• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onko piikkikuski motoristi?

Onko piikkikuski motoristi? - Pidätkö kevarikuljettajaa motoristina?

• Kyllä!

Ääniä: 0 0,0%
  • Riippuu asenteesta

• Lupaavia alkioita

• En! Piikkikuski = mopokuski.

• Ääniä yhteensä
    0
Ei pyoratyypilla, vuosimallilla tai moottoritilavuudella ole mitaan tekemista motorismin kanssa, asenne ratkaisee ja ihan yhtalailla seka piikkikuskeissa kuin isommilla ajavissa on seka motoristeja etta kusipaita.

Joo kyllähän sillä piikillä ittekkin tuli joskus aloiteltua tämä harrastus.... Eli lapa pystyyn vaan!!
Kyllä sen muistaa edelleenkin että kuin hyvä olo siitä tuli kun joku isommalla pyörällä vastaantuleva morjesti....
sport05.gif

Miksi helkkarissa ei olisi?

Kyllä mä lasken motoristeiksi kaikki ne ikään, kuutioihin tai muihin vastaaviin pikkujuttuihin katsomatta jotka ajelee tuolla autojen seassa kaksi- tai kolmepyöräisellä. Tietty niistä kolmepyöräisistä koppimopoista voisi nussia pilkkua, mutta ne on sitten jo niin äärimmäistä harrastuskamaa että jos sellaisen näkee, niin tekee lähinnä mieli mennä kertomaan kaiffalle miten helvetin hienoa on kun edes joku jaksaa.

No, esitinkin tämän tyhmän kysymyksen lähinnä siksi, että kun itsekin - en edes niin kauan aikaa sitten - aloitin ajamisen piikillä (ylläripylläri), olin kovin yllättynyt siitä, kun melko usein ( = miltei aina) otettiin vastaan ihan oikeana motoristina. Kyllä itsekin moikkaan piikkikuskille, ellen sitten satu sokealle päälle enkä vain yksinkertaisesti näe. Ja tarkoitinkin lähinnä näitä 16-vuotiaita, enkä muuten vain piikillä aloittelevia. Niitäkin tunnen, tuo isipappanikin aloitti muutama vuosi sitten piikillä.

Mielestäni tärkeintä on juuri se oikea asenne. Mutta muistan kyllä itsekin piikkiajoiltani, että ei sitä ihan kaikilta löytynyt. Meitä on siis joka junaan, ja jotkut jäävät laiturille.

vastasin et riippuu asenteest.... suurimman osan heistä lasken
motoristeiksi mut niitä pelleilijöitä jotka ajavat kuin mopoo ilman liikennesääntöjä en
ei sillä et itsekkään aina niitä noudattaisin mut asenteesta se lähtee
toisilla sitä on ja toisilla ei

"vain oma mielipiteeni"
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Hyvä että edes joku pitää motoristina  
biggrin.gif
Ainakin tässä vaiheessa luulen että ei auto jaksa kiinnostaa sillo 18 weenäkää. Isompaa pyörää vaa alle kunha ikä riittää (nii ja se rahakin)  
smile_org.gif

Hyvä että edes joku pitää motoristina
biggrin.gif
Ainakin tässä vaiheessa luulen että ei auto jaksa kiinnostaa sillo 18 weenäkää. Isompaa pyörää vaa alle kunha ikä riittää (nii ja se rahakin)
smile_org.gif
Oikea asenne tuo!!!

Itse meinasin samaa siinä täysi-ikäisyyden partaalla. Piti ostaa isompi mopo ennen omaa kotiloa. Valitettavasti niin ei käynyt. Nyt on sekin taas hoidossa.

Ei pyoratyypilla, vuosimallilla tai moottoritilavuudella ole mitaan tekemista motorismin kanssa, asenne ratkaisee ja ihan yhtalailla seka piikkikuskeissa kuin isommilla ajavissa on seka motoristeja etta kusipaita.
Samoiilla linjoilla ollaan Bro!Olin juurikin laittamassa jotain samansuuntaista.....luin kuitenkin ketjun ekaks....
biggrin.gif

Motoristin alkuja niissäkin on ja kaikille morjestetaan, mutta täytyy tunnustaa, että ainakin jalankulkijana ja mopollakin liikkuessa pelkään noita kuollakseni. Ajotaito nolla, mopot usein liikennekelvottomia ja asenne jossain eturauhasen tienoilla...

Mutta on siellä sitä fiksua potentiaaliakin
062802jumpie_prv.gif

Voi herranjee*us, että on tyhmä kysymys!
Piikkikuski on aivan tasan yhtä paljon motoristi kuin kaikki muutkin moottoripyörillä ajavat. Nuorisoa joka aloittaa uuden mukavan harrastuksen ei pidä missään nimessä aliarvioida. Samoja nopeuksia ja samoilla teillä ajetaan moottoripyörällä, oli se sitten 80, 125, 500 tai 1500-kuutioinen.
Täydellisen samaa mieltä Jyrin kanssa on myös hän. Eikä kaikki piikkikuskit ole 16-kesäisiä.

nimim. "pystyi sillä kaksikymppisenäkin ajamaan"

Kaikki vastaantulevat piikitkin on mulle motoristeja.

Kuitenkin muistan omista kevariajoista, että ei ne kaikki kyllä olleet minkäänlaisia motoristeja sitten kuitenkaan.

Mutta onhan toisaalta isojenkin mopojen selässä kaikenlaista hiihtelijää,
kuten allekirjoittanut motoristiksi uudelleen opiskeleva kaljuuntuva perheenisä.

Siis ehdottomasti kaikille kevaristeille lämmintä lapasta!

No tottakai on miksi ei olisi
talktohand.gif

itse ensinmmäistä kesää ajamassa isolla mopolla siis piikin jälkeen. Kyllä siihen koukkuun jäi ekoilla kilsoilla jo
baaa.gif
Mutta kyllä se on vaan niin ihanaa ajaa isolla mopolla kun ei hyydy jokaiseen prkl. ylämäkeen kun itselläkin tota painoa on tossa vuosien varrella kiertynyt. Kyllä se niin on että asenne sen ratkaisee miten käy
idea3.gif
Itelläni kahden ja tän pätkä kauden aikana kilometrejä on kiertynyt jota kuinkin 40-50000km
tounge.gif

Back