Omistatko korjaamokäsikirjaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ShadowC2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Omistatko korjaamokäsikirjaa? - oman pyörän mallisen vai yleismallia?

• 1. on oman pyörän korjaamokäsikirja ja myös teen itse huollot

Ääniä: 1 100,0%
  • 2.                ---  "  ----                mutta ihan omaksi ilokseni katselen, asentajat on erik

Ääniä: 0 0,0%
  • 3. ei ole vielä tehtykkään sellaista mutta aion ostaa kyllä

• 4. en omista kun en muuta huoltoa harrasta kuin öljyn vaihto ja ketjujen rasvaus

• Ääniä yhteensä
    1
Juu löytyy, itse asiassa parikin kappaletta...
smile_org.gif

Jos jollakin tarvetta GSXR 750 & 600, vm. 96-99 Haynes manuaalilla ni pistäkää vaikka priva tai meiliä. Enköhän mä yhelläkin selviä.

Pienempään löytyy ihan maahantuojan virallinenkin, mutta Reveressä joutu tyytymään Haynesiin
cool.gif

Transalpin Haynesin manuaali on OK (sisältää myös Africa Twinin). Saa aika edullisesti netistä (parikymmentä taalaa), mutta ostin Alfameristä. Netistä löytyy myös räjäytyskuvat  
idea3.gif
, jotka olen imuroinut koneelleni.

Tuoltahan puuttuu vaihtoehto "En omista kun sellaista ei satu omalle pyörälle olemaan"
lookaround_orig.gif

Pyörä siis Honda CB750 Sevenfifty '98 (RC42)...jos joku jostain tuollaisen löytää niin tarjota saa
tounge.gif
ja mieluusti englanninkielisen, en nyt muista näinkö jossain saksankielisen oppaan mutta siitä ei paljoa apua ole...
tounge.gif

Sain messuilta pyörääni vastaavan käsikirjan. Kiva sitä on katsella, jospa kesällä yrittäisi itse jotain pientä räpeltää. Niinpä äänestäisin kesän jälkeen toisin. Onneksi tuo Bemu ei vaadi isoja remppoja. Kirja on lähinnä uskon vahvistusta siihen, miksi se vain jaksaa toimia ja toimia.
Niin, ostin muuten autoonkin korjauskirjan mp-messuilta. Sille oli sosiaalinen tilaus, kun pitää saada oviverhoilut irti, enkä uskaltanut niitä väkisin vääntää. No, ohje oli, että irrotettaessa voi kiinnittimet särkyä
baaa.gif

Ei ole huoltokirjaa ja parempi niin.

Olishan se tietenkin mukavaa tehdä itsekin jotain, mutta tulee halvemmaksi teettää huollot ja rempat enkä halua seisottaa ainakaan ajokaudella mopotinta omien möhlien takia
biggrin.gif

ALkuun oli XJR:ään vain saksankielinen Bucheli-kustannusyhtiön opas, ostin sen. Se on kuitenkin hiukan liian suppea ja keskittyy moottoriremppaan liikaa, joka taitaa kyllä tulla viimeiseksi eteen tuossa vempaimessa. Tai kuka sen tietää...

Sitten ilmestyi Haynesin opas, englanniksi. TIlasin senkin. No, se oli hiukan parempi ja yksityikohtaisempi, mutta keskittyy sekin vähän koneremppaan liikaa.

Sitten lopulta joku oli saanut saitilleen alkuperäisen huoltomanuskan, jonka loudasin ittelleni, kyllä pitäisi riittää...oli vielä joitakin lisäosia jotka kaikki sain.

Eipä löydy Haynes:ltä kirjaa omaani. Alkuperäisen tikaamaton ovh olisi peräti 125e! on kuulemma hyvä, mutta on hintakin. Ehkä takuuajan lopulla tulee sittenkin hankittua...

Moottopyörien (tai autojenkin) huolto ja korjausmanuaaleista kiinnostuneille...  
062802moto_prv.gif

http://www.repairmanual.com/motorcycles/

Esimerkiksi 97-00 mallisille Triumph Daytona 955i pyörille löytyy Haynesin manuska...

http://www.repairmanual.com/motorcycles/2000/66/6/9354

EDIT: joku olikin ehtinyt ensin saitille  
wink.gif

Hondan "Common Service Manual" kirjanen olisi syytä ehkä ostaa, jos nyt sitä mopoilua vielä kauan jaksaa harrastaa...  
confused_orig.gif

EDIT: Nyt on sitten se Common manuaalikin impattuna, kiitokset siitä asentajalle ja Honda-Talkille
033102beer_1_prv.gif

Kirja on ja suurimman osan huolloista teen itse
biggrin.gif
vaikeammat hommat teetän ammattimiehellä.

Tällä viikolla sain vihdoin ja viimein ostettua ja nyt sitten opettelen kiristämään nokkaketjun ja säätämään venttilinvälykset saksaksi...  
buttrock.gif

edit: Ai niin, moponen on kaksipuolikas virago, kirjanen soveltuu puolta pienemmällekin. Jos joku nimittäin kaipailee vaikkapa kopiota muutamasta sivusta eikä viitsi koko 35 erkkiä maksavaa opusta hankkia, voin lähettää. Kirjastoista ei noita löydy. Ei taida olla kysyntää.
confused_orig.gif

Kirjanen löytyy kyllä, mutta huoltopaikkaa ei ole ja huoltokokemuskin on vähäistä, joten parasta antaa asia ammattilaisten hoiviin. Intoa kyllä olisi kovasti. Into + kokemattomuus = paras tulos
tounge.gif

Juu, oman pyörän kirja löytyy ja itse teen huollot. Tykkään räpeltää. Se on niinkuin osa sitä prätkätouhua. Ja vainoharhaisena en luota pyörääni toisten käsiin.

Kyllä joskus oli käsikirjat mopoihin ja jotakin niiden avulla teinkin, mutta nykyään ei enää osaa/viitsi/ehdi tai jokin muu selitys. Se vähä mitä mopolle pitää tehdä, hoituu merkkihuollossa.
cool.gif

FarAway kirjoitti: "..säätämään venttilinvälykset saksaksi... "
Älä ihmeessä säädä venttiilejä saksaksi. Ne ei sellaisena sovi lainkaan Suomen ilmastoon, vaan hapettuu pilalle.
biggrin.gif

Joka mopoon olen kirjan ostanut ja itse ne on koetettu huoltaakin. Vaikkei ropata haluaisikaan, suosittelisin silti opuksen hankkimista ja siihen tutustumista, ihan vain varulta...

Itse vien pyöräni juuri sen takia huoltoon et saan sen leiman siihen vihkoseen. Vaikka taitoa itseltäkin löytyy.

Back