En tiennyt vammoistani muuta kuin sen että perse oli "kipeä", nilkassa oli nahkaa nirhautunut pari senttimetriä, niin ja takapuolessa tosiaan oli parin sentin mittainen haava, sen huomasin hotellilla. Koska pystyin kävelemään, kumartumaan jne siten ettei syntynyt mitään perkeleellistä vihlomista/kipua/tuskaa niin ajattelin että on yhtä tyhjän kanssa lähteä kielitaidottomaan sairaalaan tekemään virhediagnoosia. Onnettomuuspaikalta poistuessa mielessäni oli vain se että "Krakovassa on lentokenttä jonne Finnair lentää suoria lentoja, kävisiköhän minulla tuuri ja pääsisin suoraan Hesaan". No, näin ei käynyt, kun pääsin Krakovan "internationaali" puolelle niin se oli samaa kokoa kuin joku Pirkkalan lentokenttä Tampereella. Vaikka köyhät puolalaiset ajelevat pääosin jo paremmilla autoilla kuin me rikkaat suomalaiset niin he eivät vielä ole niin rikkaita että olisivat massoittain lähteneet lentoturisteiksi. Lentokentällä Finnairin lennoista tietävä palveluhenkilö oli lähtenyt 20min aiemmin kotiinsa ja loppuporukka ei osannut auttaa. Infodeskin "Anna" (tosi nätti tyttö) osasi auttaa senverran että sai noin puolessa tunnissa metsästettyä minulle hotellin krakovan keskustasta (executive sviitti "vain" 185e/yö). Kaikki hotellit olivat fully booked -tilassa kun Anna alkoi käydä omaa hotellilistaansa läpi, onneksi sentään löytyin jotain. Aluksi hän ei halunnut soittaa mihinkään koska hänen infodeskin puhelimella ei saanut soittaa minnekkään. Lykkäsin hänelle sitten oman kännykän käteen ja sitten alkoi juttu luistaa.
Hotelli Sofitel Krakova oli ihan kiva, tosin vitutuksen määrä oli aika suuri kun esim. Netti-kone aulassa oli sellaisessa paikassa että "hieno" kännykkäni DNA:n liittymällä (duunipaikan puolelta saatu) ei toiminut. Se ei toiminut edes hotellin yläkerrassa missä huoneeni oli. Onneksi olin varautunut tähän tilanteeseen, tosin hieman toisella alkuajatuksella. Nimittäin kun tuo Noksun N95 syö akkua kuin hullu puuroa niin olin ottanut ikiwanhan Soneran liittymän jota olin käyttänyt viimeksi vuonna 2000(!!!) ja lykkäsin sen n. 4 vuotta vanhaan Nokian 6610:n jossa akku kestää valmiustilassa lähes kaksi viikkoa. Niin tuo Soneran liittymä sitten pelasi kunnolla ja sain Kilroy Travelsin kautta varattua LOT:n lennot torstaina, kiitokset vaan Kilroy:n Iidalle loistavasta avusta. Samoin Sofitel Krakovan Zofia oli tosi kiltti kun suostui printtaamaan e-ticketit hotellin koneilla. Hotellin netti-koneelta ei voinut tietenkään tulostaa mitään sen lisäksi ettei sieltä pystynyt DNA-liittymällä soittamaan.
Ennen Kilroytä olin yrittänyt Supersaverin kautta varata lentoja, ei onnistu, pitää olla vähintään kolme päivää ennen varaus, sitten olin soittanut Finnairille kolme puhelua jotka yhdistyivät niin että kuulin kyllä Finnairin puheet mutta he eivät minun puheita, tu-tuut-tuut-tuut vaan kolme kertaa ja vitutuksen määrää voitte vain kuvitella.
Mutjoo, tosiaan se E-lippujen tulostaminen hotellilla kannatti koska VARSOVAN JA KRAKOVAN LENTOKENTILLÄ EI OLE NETTI-SURFFAUS MAHDOLLISTA. Siellä ei ainkaan passintarkastuksen jälkeisellä puolella näkynyt yhtäkään mestaa missä olisi ollut nettikahvilan tapainen viritys. Juma-lauta-saatana mikä paikka sekin on, se on kooltaan Helsinki-Vantaa joskus 80-luvulla, vessat ilman paperia ja yleisiä tupakointipaikkoja kun "lentoasemalla on tupakointi kielletty".
Sitten vielä vakuutuksista.
Olen reilu kuukausi sitten oman pankkini (OP) ehdotuksesta keskittänyt vakuutukseni Pohjolaan (entinen MP-vakuutus oli IF:ssä ja kotivakuutus Tapiolassa).
No, lueskelin nyt vakuutuspapereita, kaikissa kaskoissa keskeytysturva on
ERILLINEN lisäke joka pitää
ERIKSEEN pyytää. No eihän mulla sellaista sit ole. Muutenkin vakuutuspaperit ovat mielenkiintoiset, jos tuo V-strom nyt puolassa nussitaan sieltä välivarastosta niin se on -10200 euroa minulle. Pohjolan-Kasko-vakuutus ei korvaa varkauksia Puolassa.
On siinä kans yks tosi hyvä vakuutus, mahdankohan mä saada sieltä mitään takaisin, no, sen aika näyttää. Mutta tuo keskeytysturva pitää kyllä neuvotella tuohon vakuutukseen sisään, siitä sais monta kymppiä päivässä. Harmi kun vakuutusmyyjä ei tästä mitään sanonut.
Sitä tukiliiviä ne lääkärit eilen mietti mutta totesivat että ei ole tarpeen koska "potilas liikkuu vammaan nähden erinomaisesti" tjsp. Tai sit mun kipukynnys on vaan hiukka korkeemmalla kuin keskiverto-ihmisten, you never know.
Niijuu, jos tästä tosiaan jotain vitsejä pitää vääntää niin:
"Sanoisin että minun
perstuntumani Puolasta on aika kattava, ellei jopa koko perseen levyinen!"
ja
"Puolan liikennekulttuuri on mennyt minun
selkärankaani asti!"