Itsekkin kadulla jarrutan etu ja takajarrulla kun pitoa ei ole yleensä niin paljoa tarjolla kuin radalla, radalla on myös yleensä mutkaan mentäessä niin pieni vaihde silmässä, että jo luistokytkimenkin läpi tuleva momentti saa takasen luistelemaan.
En tosin mene vannomaan onko kyykyllä ajavan aloitttelijan fiksua jarrutaa takasella asfaltilla, koska ainakin itsellä tuppaa huomio kiinnyttämään täysin etujarrun annosteluun ja takanen on melkeen järjestään lukossa. Itsellä ei suoraan jarruttaminen takarengas lukossa ole mikään ongelma ja älyän luopua siittä jos tarvitsee kääntää tai alkaa menemään pelit poikittain. Mutta joka tapauksessa yksi asia lisää syömässä huomiokykyä korkeintaankin hyvin marginaalisen lisä hidastuvuuden takia.
En tosin mene vannomaan onko kyykyllä ajavan aloitttelijan fiksua jarrutaa takasella asfaltilla, koska ainakin itsellä tuppaa huomio kiinnyttämään täysin etujarrun annosteluun ja takanen on melkeen järjestään lukossa. Itsellä ei suoraan jarruttaminen takarengas lukossa ole mikään ongelma ja älyän luopua siittä jos tarvitsee kääntää tai alkaa menemään pelit poikittain. Mutta joka tapauksessa yksi asia lisää syömässä huomiokykyä korkeintaankin hyvin marginaalisen lisä hidastuvuuden takia.
Ja vaikken olekaan ajanut kun nyt vasta kolmatta kesää radoilla, ehkä yht. 500 km tähän mennessä ja ensi la. minulle uuden radan korkkaus possujunassa, niin silti katsoin hyväksi käydä ajamassa kk. sitten Apparaa ympäri rouvan kanssa kaksi päällä. Ja tuolla Pordoila kun pidin sen Wingikuskin takana niin alhaalla näki, jotta kyllä kuskia vitutti. Ja mä olin hymyä - poika.