• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Olitko se sinä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja daxter
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olitko se sinä koltiainen sillä punaisella skootterilla kun meinasit tulla oppelin ovea morjenstaa. Muistit sentteriä näyttää, niin minäkin. Pitäisiköhän kysyä isiltä liikennesääntöjä.

Olitko se sinä koltiainen sillä punaisella skootterilla kun meinasit tulla oppelin ovea morjenstaa. Muistit sentteriä näyttää, niin minäkin. Pitäisiköhän kysyä isiltä liikennesääntöjä.
Joo, sorry - ens kerralla koitan varoa
biggrin.gif

Olitko se sinä, harley-kuski joka pysähdyit tänään länsiväylällä Tapiola / Westendin liittymässä minua avustamaan, hait öljyä läheiseltä huoltoasemalta minulle, iso kiitos avustasi! Olit korvaamaton teiden ritari
bowdown.gif
bowdown.gif

Yksi kotilokuski himmasi kohdalla, avasi ikkunan ja huusi "Persvako näkyy!" ja kaasutti tiehensä... ei juuri sillä hetkellä sattunu naurattamaan kummemmin, tosin nyt aiheuttaa pienen hymynkareen huulille!

Sinäkö se ajelit edelläni sunnuntaina 19.7. iltapäivästä Sodankylästä Rovaniemelle päin. Pyörä oli joku musta kyykky, mustat kamppeet ja iloisen vihreä kypärä. Olit se verran pelimies, että osasit kurvata ST1:lle oikeaan aikaan tankille. Toivottavasti jäit kahvillekin, sillä minä matkaa jatkaen pöristelin rysään, josta onneksi selvisin huomautuksella (kuulemma tilanne päällä ja alamäki, 120@100). Sedät oli kyllä kivoja, juttelivat mukavia ja kyselivät pyörästä.  
thumbs-up.gif

Olitkos se sinä, kuka olit eilen su 19.7. kirkkonummen tebarin läheisyydessä kipannut mopon? Paikalla oli myös valkoinen vanha hiace ja lanssi.
Päällisinpuolin kaikki näytti olevan kunnossa ainakin äijässä, toivottavasti.

Olitko se sinä: eilen torstaina hieman ennen iltakymmentä Tampere-Nokia -moottoritiellä pyyhälsit vasenta kaistaa ohi rahoitusyhtiön mustasta uudenkarheasta vm. 1998 V70:sta tipunkeltaisella nakupyörälläsi, joka äänestä päätellen oli varustettu V2-moottorilla ja mahdollisesti avarammilla pöntöillä. ?? Nopeutesi oli vajaa kaksisataa, ehkä 180? On se hurjaa.  
033102beer_1_prv.gif

Post scriptum: Takapenkillä meinasivat naiset saada infarktin mutta etupenkeillä oltiin vaan  
inlove.gif
höhö
höhö
?
Melko erikoista lainata toisen tekstiä ja lisätä sinne omiaan. Tapansa kullakin.

Olitko se sinä äsken joka tulit Lauritsalan keskustasta päin Kaukaan tehtaiden suuntaan liikenteenjakajan väärältä puolelta!  
idea3.gif
Tulin Vehkataipaleelta ja pari kertaa mietin että mitä vittua tässä oikein tapahtuu, kun kotilon lamput kiiltää suoraan edessä samalla kaistalla. No pienehkö, vaaleanvihreä kotilo sitten kori kallistellen kurvasi omalle kaistalleen siinä risteyksessä, josta Lpr keskustaan käännytään ja suhahti karkeasti arvioiden 80-100km/h (40 tai 50 alue) sitten ohi ja jatkoi matkaansa ABC:n suuntaan.

En tajunnut auton merkkiä edes sen tarkemmin ajatella, sen verta WTF -fiilis oli.

Edit: Eipä näkyn yhtään pyörää koko 80km lenkin aikana Lpr lähistöllä
nixweiss.gif

Olitteko te juuri te, jotka eilen iltayhdeksän aikoihin ajoitte ohi kun viitoin apuun vesisateessa kotarin hyydyttyä Joutsenon suoralle? Ai jumalauta, kyllä taas nähtiin tämä Suomalainen auttamishalu!

No mutta ei mitään, katsotaan pysähdynkö kun teillä on ongelmia.

Olitteko te juuri te, jotka eilen iltayhdeksän aikoihin ajoitte ohi kun viitoin apuun vesisateessa kotarin hyydyttyä Joutsenon suoralle? Ai jumalauta, kyllä taas nähtiin tämä Suomalainen auttamishalu!

Minulla loppui bensa kuopiossa 12.7 illalla ennen huoltsikkaa.
en ehtinyt olla linkki pysäkillä minuuttia kun oli kaveri tarjoamassa apua.
062802jumpie_prv.gif

Kiitimme avusta, kun ystävämme asuvat siinä lähellä ja heiltä saimme ilmaiseksi
omg.gif
n.1/2l pensua.
062802moto_prv.gif

Joskus ihmisillä voi olla jopa ihan oikeasti kiire jonnekin. Valitettavasti itekin asettaisin oman oikean kiireeni jonkun muun auttamisen edelle.
Kostamisella nyt taas ei voita mitään.
smile_org.gif

062802jumpie_prv.gif
Olitko sinä ole se jannu, joka ajoi keskellä yötä sadan kilsan päähän viemään tuntemattomalle busakuskille hylsyä. Olithan sinä. Saa juma¤%ta tullaki sitä apua äkkiä.
biggrin.gif

Tänään poikkeuksellisen paljon bongauksia.

Kiikoisten ABC noin kello 13:30 ensin samaan aikaan tankkaamassa tumma nainen Viragollaan (?) ja sitten pysäköin oman tankkaukseni suoritettuani mustan retkivarustuksessa olevan Triumph Bonneville 900 mallin viereen. Kivan näköinen peli. Lähteissäni (kahvi ja mustikkamunkki) paikalle tuli vielä pariskunta (?) H-D merkkisillä pyörillä. Road King ja ehkä Sportster. Lopuksi vielä kolmas iso kustomi, ehkä HD sekin itse olin tuolloin jo liikkeellä poispäin, niin en nähnyt tarkemmin. Äänet oli aikamoiset.  
biggrin.gif

Päivällä avovaimon kyydissä kun olin kauppareissulla kotilolla osui silmiin liikennetilanne Porissa. Punaisella Intruderilla ilmeisesti naiskuski meinasi ottaa kontaktia kälyisen Orionin kanssa. Motoristi hanskasi homman kuitenkin nätisti ja taisipa myöhemmin kertoa käsimerkein vielä autokuskille mielipiteensä tilanteesta.  
thumbs-up.gif

Ja vielä jatkuu, nimittäin juoksulenkillä juuri äsken vanhaa raumantietä meni nätti keltainen Thruxton - edellään jokin Honda.

Vielä voi joku näkyä, kun lähden tästä kohta uutta takanakkia "sisäänajamaan" keksis vielä minne.

Joskus ihmisillä voi olla jopa ihan oikeasti kiire jonnekin. Valitettavasti itekin asettaisin oman oikean kiireeni jonkun muun auttamisen edelle.
smile_org.gif
miksi jakaa samaa saissea mitä on itse saanut..mikähän muuten mahtas olla sellainen oikea oma kiire ettei ehtis pikkasen pysähtyä ja edes kertoa oma tilanne..joskus 2 min apuki auttaa jo kovin..

valitettavasti tuo minäminäminäminäminun asenne näkyy kaikkialla.

ps..olitkos se sinä EN-setorilla eilen kohti tamperetta, motarilla kuljun paikkeilla ja siit ylöspäin. on se hieno näky ku peiliin ilmestyy..sateessakin
smile_org.gif

Mistäs tiedät osuuko oikeaan osoitteeseen?

Kummallista kyllä on, miten moni ajaa ohi prätkällä
omg.gif
. (emmä nyt niin pelottava ole!)
Vaikka ei osaisikaan korjata, kyse voi olla vaikka puuttuvasta sulakkeesta tai bensan loppumisesta.
Itse olen aina pysähtynyt kysymään tilannetta, merkistä riippumatta. Vielä ei edes ole tarvinnut auttaa, mitä nyt tupakin ehkä tarjonnut.
Ei kaikilla voi olla kiire
mad.gif
. Silti en lähde kostamaan.

Mistäs tiedät osuuko oikeaan osoitteeseen?

Kummallista kyllä on, miten moni ajaa ohi prätkällä  
omg.gif
. (emmä nyt niin pelottava ole!)
Vaikka ei osaisikaan korjata, kyse voi olla vaikka puuttuvasta sulakkeesta tai bensan loppumisesta.
Itse olen aina pysähtynyt kysymään tilannetta, merkistä riippumatta. Vielä ei edes ole tarvinnut auttaa, mitä nyt tupakin ehkä tarjonnut.
Ei kaikilla voi olla kiire  
mad.gif
. Silti en lähde kostamaan.
Jäi kyllä mieleen nämä heput niin selvästi, että en ihan heti unohda. Eikä siinä mitään jos norttia vetelee tien sivussa, mutta huidoin sen verran selkeästi kaistalla huitomassa että kaverien piti väistää. Joku vielä lisäsi reilusti hanaa, ettei vaan jää homma epäselväksi.

Jonkinverran alkoi siinä sateessa v-käyrä nousta ja usko harrastuksen hienouteen loppua.

Onneksi paikalle sattui leipomon kuski, kysyin onko sulla yhtä kiire kuin näillä muilla ja voisiko puhelinta lainata. Vastasi että ei, olen töissä
smile_org.gif

No nyt homma alkaa jo naurattaa kun on kuivat vaatteet päällä.

062802jumpie_prv.gif
Olitko sinä ole se jannu, joka ajoi keskellä yötä sadan kilsan päähän viemään tuntemattomalle busakuskille hylsyä. Olithan sinä. Saa juma¤%ta tullaki sitä apua äkkiä.
biggrin.gif
Olin minä ja kiitos kommentistasi ja huomiosta jonka sain.
smile_org.gif

Ajoit reunemmalle ja näytit että ohi vaan. Jäi hyvä fiilis mukavasta tielläliikkujasta.
smile_org.gif
Tätä ei kaikki aina älyä..
Mä oon tänä kesänä törmännyt yllättävän mukaviin autoilijoihin!! En oo kamalasti ajellut, mutta jo useamman kerran (viimeksi tänään aamusta) kun autoilija on huomannu mut takana, on se siirtynyt oikeaan laitaan ajamaan, jotta pääsen näppärästi ohi.
smile_org.gif
Ja olen toki nostanut tassua kiitokseksi joka kerta.

Moottoripyörille koitan itekin antaa tilaa, kotilolla kun oon liikkeellä.

Eilen tosin taas ajelin kahden rekan ja pakun perässä. Paku haki ohituspaikkaa ihan kokoajan reilun 5km:n matkan ajan, peittäen multa näkyvyyden täysin.. Joten jäi sitten se ohitus tekemättä..
033102ass_1_prv.gif

smile_org.gif
miksi jakaa samaa saissea mitä on itse saanut..mikähän muuten mahtas olla sellainen oikea oma kiire ettei ehtis pikkasen pysähtyä ja edes kertoa oma tilanne..joskus 2 min apuki auttaa jo kovin..

No kiireitä voi olla monenlaisia.
Esimerkkinä nyt tulee mieleen, että on sovittuna jokin virallinen tapaaminen. Työhaistattelu vaikkapa (tai tärkeä työpalaveri). Tai vaikkapa kiire sinne töihin (jos ei oo liukuvaa työaikaa).. Onhan noita.
Kyllä silloin oma kiire menee pysähtymisen edelle.

Eikä aina voi tietää, että siitä pysähdyksestä selviää parissa minuutissa. Ei sekään oikein auta, että pyssää kertomaan, että sori, kiire, en kerkeä auttaa. Ja silloin ehkä joku muu potentiaalinen apu painattaa ohi, kun luulee homman olevan ok.

Toki tilanne on eri, jos näkee että toisella on oikeasti hätä. Ja normiolosuhteissa pysähdyn kyllä.. Siis kun mitään kiirettä ei ole. Ja yleensä ei olekaan.
smile_org.gif

Auttamisesta kaiken päälle saa itelle tosi hyvän mielen.

Jäi kyllä mieleen nämä heput niin selvästi, että en ihan heti unohda. Eikä siinä mitään jos norttia vetelee tien sivussa, mutta huidoin sen verran selkeästi kaistalla huitomassa että kaverien piti väistää. Joku vielä lisäsi reilusti hanaa, ettei vaan jää homma epäselväksi.
No mistä sinä tiedät, ettei ne olleet oikeasti kiireisiä? Jotenkin nyt paistaa sinusta tuo minäminä-asenne. Kun joku ei pysähtynytkään, vaikka SINÄ olit tien poskessa. Varmasti sille oli syynsä. Eikä sekään kai ole rikos, jos eivät vain halunneet pysähtyä.

Mä ite olin onnellinen, kun joskus kolmas auto pysähtyi lainaamaan tunkkia, kun oma meni särki tien poskessa rikkinäistä rengasta ehjään vaihtaessa. Ei tullut mieleenkään dissata niitä kahta ensimmäistä, jotka menivät ohi, vaikka viitoin. En oikeastaan ees aatellut sitä. Vaan sitä, että JO kolmas pyssäsi. Hienoa!!

smile_org.gif

No kiireitä voi olla monenlaisia.
Esimerkkinä nyt tulee mieleen, että on sovittuna jokin virallinen tapaaminen. Työhaistattelu vaikkapa (tai tärkeä työpalaveri). Tai vaikkapa kiire sinne töihin (jos ei oo liukuvaa työaikaa).. Onhan noita.
Kyllä silloin oma kiire menee pysähtymisen edelle.

Eikä aina voi tietää, että siitä pysähdyksestä selviää parissa minuutissa. Ei sekään oikein auta, että pyssää kertomaan, että sori, kiire, en kerkeä auttaa. Ja silloin ehkä joku muu potentiaalinen apu painattaa ohi, kun luulee homman olevan ok.

Toki tilanne on eri, jos näkee että toisella on oikeasti hätä. Ja normiolosuhteissa pysähdyn kyllä.. Siis kun mitään kiirettä ei ole. Ja yleensä ei olekaan.
smile_org.gif

Auttamisesta kaiken päälle saa itelle tosi hyvän mielen.

No mistä sinä tiedät, ettei ne olleet oikeasti kiireisiä? Jotenkin nyt paistaa sinusta tuo minäminä-asenne. Kun joku ei pysähtynytkään, vaikka SINÄ olit tien poskessa. Varmasti sille oli syynsä. Eikä sekään kai ole rikos, jos eivät vain halunneet pysähtyä.

Mä ite olin onnellinen, kun joskus kolmas auto pysähtyi lainaamaan tunkkia, kun oma meni särki tien poskessa rikkinäistä rengasta ehjään vaihtaessa. Ei tullut mieleenkään dissata niitä kahta ensimmäistä, jotka menivät ohi, vaikka viitoin. En oikeastaan ees aatellut sitä. Vaan sitä, että  JO kolmas pyssäsi. Hienoa!!
Moni huollattaa ja korjauttaa aina pyöränsä ammattimiehellä eikä ymmärrä tekniikasta mitään, joten semmoisen on turha pysähtyä ihmettelemään toisen mopon vikoja "en mää näistä mitään ymmärrä, mutta se on varmasti rikki". Hengenvaara on sitten erikseen.

Olitko se sinä?

Eilen n. klo 13.30 Mäntsälästä vähän Hyvinkäälle päin tulit paria amerikkalaista puolivalmistetta vastaan (Möhkö apella+chopperi) jollain isolla customilla (Rocket?) ja varoittelit miekkahihoista edessäpäin.

Ikävä kyllä peräämme ampaisi jo edelliseltä bussipysäkiltä ilkkuvan poliisin siviili-RS Skoda joka oli siinä yhden auton päässä.

Noh, eipä pysäytelly ja läskiloksu saatiin rekisteröintikatsastettua K1-asemalla moitteetta. Melkeen otti päähän kun ei olleet sedät siniset enää ratsaamassa kun lähdettiin takasinpäin. Olisi kerrankin päässyt sanomaan papereita ojentaessa: - Varo, muste on vielä vähän märkää...  
062802jumpie_prv.gif

Back