Mikä lähtee ja mikä tuntuu toisesta laiskalta saattaa olla toiselle passeli. Onneks on vaihtoehtoja ja niihinkin lisävarusteita.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No voi hitsi tulipa sohaistua ampaispesäänPiti oikein tien päällä käydä fiilistelemässä, miten mopo lähtee 90 km/h suurimmalla vaihteella ihan vain, jotta voi puhua faktaa. Mulla kun on tossa K1200S:ssä hitusen enemmän vääntöä kun "lämmittäjän" CB1300sessa. No ei lähde puimuri. Eikä kyllä lähde hayabusat eikä muutkaan tehokkaat mopot. Pitkät välitykset kyllä pitävät siitä huolen. Mutta vaihteethan ovatkin sitä varten, että tuossa nopeudessa ajetaan ykkösellä tai kakkosella noilla "lähtee kuin hauki rannasta"-mopoilla.Ei voi olla totta ei vääntöä alakieroksilla...mitä..mitä.? Täällähän on kehuttu bemun mahtavaa alavääntöäNyt on kuitenkin alkanut BMW:n "oikea" makapyörä kiinostaa. Kävinkin koeajossa vanhalla 72kw:n LT:llä ja yllätyin sen hengettömyydestä alakierroksilla, ajoin n.90km/h ja lähdin ohittamaan vitos vaihtella tuntui ettei siellä kotelon sisällä tapahtunut muuta kuin ääni kasvoi,...käy nyt ihmessä koeilemassa Hondan CB1300...lähtee viitosvaihteella 90km/h kuin hauki rannasta...![]()
![]()
BossHoss, Goldwing ja muutamat muut isokoneiset/suurivääntöiset mopot varmaat lähtevätkin ihan mainiosti tuossa yhdeksän kympin nopeudessa suurimmalla vaihteella, mutta ei paljon muut.
Taisi käydä niin, että "lämmittäjä" paukutteli olemattomia henkseleitä tulla kommentillaan "lähtee kuin hauki rannasta". Kannattaiskohan "lämmittäjän" mennä rantaan katsomaan miten se hauki oikein lähtee. Semmoinen elävä ja terve hauki. Se CB1300 varmaan kiihtyy väännöllään ihan hyvin, muttei se kyllä tuolla lailla kiihdy, mitä tuli kuvailtua.
Aikunsääoot niiiin hauska! Jälkikäteen on varmaan turha yrittää paikata möläytyksiään sillä, että se oli vaan dzonkkiNo voi hitsi tulipa sohaistua ampaispesäänPiti oikein tien päällä käydä fiilistelemässä, miten mopo lähtee 90 km/h suurimmalla vaihteella ihan vain, jotta voi puhua faktaa. Mulla kun on tossa K1200S:ssä hitusen enemmän vääntöä kun "lämmittäjän" CB1300sessa. No ei lähde puimuri. Eikä kyllä lähde hayabusat eikä muutkaan tehokkaat mopot. Pitkät välitykset kyllä pitävät siitä huolen. Mutta vaihteethan ovatkin sitä varten, että tuossa nopeudessa ajetaan ykkösellä tai kakkosella noilla "lähtee kuin hauki rannasta"-mopoilla.Ei voi olla totta ei vääntöä alakieroksilla...mitä..mitä.? Täällähän on kehuttu bemun mahtavaa alavääntöäNyt on kuitenkin alkanut BMW:n "oikea" makapyörä kiinostaa. Kävinkin koeajossa vanhalla 72kw:n LT:llä ja yllätyin sen hengettömyydestä alakierroksilla, ajoin n.90km/h ja lähdin ohittamaan vitos vaihtella tuntui ettei siellä kotelon sisällä tapahtunut muuta kuin ääni kasvoi,...käy nyt ihmessä koeilemassa Hondan CB1300...lähtee viitosvaihteella 90km/h kuin hauki rannasta...![]()
![]()
BossHoss, Goldwing ja muutamat muut isokoneiset/suurivääntöiset mopot varmaat lähtevätkin ihan mainiosti tuossa yhdeksän kympin nopeudessa suurimmalla vaihteella, mutta ei paljon muut.
Taisi käydä niin, että "lämmittäjä" paukutteli olemattomia henkseleitä tulla kommentillaan "lähtee kuin hauki rannasta". Kannattaiskohan "lämmittäjän" mennä rantaan katsomaan miten se hauki oikein lähtee. Semmoinen elävä ja terve hauki. Se CB1300 varmaan kiihtyy väännöllään ihan hyvin, muttei se kyllä tuolla lailla kiihdy, mitä tuli kuvailtua....se että nyt heittää djoukkia siitä että Bemu ei kiihdy 5 vaihteella niin jo ollaan heittämässä tulkintoja mistä milloinkin ja väittämässä että ollaan mukamas henkseleleitä paukuttelemassa voi..voi..kannattaa vähän relata ja käydä vaikkapa moottoripyörälenkillä vilvoittelemassa...![]()
Lähinnä mulla on ollut se käsitys Bemuista että Bemulla ajetaan sillä kuuluisalla väännöllä eikä tarvitse turhaan vekslata pienemälle vaihteelle esim. ohitustilanteessa mutta olin väärässä...ja olen edelleen tyytyväinen Hondan alavääntöön...ohittaminen 5 vaihteella 90/kmh onnistuu kaasua kääntämällä...Aikunsääoot niiiin hauska! Jälkikäteen on varmaan turha yrittää paikata möläytyksiään sillä, että se oli vaan dzonkkiNo voi hitsi tulipa sohaistua ampaispesäänPiti oikein tien päällä käydä fiilistelemässä, miten mopo lähtee 90 km/h suurimmalla vaihteella ihan vain, jotta voi puhua faktaa. Mulla kun on tossa K1200S:ssä hitusen enemmän vääntöä kun "lämmittäjän" CB1300sessa. No ei lähde puimuri. Eikä kyllä lähde hayabusat eikä muutkaan tehokkaat mopot. Pitkät välitykset kyllä pitävät siitä huolen. Mutta vaihteethan ovatkin sitä varten, että tuossa nopeudessa ajetaan ykkösellä tai kakkosella noilla "lähtee kuin hauki rannasta"-mopoilla.Ei voi olla totta ei vääntöä alakieroksilla...mitä..mitä.? Täällähän on kehuttu bemun mahtavaa alavääntöäNyt on kuitenkin alkanut BMW:n "oikea" makapyörä kiinostaa. Kävinkin koeajossa vanhalla 72kw:n LT:llä ja yllätyin sen hengettömyydestä alakierroksilla, ajoin n.90km/h ja lähdin ohittamaan vitos vaihtella tuntui ettei siellä kotelon sisällä tapahtunut muuta kuin ääni kasvoi,...käy nyt ihmessä koeilemassa Hondan CB1300...lähtee viitosvaihteella 90km/h kuin hauki rannasta...![]()
![]()
Taisi käydä niin, että "lämmittäjä" paukutteli olemattomia henkseleitä tulla kommentillaan "lähtee kuin hauki rannasta". Kannattaiskohan "lämmittäjän" mennä rantaan katsomaan miten se hauki oikein lähtee. Semmoinen elävä ja terve hauki. Se CB1300 varmaan kiihtyy väännöllään ihan hyvin, muttei se kyllä tuolla lailla kiihdy, mitä tuli kuvailtua....se että nyt heittää djoukkia siitä että Bemu ei kiihdy 5 vaihteella niin jo ollaan heittämässä tulkintoja mistä milloinkin ja väittämässä että ollaan mukamas henkseleleitä paukuttelemassa voi..voi..kannattaa vähän relata ja käydä vaikkapa moottoripyörälenkillä vilvoittelemassa...![]()
![]()
Sulla on rajoittunut käsitys BMW:llä ajamisesta ja moottoripyörällä ajamisesta yleensäkin.Lähinnä mulla on ollut se käsitys Bemuista että Bemulla ajetaan sillä kuuluisalla väännöllä eikä tarvitse turhaan vekslata pienemälle vaihteelle esim. ohitustilanteessa mutta olin väärässä...ja olen edelleen tyytyväinen Hondan alavääntöön...ohittaminen 5 vaihteella 90/kmh onnistuu kaasua kääntämällä...![]()
Mitä Bemuun tulee niin voi olla että rajottunut...eipä ole hirveästi kiinnostanut ((liian kallis merkki))...ja mitä tulee minun moottoripyörällä ajamiseen harrastuksena joka on kestänyt 20 vuotta ja käsittää eri tyyppisiä moottoripyöriä kyykystä customiin ja nakupyöriin sekä nykyiseen pyörään...että kokeiltu on...minun LT keskustelu päättyy tähän...Sulla on rajoittunut käsitys BMW:llä ajamisesta ja moottoripyörällä ajamisesta yleensäkin.Lähinnä mulla on ollut se käsitys Bemuista että Bemulla ajetaan sillä kuuluisalla väännöllä eikä tarvitse turhaan vekslata pienemälle vaihteelle esim. ohitustilanteessa mutta olin väärässä...ja olen edelleen tyytyväinen Hondan alavääntöön...ohittaminen 5 vaihteella 90/kmh onnistuu kaasua kääntämällä...![]()
Joo. Onhan tämä nähty jo. Ja monen monta kertaa. Ja aina paljastuu sama homma.Mitä Bemuun tulee niin voi olla että rajottunut...eipä ole hirveästi kiinnostanut ((liian kallis merkki))...ja mitä tulee minun moottoripyörällä ajamiseen harrastuksena joka on kestänyt 20 vuotta ja käsittää eri tyyppisiä moottoripyöriä kyykystä customiin ja nakupyöriin sekä nykyiseen pyörään...että kokeiltu on...minun LT keskustelu päättyy tähän...Sulla on rajoittunut käsitys BMW:llä ajamisesta ja moottoripyörällä ajamisesta yleensäkin.Lähinnä mulla on ollut se käsitys Bemuista että Bemulla ajetaan sillä kuuluisalla väännöllä eikä tarvitse turhaan vekslata pienemälle vaihteelle esim. ohitustilanteessa mutta olin väärässä...ja olen edelleen tyytyväinen Hondan alavääntöön...ohittaminen 5 vaihteella 90/kmh onnistuu kaasua kääntämällä...![]()
Hui........ja olen edelleen tyytyväinen Hondan alavääntöön...ohittaminen 5 vaihteella 90/kmh onnistuu kaasua kääntämällä...![]()
![]()
..........![]()
On olemassa myös kolmas ryhmä, joka on pieni, mutta silti olemassa.Joo. Onhan tämä nähty jo. Ja monen monta kertaa. Ja aina paljastuu sama homma.Mitä Bemuun tulee niin voi olla että rajottunut...eipä ole hirveästi kiinnostanut ((liian kallis merkki))...ja mitä tulee minun moottoripyörällä ajamiseen harrastuksena joka on kestänyt 20 vuotta ja käsittää eri tyyppisiä moottoripyöriä kyykystä customiin ja nakupyöriin sekä nykyiseen pyörään...että kokeiltu on...minun LT keskustelu päättyy tähän...Sulla on rajoittunut käsitys BMW:llä ajamisesta ja moottoripyörällä ajamisesta yleensäkin.Lähinnä mulla on ollut se käsitys Bemuista että Bemulla ajetaan sillä kuuluisalla väännöllä eikä tarvitse turhaan vekslata pienemälle vaihteelle esim. ohitustilanteessa mutta olin väärässä...ja olen edelleen tyytyväinen Hondan alavääntöön...ohittaminen 5 vaihteella 90/kmh onnistuu kaasua kääntämällä...![]()
On kahdenlaisia kuskeja.
Ryhmä a) bemarista tykkäävät, kun ovat sellaisen kerran hommanneet ja huomanneet kuinka helskutin hyvä se on. Kutakuinkin täydellinen.
Rymä b) bemaria vastustavat. Joita yhdistää kaksi yhteistä tekijää (jotka ehkä ovat toisiinsa sidoksissa). 1) Eivät tykkää bemarista kun ei ole kokemuksia. 2) Ovat persaukisia (jonka vuoksi niitä kokemuksia ei ole kertynyt)?
Rajataan HD ja GW kuskit ulos, kun eivät välttämättä noihin rajoihhin mahdu.
t. Repa
Juu kyllä mä ainakin löydän bemaristani vähemmän toivottuja ominaisuuksia ja kaverini ovat ajaneet niin nykyisellä kuin edellisellä bemarillani ja hekin ovat löytäneet muitakin kuin taloudellisia syitä pysyä muissa merkeissä.On olemassa myös kolmas ryhmä, joka on pieni, mutta silti olemassa.Joo. Onhan tämä nähty jo. Ja monen monta kertaa. Ja aina paljastuu sama homma.Mitä Bemuun tulee niin voi olla että rajottunut...eipä ole hirveästi kiinnostanut ((liian kallis merkki))...ja mitä tulee minun moottoripyörällä ajamiseen harrastuksena joka on kestänyt 20 vuotta ja käsittää eri tyyppisiä moottoripyöriä kyykystä customiin ja nakupyöriin sekä nykyiseen pyörään...että kokeiltu on...minun LT keskustelu päättyy tähän...Sulla on rajoittunut käsitys BMW:llä ajamisesta ja moottoripyörällä ajamisesta yleensäkin.Lähinnä mulla on ollut se käsitys Bemuista että Bemulla ajetaan sillä kuuluisalla väännöllä eikä tarvitse turhaan vekslata pienemälle vaihteelle esim. ohitustilanteessa mutta olin väärässä...ja olen edelleen tyytyväinen Hondan alavääntöön...ohittaminen 5 vaihteella 90/kmh onnistuu kaasua kääntämällä...![]()
On kahdenlaisia kuskeja.
Ryhmä a) bemarista tykkäävät, kun ovat sellaisen kerran hommanneet ja huomanneet kuinka helskutin hyvä se on. Kutakuinkin täydellinen.
Rymä b) bemaria vastustavat. Joita yhdistää kaksi yhteistä tekijää (jotka ehkä ovat toisiinsa sidoksissa). 1) Eivät tykkää bemarista kun ei ole kokemuksia. 2) Ovat persaukisia (jonka vuoksi niitä kokemuksia ei ole kertynyt)?
t. Repa
Ne on, kellä on Bmw, mutta eivät ehkä silti pidä sitä "maailman parhaana" pyöränä, vaan löytävät siitä jopa sellaisia ominaisuuksia, jossa jotkin kilpailijat ovat etevämpiä. Myös vikoja voi esiintyä, jopa Bmw:ssä.
Joo. Ei minunkaan kaverit suoraan myönnä olevansa persaukisia. Muut syyt ne vaan pitää heidätkin halvemmissa merkeissä. Esim. vilkun katkaisijat ovat hankalat ja peräkin siitä kuitenkin hajoaa...Juu kyllä mä ainakin löydän bemaristani vähemmän toivottuja ominaisuuksia ja kaverini ovat ajaneet niin nykyisellä kuin edellisellä bemarillani ja hekin ovat löytäneet muitakin kuin taloudellisia syitä pysyä muissa merkeissä.On olemassa myös kolmas ryhmä, joka on pieni, mutta silti olemassa.Joo. Onhan tämä nähty jo. Ja monen monta kertaa. Ja aina paljastuu sama homma.Mitä Bemuun tulee niin voi olla että rajottunut...eipä ole hirveästi kiinnostanut ((liian kallis merkki))...ja mitä tulee minun moottoripyörällä ajamiseen harrastuksena joka on kestänyt 20 vuotta ja käsittää eri tyyppisiä moottoripyöriä kyykystä customiin ja nakupyöriin sekä nykyiseen pyörään...että kokeiltu on...minun LT keskustelu päättyy tähän...Sulla on rajoittunut käsitys BMW:llä ajamisesta ja moottoripyörällä ajamisesta yleensäkin.Lähinnä mulla on ollut se käsitys Bemuista että Bemulla ajetaan sillä kuuluisalla väännöllä eikä tarvitse turhaan vekslata pienemälle vaihteelle esim. ohitustilanteessa mutta olin väärässä...ja olen edelleen tyytyväinen Hondan alavääntöön...ohittaminen 5 vaihteella 90/kmh onnistuu kaasua kääntämällä...![]()
On kahdenlaisia kuskeja.
t. Repa
Ne on, kellä on Bmw, mutta eivät ehkä silti pidä sitä "maailman parhaana" pyöränä, vaan löytävät siitä jopa sellaisia ominaisuuksia, jossa jotkin kilpailijat ovat etevämpiä. Myös vikoja voi esiintyä, jopa Bmw:ssä.
Mikäs kommentti toi oli. Eihän tässä kukaan väittänyt, että bemarit olisivat jotenkin täydellisiä. Jokaisessa mopossa on omat hyvät puolet ja ominaisuudet joita yksi tykkää ja toinen ei. Eikä puimuri poikkea tästä mitenkään.On olemassa myös kolmas ryhmä, joka on pieni, mutta silti olemassa.Joo. Onhan tämä nähty jo. Ja monen monta kertaa. Ja aina paljastuu sama homma.Mitä Bemuun tulee niin voi olla että rajottunut...eipä ole hirveästi kiinnostanut ((liian kallis merkki))...ja mitä tulee minun moottoripyörällä ajamiseen harrastuksena joka on kestänyt 20 vuotta ja käsittää eri tyyppisiä moottoripyöriä kyykystä customiin ja nakupyöriin sekä nykyiseen pyörään...että kokeiltu on...minun LT keskustelu päättyy tähän...Sulla on rajoittunut käsitys BMW:llä ajamisesta ja moottoripyörällä ajamisesta yleensäkin.Lähinnä mulla on ollut se käsitys Bemuista että Bemulla ajetaan sillä kuuluisalla väännöllä eikä tarvitse turhaan vekslata pienemälle vaihteelle esim. ohitustilanteessa mutta olin väärässä...ja olen edelleen tyytyväinen Hondan alavääntöön...ohittaminen 5 vaihteella 90/kmh onnistuu kaasua kääntämällä...![]()
On kahdenlaisia kuskeja.
t. Repa
Kyllä mun kavereista ainakin suurin osa on budjettirajoitteisia aivan kuten itsekin olen. Se ei kuitenkaan ole ainoa syy jättää ostamatta bemaria. Jos olisin joutunut ostamaan uuden pyörän kutakuinkin listahinnalla niin en olisi keksinyt perusteita maksaa yli 1,5 kertaista hintaa pyörästä joka ei ole sen parempi kuin halvempi vaihtoehto.Joo. Ei minunkaan kaverit suoraan myönnä olevansa persaukisia. Muut syyt ne vaan pitää heidätkin halvemmissa merkeissä. Esim. vilkun katkaisijat ovat hankalat ja peräkin siitä kuitenkin hajoaa...Juu kyllä mä ainakin löydän bemaristani vähemmän toivottuja ominaisuuksia ja kaverini ovat ajaneet niin nykyisellä kuin edellisellä bemarillani ja hekin ovat löytäneet muitakin kuin taloudellisia syitä pysyä muissa merkeissä.On olemassa myös kolmas ryhmä, joka on pieni, mutta silti olemassa.Joo. Onhan tämä nähty jo. Ja monen monta kertaa. Ja aina paljastuu sama homma.Mitä Bemuun tulee niin voi olla että rajottunut...eipä ole hirveästi kiinnostanut ((liian kallis merkki))...ja mitä tulee minun moottoripyörällä ajamiseen harrastuksena joka on kestänyt 20 vuotta ja käsittää eri tyyppisiä moottoripyöriä kyykystä customiin ja nakupyöriin sekä nykyiseen pyörään...että kokeiltu on...minun LT keskustelu päättyy tähän...Sulla on rajoittunut käsitys BMW:llä ajamisesta ja moottoripyörällä ajamisesta yleensäkin.Lähinnä mulla on ollut se käsitys Bemuista että Bemulla ajetaan sillä kuuluisalla väännöllä eikä tarvitse turhaan vekslata pienemälle vaihteelle esim. ohitustilanteessa mutta olin väärässä...ja olen edelleen tyytyväinen Hondan alavääntöön...ohittaminen 5 vaihteella 90/kmh onnistuu kaasua kääntämällä...![]()
On kahdenlaisia kuskeja.
t. Repa
t. Repa
Ja ihan aiheesta näemmäTäällä syyllistetään bemarikuskeja herkiksi kritiikille. Siitä vain. Minulle se on ihan sama mikä mopon merkki on, kunhan se on vain on ...
... kiva ajaa.
t. Repa![]()
Persaukisuus muuten ei välttämättä ole se ainoa syy olla hankkimatta Bemaria...
Ostaahan ne jotkut muiden vanhoja ja kolaroitujakin jostain vakutuusyhtiön yhteisvarastolta...