Omistatko korjaamokäsikirjaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ShadowC2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Omistatko korjaamokäsikirjaa? - oman pyörän mallisen vai yleismallia?

• 1. on oman pyörän korjaamokäsikirja ja myös teen itse huollot

Ääniä: 1 100,0%
  • 2.                ---  "  ----                mutta ihan omaksi ilokseni katselen, asentajat on erik

Ääniä: 0 0,0%
  • 3. ei ole vielä tehtykkään sellaista mutta aion ostaa kyllä

• 4. en omista kun en muuta huoltoa harrasta kuin öljyn vaihto ja ketjujen rasvaus

• Ääniä yhteensä
    1
nixweiss.gif
Mitähän Blondi sellasella tekis ?!
omg.gif

Suikan mukana tuli kirjanen, mikä oli hyvä asia kun parisen talvea sitten tuli tehtyä täysi mittainen koneen purku ja kasaus jossa uusittu lähes kaikki laakerit ja muut kulutus osat.

Täydellinen korjaamokäsikirja löytyy ja ite pyrin tekee kaikki mitä osaan, mut isommat hommat annan kyllä suosiolla ammattimiehille.

Tommonen netistä tulostettu, on sen verran hyvin ja yksinkertaisesti kuvitettu, että onnistuu itekin rempan tekeminen...

Clymerin manuaali löytyy, tehtaan manuaali olis parempi. jos tarvii pultteja hommata esmes niin kaikki tieto löytyy siitä opuksesta, ei tarvi arvailla. huoltoliikkeet ei mun moperiin koske.

Kyllä löytyy, mutta valitettavasti vain saksankielinen opus, mut kyllä senkin kanssa toimeen tulee. Näin pa-budjetilla on pakko yrittää tehdä kaikki mahdollinen itse. Olis se joskus kiva kun olis rikas, mutta elämä on.
nixweiss.gif

JOVAIN ON...!
sport05.gif

...pakko olla jos meinaa pitää pitkään. On nuo mp-huollot vähän niin ja näin ku on sitä kiirusta kaikilla ja sitäpaitsi, mikään ei ole sen VARMEMPAA kun tekee ite nii sit se kans ON ! Samalla tietennii oppii uutta kun tekee....

RT:hen on Haynes -manual
LT:hen netistä imutettuna kuvineen päivineen.

Kuvassa oppitunti n:o 8 :60tkm:n huolto

IMG_3448.jpg

Houltohommat omatoimisesti ovat varmemmalla pohjalla, kun katsoo manuaalista ohjeet. Nykyiset laitteet vaan alkavat olla teknisesti melko hankalia, eikä aina tahdo löytyä oikeanlaisia työkaluja ja mittareita. Tähän asti olen kyllä pyörieni huollot itse tehnyt.
talktohand.gif

On vielä niin tuore pärrä etten oo löytäny käsikirjaa, mutta aion kyllä hommata sellaisen.

Öljyn vaihdot itse. Kaasareiden ja venttiilien säädöt ym. tekee tuttu ammattipyöränvirittäjä.

Päällisin puolin havaittavat viat korjaan itse. Nykypyörät alkaa olla niin teknisiä etten lähtis yrityksen ja erehdyksen linjalle.  
wink.gif

Merkki- ja mallikohtainen tehtaan korjaamokäsikirja löytyy FZR 750:een.

Clymer korjausopas FZ 750:lle.

Haynes korjausopas YZF 750:lle.

Merkki-/mallikohtainen tehtaan korjaamokäsikirja ehdottomasti paras ja kattavin.

Back