Omistatko korjaamokäsikirjaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ShadowC2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Omistatko korjaamokäsikirjaa? - oman pyörän mallisen vai yleismallia?

• 1. on oman pyörän korjaamokäsikirja ja myös teen itse huollot

Ääniä: 1 100,0%
  • 2.                ---  "  ----                mutta ihan omaksi ilokseni katselen, asentajat on erik

Ääniä: 0 0,0%
  • 3. ei ole vielä tehtykkään sellaista mutta aion ostaa kyllä

• 4. en omista kun en muuta huoltoa harrasta kuin öljyn vaihto ja ketjujen rasvaus

• Ääniä yhteensä
    1
Useita kappaleita kirjoja, olisikohan niitä 3. Siis samaiseen pyörään. Lisäksi löytyy tehtaan alkuperäinen varaosa CD.

Periaatteessa hankin aina jonkinnäköisen korjauskäsikirjan niin autoista kuin pyöristäkin; vaikka autoa en juuri enää viitsi itse korjata/huoltaa. Suurin osa kirjoista englanninkielisiä paitsi Sevenfiftyn saksankielinen versio. Tekninen sanasto on pieni ongelma, täytyy kysellä käännöksiä alan ihmisiltä  
wink.gif
. Kuvat ovat tärkeitä ja omissa remonttihommissa digikamera ehdoton: ensin kuva, sitten vasta purku ( säästää hermoja uskomattoman paljon  
biggrin.gif
).

Nykyään minulle riittää pesu, vahaus, ketjujen rasvaus ja bensan lisäys. Takuuaikana ei juuri itse voi tehdä mitään.
Olen jättänyt teknisen puolen asentajille ja tietopuolen aviomiehelle. Aikoinaan kun ajoin ns. "vanhalla pyörällä" ja joka vuosi piti venttiilit säätää, sain tarpeekseni (huom. GPZ 500 R).

voi kun pyörästäni jotain dokumenttia oliskin.. rekisteri ote löytyy eikä mitään muuta..
blush.gif
päästä pitää heittää ilmanpaineetki..
nixweiss.gif
on vähän harvemmassa tollasia laverdan kevareita
confused_orig.gif

Noh, Hayneksen korjauskirja löytyy, mutta lueskelen sitä lähinnä omaksi ilokseni. Hondaa ei oo vielä tarvinu alkaa ite korjaa...

Jos olis kirja, niin varmaan yrittäisin (miehen avustuksella) tehdä itse. Nyt tehdään, mitä osataan, ilman opastusta ja loput ammattilaisille.

(ps. jos jollain sattus löytymään ton zzr-250:n manuaali, niin ottaisin mielelläni, vaikka kopion...)

Hankin alkup. korjaamomanuskan samlla kun pyöränkin, isse teen kaikki mihin vehkeet (siis työkalut
tounge.gif
) antaa myöten.

Kyllähän tuo löytyy, joskin ei '04 mallille (vielä) vaan vanhemmalle. No onneksi XX ei ole muuttunut juurikaan vuosien varrella niin pärjää tuollakin.
smile_org.gif
Toi Hondan common manuska vois olla ihan hyvä hankkia lisäksi...

Kyllä löytyy Häynäääsi, tuli mopon mukana kylkiäisenä. MUST varuste jos jotain remppaa/huoltoa aikoo tehä kunnolla. Mopo on vuodelta 1992, joten ei oo tota haitekkiä niin kauheesti haittaamassa huoltohommia.  
biggrin.gif
Teen kaikki huollot ite mitä vaan pystyy. Kuitenkin esim. renkaan vaihdot teetin viime syksynä, ku ei oo noita tasapaino härveleitä.

löytyypi  virallinen service manual..tuli pyörän mukana, joku viisas oli aikaisemmin sen hankkinut
cool.gif
oli vielä sumekon kuittikin  mukana. kullan arvoinen opus! jotenkin harrastuksen alusta asti olen diggaillut tehdä huollot ja mahd.korjaukset itse.
biggrin.gif
on  luotettavampi ajella kun tajuaa mitä jalkojen välissä tapahtuu..ei tarvii kokoajan pelätä kaikenlaisia   "omituisia ääniä" kun tietää mistä kulloinenkin ääni on lähtöisin
062802moto_prv.gif

Kyllä löytyy!
062802jumpie_prv.gif

Ducatin alkuperäinen korjaamokäsikirja Supersport/Sport malleille, hienoissa punaisissa kansissa. Sponsored by (lue: pienellä alennuksella järjettömään hintaan) maahantuoja, eli Hailakki.
thumbs-up.gif

sanoi:
Tuoltahan puuttuu vaihtoehto "En omista kun sellaista ei satu omalle pyörälle olemaan"

Pyörä siis Honda CB750 Sevenfifty '98 (RC42)...jos joku jostain tuollaisen löytää niin tarjota saa ja mieluusti englanninkielisen, en nyt muista näinkö jossain saksankielisen oppaan mutta siitä ei paljoa apua ole...

Juu, ei löydy myöskään meikäläisen pyörälle moista manuaalia. Alfamer ja repairmanuals.com katsottu. Aiemmalle mallille kyllä löytyy, jossa eri kaasarit: mulla on alipaineiset Keihinit...
Vielä on takuuta voimassa, joten en ajatellut(vielä)huoltaa pyörääni itse.
Ehkäpä myöhemmin teen pienemmät huollot itse. Erikoistyökaluja en ajatellut kuitenkaan hankkia.

Back