98:lla? Ei kellään olis manuaalia tähän värkkiin, vaikka joku nurkkiin jääny haynes? Voisin sellasen ostamista harkita jos joku tarjoaa.. vaikka eihän tuo taida stormillakaan olla kun alle 40€
wink.gif

Paljos se opus on Alfamerilla (-kirjakaupassa siis, Hämeentie Hki) ? Viimeksi kun olen sieltä jonkun nidoksen ostanut oli se euroissa 25. On siitä jo tosin 3-4 vuotta. Faktaa asiasta ei ole mutta sanoisin 95E. Tuskin on niin paljon puristuksia että osaisi hyödyntää 98ia.

ite tankkasin 95 ja hyvin toimis
ja mulla nokkaketju rohisi hetken kylmänä ennenkuin tuli kunnon paineet mut piti tosiaan ääntä vain jonkun sekunnin käynnistäessä

Vuosimalli -88 ja "lähes" 100tkm ajettu ....ooho... no kai noitakin voi olla.
No joo..  
wink.gif

Pyörä on kuitenkin ihan siisti.. että ei sen varmaan väliä vaikka todelliset kilometrit olis jotain ihan muuta, enemmän epäilisin noita samanikäisiä kilometreillä 50-70t...  
nixweiss.gif
mutta en minä mistään mitään tiedä  
withstupid.gif
olen tyytyväinen kuitenkin hankintaani (vielä ainakin)  
tounge.gif
Helmiä saattaa löytää netin ihmeellisestä maailmasta...

Mie löysin omani 2 vuotta sitten, 13k miles -83 kawa...
Nyt 30k miles. Wanha tekniikka toimii jos vähänkään pitää siittä huolen eli ei muuta kuin onneva "uudelle" pyörälle ja kevättä odotellessa.
cool.gif
062802moto_prv.gif

sanoi:
...CBR:ään jossa kilometrejä takana lähes 100t...
Vuosimalli -88 ja "lähes" 100tkm ajettu ....ooho... no kai noitakin voi olla. "emännällä" on -98 hankittu -97 mallinen jolla on ajettu nyt jotain 130tkm.
...eikhän se vanaha autokauppiihan toteamus piä tässäki paikkaansa:
- "kaikki mik on mittarissa, on varmasti ajettu..."  
cool.gif

edit: toiset "pelekää" kilometrejä, kun taas ittellä ei noista niin kauhian väliä, kuhan ajopeli toimii ja kokkeilemallahan se seleviää...
nimim. 2001 Hayabusassa rapiat 87tkm ja vm -00 Audissa 405tkm
talktohand.gif

Vielä olisin tyhmänä kysellyt... tuo normi takananen kun on melkonen kärrynpyörä, onko se siinä hyvä vai kuinka leveitä olette alle laittaneet?

en omista hondaa,mutta tuohon rengas hommaan sanoisin senverran että on ne sen aikonaan tehtaalla suunnitellu sillä toimiin,niin miksei se toimis nyt 20vuoden jälkeenkin
nixweiss.gif

Älkää nyt hyvät ihmiset 180 tai 190 leveetä rengasta suositelko pyörään jossa on vakiona 140 levee takakumi. Eihän se enää edes taivu vanteelle.

Mullakin on tossa -90:ssä 180:n, mut en sit tiijä onko tos 21 ja 24 "takapääs" jotain eroo  
nixweiss.gif

Viisaammat vastatkoon...  
smile_org.gif
Mulla on normi 170:nen... joku kertoi, että olisi jäykempi käännellä mutkiin leveämmällä  
nixweiss.gif

Eikös tuossa vanhemmassa ole kapeampi vanne+kumi, Bikezin mukaan 140:nen, kliks
No tota just meinasin, et eks tossa vanhemmassa ole normaalisti paljonkin kaposempi takanakki...
Kyl tohon mun peliin on ihan normi vanteelle laitettu 180:n ja hyvin toimii...
Toi taittelu mutkiin on kyl ihan tarpeeks "raskasta" ilman tota takastakin
tounge.gif

Mut nyt joku viisaampi edelleen vastatkoon, miks tossa vanhemmassa 21 mallissa on noinkin paljon kapeempi takanakki...Onko siel kuiteskin mahkuja laittaa esim. 24:n vanne ja kummi sitä myöten  
nixweiss.gif

"rumakuhelvetti" kehiin  
biggrin.gif

Nii että oisko se sitten joku 150?? vai se 140??  
nixweiss.gif

Ei kai siellä mahdu kovin paljon leveämpi lokarin sisässä ees pyörimään?

Back