Aivan
olishan se nyt järjetöntä syyllistää edelläajavaa siitä, että se hidasti nopeutta?
Jos joku tokkaroi ajoradalla, niin siitä pitäis sitte ajaa yli vaan vai? "..no koska mun takana oli joku, ja mä en siks voinu hiljentää"
Toi kuulostas varmaan "pätevältä" jälkiselvitykseltä liisin korvaan.
Koska sille autoilijalle motoristin jarrutuksen syy jäi epäselväksi?, kertoo jo pelkästään tämä sen, että kyseinen autoilija ei tainnut oikein tarkkailla liikennettä siihen vaadittavalla valppaudella. Yleensä minkalainen tietyö tahansa edellyttää jo enemmän skarpimpaa otetta, sekä vauhdin hiljentämistä. Monestihan siellä on myös työmiehiä ajoradalla.
Mutta joo, menkääpäs turun motarille, ja katelkaas hieman niitä tämänpäivän "turvavälejä", mitä autojen välissä näkyy. Tyypit tottuu ajamaan kaupungissa peräkanaa, ja luulee, että samat välit toimii 120 nopeuksissa.
Itse olin sunnuntaina prätkällä ajelemassa Vihdissä päin, kun takaa tulleet, kaiketi kilpasilla olevat, mersu ja bemari hieman yllättivät. Mersu suhahti ohi, mutta johtuen kovin mutkaisesta tiestä, jäi Bemari sitten hinkkaamaan mun takarengasta. Rupesi hieman ahdistamaan, koska ajoin jo reippaasti nopeusrajoitusten mukaan, ja alueella olin jo nähnyt muutamia traktoreita. No taas kerran vedin mieluummin sivuun.
Kyllä noita per***ssä roikkujia joutuu joka matkalla ohi päästelemään, koska sen tietää, että jos tulee vähänkin äkkinäisempi tilanne, niin sen takana olevan koslan kuski ei yksinkertaisesti pysty pysäyttämään sitä romuaan ajoissa.
Hmmm, nyt tulee mieleen, että en muista koskaan autolla, että mopolla ajaessani huomanneeni moottoripyörän jäävän roikkumaan takarenkaaseen kiinni. Menevät selkeästi ohitse, tai jäävät ajamaan taakse sopivan välimatkan päähän. Juu kyllä ne hinkkaajat aina autoja on olleet...
Pidetään ne välit!