• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

.ORG Goes Tahko vol 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sumppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Täältä voi tarkkailla sääoloja nettikameran välityksellä Tahkolla:

http://www.tahko.com/index.php?action=uutiset&mode=2
Doddih, harmi ettei meidän mökissä taida olla nettiä - ois voinu virittää nettikameran viikonlopuksi sinne
biggrin.gif
Ei oikein gerpsillä viiti jauhaa tota kun se on niin pirun hidasta...

Jotta osattais varautua paikalliseen puhetyyliin niin tässä muuutamia esimerkkejä:

Savolaismies istui Kuopion rautatieaseman odotushallissa ja alkoi tehd itselleen sätkää. Viereisessä lipunmyyntikojussa virkailija katseli äijän tekemisiä vähän alta kulmien, ja kun äijä sytytti tupakkinsa, virkailija huusi: - Täällä ei saa polttaa! Äijä ei reagoinut mitenkään, vaan jatkoi vain tupruttelua. Kohta virkailija huusi uudestaan ja kovempaa: - Täällä ei
saa polttaa!
Siihen äijä tiuskaisi: -  Mittees mänit sinne!

Mies kysyi Kuopion torilla mieheltä, jotta tietääkö hän, kuinka kaukana Afrikka on. Savolaisukko vastasi: "Ee se kaakana voe olla ku Savon sellulla on yks neeker ja se kulukoo pyörällä töihin."

Savolaisukko tuli baariin ja tilasi drinkin.
- Tarjoilijavosu! Tuokee Koskenkorvoo!
- Otatteko colalla?
- No tuokee vaikka lumilapijolla, kuhan tuotte!

Savolaisakka meni valokuvaajalle. Valokuvaaja kysyi:
- Otetaanko rintakuva?
- Saeshan tuo piäkii olla mukana, tuumasi akka.

Hesalainen rekkakuski meni Kuopiossa baariin ja tilasi kupin kahvia. Myyjä
kysyi: - Tullooko pulloo? Hämmentynyt mies änkytti: - E-ei kun kuppiin!

Savolaispoika oli päässyt tansseista saatolle kaunista savolaistyttöä. Poika kysyi: - No, onkos sitä neitillä pyöree? - Ehei,  sanoi tyttö punastuen,
minulla on soikee...

Savolaisukko seisoi tien reunassa kilometripylvään kohdalla, jossa oli numero kolme. Ajoi siihen kaksi herrasmiestä, pysäyttivät ukon kohdalle  ja toinen kysyi:
- Mihin tästä mahtaa olla tuo kolme kilometriä? Ukko vilkaisi ympärilleen ja totesi: - Eeköhän tuo liene ihan joka suuntaan.

Matkustaja kysyi Savossa konduktööriltä: - Onko tuolla perässä tilaa? - On siellä tilloo, vuan ku ei oo junnoo, konduktööri vastasi.

Sekalainen seurue savolaisia eläkeläisiä oli bussissa turistimatkalla Saksassa. Hampurissa kun oltiin, niin suomalaisille turisteille päätettiin näyttää tietysti myös Reperbahnin katuja. Bussi ajeli katuja hiljalleen eteenpäin, ja kadun molemmin puolin notkui vähäpukeisia naikkosia. Niinpä
eräs vanha mummo kysäisikin oppaalta: - Keitä nuo naekkoset tuolla ulukona oekkeen on? Opas vastasi kohteliaasti: - No ne on nyt niitä Reperbahnin kuuluisia prostituoituja. Mummo korjaili lasejaan, tuijotti ulos ihmeissään ja tokaisi: - Ka mitenkäs se minusta näättää että siellä on muutama
huorahhii eksynnä joukkoon.

ihanaa..ihanaa...huomenna pääsee elämän ensimmäistä kertaa skimbaa...jee!!! ja jos siitä selviää hengissä ni lauantaina kelkkailee.....
062802jumpie_prv.gif

ihanaa..ihanaa...huomenna pääsee elämän ensimmäistä kertaa skimbaa...jee!!! ja jos siitä selviää hengissä ni lauantaina kelkkailee.....
062802jumpie_prv.gif
Niin... aktiviteettia riittää. Ja jos en ole vielä muistanut mainita, niin ajattelin ottaa krossipyörän mukaan, jotta sitäkin pääsee halukkaat testailemaan. Kelkkereiteille sillä ei liene asiaa, mutta jäällä saa pöristellä lainkin mukaan vapaasti. Lisäksi otan vetoleijan, jolla halukkaat saa sopivien sääolojen sattuessa harjoitella leijan käsittelyä ja miksei leijahiihtoakin jos homma alkaa sujumaan
smile_org.gif

Eli tekemistä riittää, ja vielä pitäis ehtiä dokaamaankin
tounge.gif

062802jumpie_prv.gif
Niin... aktiviteettia riittää. Ja jos en ole vielä muistanut mainita, niin ajattelin ottaa krossipyörän mukaan, jotta sitäkin pääsee halukkaat testailemaan. Kelkkereiteille sillä ei liene asiaa, mutta jäällä saa pöristellä lainkin mukaan vapaasti. Lisäksi otan vetoleijan, jolla halukkaat saa sopivien sääolojen sattuessa harjoitella leijan käsittelyä ja miksei leijahiihtoakin jos homma alkaa sujumaan
smile_org.gif

tounge.gif
Hei, mulle testausvuoro nro 1.

smile_org.gif

tounge.gif
Vaatii aikaisen heräämisen lauantaina, että ehtii harrastaa krossia, kaittausta ja alamäkeä ennen pehkubaaria
smile_org.gif
. Mulla on leijan mukaanotto vielä harkinnassa.

Vaatii aikaisen heräämisen lauantaina, että ehtii harrastaa krossia, kaittausta ja alamäkeä ennen pehkubaaria
smile_org.gif
. Mulla on leijan mukaanotto vielä harkinnassa.
Mikäs leija sulla on? Mulla on tollanen 5,4m2 Advancen Offroad. Aika kankee ja pieni, enkä oikeen oo vielä saanu jutun jujusta kiinni kun en ole uskaltautunut kovaan tuuleen. Harjoituskerratkin voi laskea yhden käden sormilla. Ota vaan leija mukaan, ei se paljoa tilaa vie, mutta voi sopivan kelin sattuessa olla hyvä backuppi jossei muuta
smile_org.gif

(MadMan @ qwerty) sanoi:
smile_org.gif

tounge.gif
Vuoroja ei jaeta, nopeat elävät. Ja tietty ne, jotka juottaa mulle paljo viinaa ja kehuu sitä kuinka hyvältä mä näytän
tounge.gif

(MadMan @ qwerty) sanoi:
smile_org.gif

tounge.gif
Vuoroja ei jaeta, nopeat elävät. Ja tietty ne, jotka juottaa mulle paljo viinaa ja kehuu sitä kuinka hyvältä mä näytän
tounge.gif
Joo, sää näytit niin komeelta meitin sohvalla, kun nukuit
tounge.gif

062802jumpie_prv.gif
Ai joku aikoo sentään laskeakin. Olin Tahkolla viime sunnuntaina. Rinteet oli muuten tosi hyvässä kunnossa, mutta jyrkät kohdat oli aikas pahasti jäässä. Oli taas snoukkahemmot aurannu kaikki lumet alas
wink.gif
Eli kantit kannattaa olla kunnossa, ja jos jäästä ei tykkää, niin rinteiden reunoilta löytyy alueet joissa on enemmän irtolunta. Tietenkin jos keli vetää pahasti plussalle niin voi olosuhteetkin muuttua, mutta tuollaista oli viikko sitten.

Viime talvena napattin köysi kelkan perään ja kelkan jatkeeks valtava uimarengas, ja oli muuten saatanan hauskaa. tota vois soveltaa kotarin perään.. tosin mutkissa saattaa perä lähtee kyl alta mut..
sport05.gif

Helmee, oisko sulla vielä joku vetonaru ni voidaan keskellä yötä vetää laudat/sukset jalkoihin ja lähteä järvelle surffaamaan (jos joku siis on siinä kunnossa että pysyy vielä pyörällä pystyssä
lookaround_orig.gif
)?
Narua varmasti löytyy, mut on todettu, että pyörällä hinaaminen on aikalailla berberistä, kutne Janlobkin tuossa jo veikkaili. Narun kiinnityskohta on niin ylhäällä, että jos veto tulee vähänkin enemmän sivulta, on pyörän pystyssä pitäminen todella hankalaa. Kelkalla tommonen taas onnistuu ihan hienosti
biggrin.gif

Ja mä en tuolla ainakaan aja millään vehkeellä kännissä. Siellä on ensinnäkin niin paljon porukkaa joka puolella, että saattaa sattua vahinkoja. Lisäksi siellä on kelkkapoliiseja (ja muitakin) suht. ahkeraan.

Back