Sen enempää ottamatta kantaa näkyvyyteen kuorma autosta on sellaisella tullut päästeltyä täysi päiväisesti duunikseen ilman yhtään kolaria jotta kyllä silläkin turvallisesti pääsee ilman, että kaikkien päälle täytyy ajaa.
Jos on menossa risteykseen jossa itsellä on väistämis velvollisuus sinne mennään niin hiljaa, että sen pärränkin näkee. Väistämis velvollisuus tarkoittaa väistämis velvollisuutta oli toisesta suunnasta tulossa sitten prätkä tai rekka tai mopo poika. Hiton helppoa.
Minusta vain vastuuttomalla urpolla on selityksenä, että ajoin autoa josta ei näe muita.
Sinä se olet yksin ja ainoa lajissasi. Täällä alempana hämeessä autot, myös kuorma autot jättää ainakin suojatielle aikovan jalankulkijan omaan arvoonsa vaikka heijastimia on niin että huonompinäkönen luulis joulukuuseksi. No, pienempi väistää vaikka olis oikeassa... pysyy ainakin helpommin hengissä. En tarkoita sitä että toisia ei tarvitse kunnioittaa (eikä liikennesääntöjä..) kun ei muutkaan niin tee. Liikenteessä vaan kannattaa käyttä järkeä ja JOUSTAA vaikka tietäisi olevansa 100% oikeassa. Esimerkiksi väistämisvelvollisuus pitää näyttää selkeästi hiljentämällä risteyksen tai suojatien edessä. Jos hiljentelyä ei ole havaittavissa kannattaa etuoajo oikeutetun himmailla. Se että ajaa etuajo oikeutettua tietä (tai kulkee suojatietä) ei tarkoita että aivot voi laittaa offiin ja laput silmille... liikenne on yhteispeliä niin kauan kun siellä ei olla yksin ja jokainen tekee virheitä.
Eli siis olen ainoa Suomessa joka noudattaa risteysalueella sääntöjä ja antaa etuajo oikeutetulle tietä? Missä sä oot kasvanut? Liekkö se etelä häme jossain zimbabvessa.
Kyllä mä oon hyvin harvoin joutunut jäämään etuajooikeutettuna odottamaan vuoroani. Enkä mä ole edes niin urpo, että ajaisin sen kolmion takaa tulevan tai stopin takaa tulevan päälle vaikka olisin isommalla liikkeellä, sullehan se lienee joka kertaista kun joku tulee kolmion takaa, se kun kun on se iso auto niin saakurin vaikeeta hallita ja sieltä ei edes näe mitään.
Kyllä siellä liikenteessä tosiaan voi aivojaan käyttää. Vaikka ajella rauhallisemmin jos ei ajoneuvostaan eteensä ja sivuille näe.
Eikös se ole todellista urpoutta: jos ei nä autostaan risteävälle tiellä joka on etuajo oikeutettu ja painaa vaan risteykseen vaikkei mitään näekkään? Silläkin uhalla, että joku voi loukkaantu tai peräti kuolla.
Kyllä tahallisesta urpoudesta pitääkin maksaa rankemman mukaan. Pyssyllä ei saa halvauttaa tai tappaa ilman että, linnaan joutuu, mutta autolla saa vammauttaa ja tappaa kun se on niin hiton vaikeeta hallita?