Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
HyväHuoh... oikeasti jos ajaa ylinopeutta ja siitä napsahtaa sakot niin onko niistä aina pakko itkeä?![]()
Itse ainakin vaikka olen monetkin sakot saanut mm. ohitustilanteessakin niin en minä niitä tänne internettiin itkemään tule vaan maksan pois koska omasta ajostanihan se johtui. Turja siitä on poliisille turpaansa aukoa jos oma kaasu jalka/käsi ei pysy hallinnassa ja ajokki kulkee yli sen hetkisen sallitun rajoituksen.
Eikös tuossa pointti ollut kuitenkin se, että oli muuten ajanut rajoitusten mukaan ja sitten sen ainoan kerran ohittaa ja heti napsahtaa. Kyllähän toi tervettä ihmistä aina vit*ttaa vaikka kuinka olisi itse väärässä.No eikös tää nyt oo ihan selvä juttu, että jos kerran oli ylinopeutta, niin siitä sakotetaan? Käsittääkseni poliisi on toiminut ihan oikein? Vai?!?
Eiköhän noita itkemättömiäkin sakkoja ole saatu ihan monin kappalein. Jos Sinua kiukuttaa kovasti sakoista itkeminen, voit lukea vaikka seuraavan aiheen ja jättää tämän väliin.Huoh... oikeasti jos ajaa ylinopeutta ja siitä napsahtaa sakot niin onko niistä aina pakko itkeä?![]()
Itse ainakin vaikka olen monetkin sakot saanut mm. ohitustilanteessakin niin en minä niitä tänne internettiin itkemään tule vaan maksan pois koska omasta ajostanihan se johtui. Turja siitä on poliisille turpaansa aukoa jos oma kaasu jalka/käsi ei pysy hallinnassa ja ajokki kulkee yli sen hetkisen sallitun rajoituksen.
Tällaisten rangaistuksen omaisten maksujen maksamisesta aiheutuvaan vitutukseen helpottaa seuraava konsti. Sakkoa ei kannata maksaa ennen kuin paikallinen ulosottomies ottaa yhteyttä sen tiimoilta kehottaen maksamaan laskun. Postiin kolahtaa ainakin yksi karhukirje ennen tätä, ja kaikenkaikkiaan aikaa kuluu noin vuosi. Kun vouti on kirjeen lähettänyt, alkaa maksamaan sakkoa sopivaksi katsomallaan summalla kerran kuussa. Käytännössä on huomattu, että n. 10€ kuukautinen suoritus ei aiheuta suurempaa potutusta maksajassa. Viranomainen on kuitenkin velvollinen postittamaan kuitin jokaisesta maksuerästä, ja ei voi siirtää saatavaa ulosottoon. Kun tuollaisen esim. 240€ sakon maksaa kolmen vuoden aikana, joista ensimmäinen lyhennysvapaa, ei korpea läheskään niin paljoa. Lisäksi virkakoneisto saa töitä koko rahan edestä, ja itse pääsee helpolla, kun automatisoi maksun nettipankissa. Epäilijöille vielä tiedoksi, että mitään maksuhäiriö/muita elämää vaikeuttavia merkintöjä ei näin menetellen saa. Kannattaa kuitenkin hoitaa vielä verosuunnittelu hyvin, että veronpalautukset eivät pääse pilaamaan hyvin tehtyä osamaksusuunnitelmaa.
Onhan se. mutta voihan joissakin tapauksissa käyttää sitä harkintaa, eikös?No eikös tää nyt oo ihan selvä juttu, että jos kerran oli ylinopeutta, niin siitä sakotetaan? Käsittääkseni poliisi on toiminut ihan oikein? Vai?!?
No ainakin virkavallan halventamisesta ja julkisesta siveettömyydestäOnhan se. mutta voihan joissakin tapauksissa käyttää sitä harkintaa, eikös?No eikös tää nyt oo ihan selvä juttu, että jos kerran oli ylinopeutta, niin siitä sakotetaan? Käsittääkseni poliisi on toiminut ihan oikein? Vai?!?
Iteltäkin löytyy yks tapaus, tosin vähän erilainen:
Vetäsin rätkän duunimatkalla nurin, tietty sopivasti duunipaikan pihalla. Nooh lanssi ja polliisit paikalle, kun sain hoitajilta luvan nousta ylös niin hetihän siinnä rupes kyttä höliseen ylinopeudesta,liikenteen vaarantamisesta ja tulevista sakoista, syynä kaatumiseen ei siis voinut olla se maassa ollut öljy jossa näkyi vielä jarrutusjälki!? Siinä vetutuksessa sanoin ensimmäistä kertaa virkavallan edustajalle todella asiattoman palutteen joka päättyi sanoihin "pyyhin sillä sakolla perseeni". Sakkoa ei sitten näkynyt eikä kuulunut, kiitos vissiin palautteeni, josta olen kyllä vähän pahoillani näin jälkikäteen.
Kysymys kuuluukin, olisinko sitten tossakin tapauksessa ansainnut ne sakot?
No siittä kyllä, myönnetäänNo ainakin virkavallan halventamisesta ja julkisesta siveettömyydestä![]()
Asiaa!!Tällaisten rangaistuksen omaisten maksujen maksamisesta aiheutuvaan vitutukseen helpottaa seuraava konsti. Sakkoa ei kannata maksaa ennen kuin paikallinen ulosottomies ottaa yhteyttä sen tiimoilta kehottaen maksamaan laskun. Postiin kolahtaa ainakin yksi karhukirje ennen tätä, ja kaikenkaikkiaan aikaa kuluu noin vuosi. Kun vouti on kirjeen lähettänyt, alkaa maksamaan sakkoa sopivaksi katsomallaan summalla kerran kuussa. Käytännössä on huomattu, että n. 10€ kuukautinen suoritus ei aiheuta suurempaa potutusta maksajassa. Viranomainen on kuitenkin velvollinen postittamaan kuitin jokaisesta maksuerästä, ja ei voi siirtää saatavaa ulosottoon. Kun tuollaisen esim. 240€ sakon maksaa kolmen vuoden aikana, joista ensimmäinen lyhennysvapaa, ei korpea läheskään niin paljoa. Lisäksi virkakoneisto saa töitä koko rahan edestä, ja itse pääsee helpolla, kun automatisoi maksun nettipankissa. Epäilijöille vielä tiedoksi, että mitään maksuhäiriö/muita elämää vaikeuttavia merkintöjä ei näin menetellen saa. Kannattaa kuitenkin hoitaa vielä verosuunnittelu hyvin, että veronpalautukset eivät pääse pilaamaan hyvin tehtyä osamaksusuunnitelmaa.
Ai, mä kun luulin, että siellä ollaan me samat skitsofreenikot kun täälläkin sillä kertaa vain eri persoonassa...Asiasta neljänteenkymmeneen. Kenes mielestä sitten tässä tapauksessa (sivun alhaalla oleva juttu) on toimittu oikein?? Okei, kyseessähän on siis B-foorumi ja se porukkahan on täynnä aivan mielettömän kaheleita liikennehäiriköitä ym. tietenkin![]()
![]()
Ai, mä kun luulin, että siellä ollaan me samat skitsofreenikot kun täälläkin sillä kertaa vain eri persoonassa...Asiasta neljänteenkymmeneen. Kenes mielestä sitten tässä tapauksessa (sivun alhaalla oleva juttu) on toimittu oikein?? Okei, kyseessähän on siis B-foorumi ja se porukkahan on täynnä aivan mielettömän kaheleita liikennehäiriköitä ym. tietenkin![]()
![]()
![]()
Viime kesänä Hyvinkäällä sattui tällainen (nais-)poliisi kohdalle. 50-rajoituksella 78, ja antoi armon käydä oikeudesta. Olin niin katuvaisen (tai ehkä vaan säälittävän) näköinen, ja edellisestä (rike-)sakosta jo vuosia aikaa, sekin muuten Hyvinkäällä saatu. Asiaa ehkä auttoi, että molemmat tiesimme, että olisin päässyt karkuunkin, jos olisin halunnut?Jos kohdalle sattuu polliisi jolle jostakin syystä olisi annettu kauhalla myös harkintakykyä ja jota ei olisi pienenä kiusattu,eipä tuo varmasti kehtaa sakottaa pienestä asiasta ja varsinkin tahattomuudesta.
Usko tai älä mutta ne on budjetoitu!No toi on kans niitä hevosmiesten tietotoimiston tietoja, uskooko kukaan tosissaan et poliisit sakottaa vaan sen takia että pitää saada budjettiin rahaa, kyllä siinä aina on joku rike syynä, esimerkiksi juuri jonkun pöllöpään ylinopeus "vahingossa" ja vaan "sekunniksi"Silloin kun poliisin sakottaminen on budjetoitua hieman karsii heidan sanomansa liikenneturvallisuuden valvomisesta. Ei taida olla turvallisuuskysymys kvartaalin viimeisella viikolla sakottelusta.![]()
![]()
Missä?Asiaa!!Tällaisten rangaistuksen omaisten maksujen maksamisesta aiheutuvaan vitutukseen helpottaa seuraava konsti. Sakkoa ei kannata maksaa ennen kuin paikallinen ulosottomies ottaa yhteyttä sen tiimoilta kehottaen maksamaan laskun. Postiin kolahtaa ainakin yksi karhukirje ennen tätä, ja kaikenkaikkiaan aikaa kuluu noin vuosi. Kun vouti on kirjeen lähettänyt, alkaa maksamaan sakkoa sopivaksi katsomallaan summalla kerran kuussa. Käytännössä on huomattu, että n. 10€ kuukautinen suoritus ei aiheuta suurempaa potutusta maksajassa. Viranomainen on kuitenkin velvollinen postittamaan kuitin jokaisesta maksuerästä, ja ei voi siirtää saatavaa ulosottoon. Kun tuollaisen esim. 240€ sakon maksaa kolmen vuoden aikana, joista ensimmäinen lyhennysvapaa, ei korpea läheskään niin paljoa. Lisäksi virkakoneisto saa töitä koko rahan edestä, ja itse pääsee helpolla, kun automatisoi maksun nettipankissa. Epäilijöille vielä tiedoksi, että mitään maksuhäiriö/muita elämää vaikeuttavia merkintöjä ei näin menetellen saa. Kannattaa kuitenkin hoitaa vielä verosuunnittelu hyvin, että veronpalautukset eivät pääse pilaamaan hyvin tehtyä osamaksusuunnitelmaa.![]()
Samaa nautintoa mitä virkavalta suoltaa sakkoa antaessaMissä?Asiaa!!Tällaisten rangaistuksen omaisten maksujen maksamisesta aiheutuvaan vitutukseen helpottaa seuraava konsti. Sakkoa ei kannata maksaa ennen kuin paikallinen ulosottomies ottaa yhteyttä sen tiimoilta kehottaen maksamaan laskun. Postiin kolahtaa ainakin yksi karhukirje ennen tätä, ja kaikenkaikkiaan aikaa kuluu noin vuosi. Kun vouti on kirjeen lähettänyt, alkaa maksamaan sakkoa sopivaksi katsomallaan summalla kerran kuussa. Käytännössä on huomattu, että n. 10€ kuukautinen suoritus ei aiheuta suurempaa potutusta maksajassa. Viranomainen on kuitenkin velvollinen postittamaan kuitin jokaisesta maksuerästä, ja ei voi siirtää saatavaa ulosottoon. Kun tuollaisen esim. 240€ sakon maksaa kolmen vuoden aikana, joista ensimmäinen lyhennysvapaa, ei korpea läheskään niin paljoa. Lisäksi virkakoneisto saa töitä koko rahan edestä, ja itse pääsee helpolla, kun automatisoi maksun nettipankissa. Epäilijöille vielä tiedoksi, että mitään maksuhäiriö/muita elämää vaikeuttavia merkintöjä ei näin menetellen saa. Kannattaa kuitenkin hoitaa vielä verosuunnittelu hyvin, että veronpalautukset eivät pääse pilaamaan hyvin tehtyä osamaksusuunnitelmaa.![]()
Pöntöin idea pitkään aikaan. Virhehän on oma, mitä naatintoa virkamiesten kiusaaminen tuo? On se kumma jos ei ole parempaa tekemistä.
Sakko tulee, vituttaa, maksetaan pois, unohdetaan ja lähdetään hakemaan seuraavaa.
On toi sakko ainakin tasapuolinen. Tätä se on täällä, pilkunnussimista, joustetaan kuin rautakanki. Toisaalta olisin ymmärtänyt, vaikka olisi jätetty antamattakin, ja otettu huomioon tilanne. Mutta eipä sitä tehdä.