rellonen sanoi:ps. en ole koskaan nähnyt jalopuuta, joku uusi laji ?
Ei. Sitä tavataan samoilla seuduilla kromi- ja muovipuun kanssa...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

kas kas sama ari oli meitin mopo jutussa josta olen tännekin kirjoitanut juttua ,ei autanut kaskot eikä mikään vaan minä olin vähän niin kuin rikollinen ,kun koitin saada korvauksia varkaus vakuutuksesta kun vehe koitettiin varastaa noin kolmenkuukauden tutkimuksen jälkeen ari totes et on ajettu kolari.johon vastasin et niin varmaan onkin mtuta kun koitettiin varastaa ,no ei sen väliä onhan meillä kasko ,vastaus ei voi hakea kahdesta asiasta korvauksia ,suosittelen korvaus hakemuksen perumista tai tulee syyte vakuutus petoksen yrittämisestä sellai ari ja pop hoitaa näitälario sanoi:Internetistä luvatta lainattua:
Vahinkoilmoitus tehty 8.9.2016 koskien ulosajoa, jolloin Audi A6 oikea kylki jne vaurioitui ja pyysimme Kaskon perusteella korvausta.
Päätös tuli 28.10.2016 nimekkeellä, emme korvaa.
Aloitimme selvittää miksi ja otin yhteyttä heidän antamaansa numeroon, jossa vastasi Ari Huhtinen. Luulin, että hän oli POP Vakuutuksen virkailija,mutta myöhemmin kävi ilmi, että hän oli Bexor Oy:n vetäjä ja entinen poliisi. Hän väitti valheellisesti, että ulosajoa ei tarvitse korvata.
Jouduin itse selvittämään, että hän oli täysin väärässä, eikä POP Vakuutus edes pahoitellut tapahtunutta.
Vakuutusyhtiöstä soitti korvauspäällikkö Rolle Rosendahl sen jälkeen,että sopisiko tavarantarkastus ja ajattelin, että sehän hyvä idea. Audi teknisesti hienossa kunnossa ja erikoisvarusteita, nahkaratti, jalopuinen koelauta jne.
Matti Saksi/Vahinkotarkastajat sai 519 euron tarkastuslaskun aikaiseksi ja arvioitua auton 350 euron arvoiseksi.
Kyseisiä Audi A6 vuosimallia 2002 myydään netissä hintahaarukassa 3000-4000 euroa eli tuo tarkastus siis tehty puolueellisesti. Nythän POP Vakuutus haluaa lunastaa auton tuohon hintaan, ja olen tarjonnut, että meille riittää kyljen jne kertakorvaamiseen 3.500 euroa, vaikka maahantuojalla se makaisi noin 5.000+ euroa.
Eivät ole vastanneet tähän esitykseen mitään, vaan sähköpostitse kertoivat, että asiaa hoitaa niitten lakiosasto ja miksi. Eivät siis halua hoitaa velvollisuuttaan maksaa Kaskosta kyljen jne korvausta. Auto makaa edelleen korjaamon pihalla odottaen korvauspäätöstä.
Nyt olemme odottaneet 8.9.2016 lähtien korvausta eli kohta puoli vuotta.
Ehdotankin kaikille joilla on POP Vakuutuksessa Kasko siirtämään, sen toiseen vakuutusyhtiöön.
Ne jotka harkitsevat POP Vakuutusta, ehdotan myös toisia vakuutusyhtiöitä, koska
esimerkiksi Rolle Rosendahl tai niitten lakimies eivät vastaa edes soittopyyntöihin, eli miten voi sopia asioista kasvottoman yhtiön kanssa, olisi kuin olisi Kafkan kirjoittamssa mailmassa ja puoli vuotta odottaa korvausta alkaa mennä jo ymmärryksen yli.
http://www.tuulilasi.fi/keskustelut/liikenne/pop-vakuutus-ei-tunnu-korvaavan-jos-ostettu-kasko-vakuutus

l150040 sanoi:Lisäksi on huomioitava, että vakuutusyhtiöillä on varmaankin käytössä tietokanta, josta selviää toteutuneiden autokauppojen hinnat.
tonttuj sanoi:Mistäs ne tuollaisen taikovat?
l150040 sanoi:Esim. monilla autokaupoilla ja Tullilla on käytössä ohjelmisto, jolla autoille lasketaan pyyntihinta. Tämän pyyntihinnan yhtenä parametrinä on toteutuneet autokaupat, jota tietoa päivitetään aktiivisesti. Tietenkään tässä ei huomioida yksityisten välistä kauppaa.
l150040 sanoi:Esim. monilla autokaupoilla ja Tullilla on käytössä ohjelmisto, jolla autoille lasketaan pyyntihinta. Tämän pyyntihinnan yhtenä parametrinä on toteutuneet autokaupat, jota tietoa päivitetään aktiivisesti. Tietenkään tässä ei huomioida yksityisten välistä kauppaa.
noi on tarinoita olen 2000 luvulla tuonut yli parikymmentä autoa euroopasta ikinä ei ole tullin mahti hinta ollut oikea kauppahinta... kyllä oli hatusta vetästyjä...tonttuj sanoi:Voitko kertoa mistä ne monet autokaupat ja Tulli saavat tiedon toteutuneen kaupan hinnasta?
tonttuj sanoi:Voitko kertoa mistä ne monet autokaupat ja Tulli saavat tiedon toteutuneen kaupan hinnasta?
sami1024 sanoi:Mulla ei ole tietoa mistä tilastot kerätään, ja perustuuko se puhtaasti myyjän haluun luovuttaa tietoja, tai että onko järjestelmä esim vain jonkun isomman autoliikeketjun sisäinen, mutta kyllä tuollainen järjestelmä ainakin jossain mittakaavassa on käytössä. Itselle on useammin kuin kerran myyjä kertoillut vaihtoautoa arvioidessa jotain seuraavankaltaista: "mallia on myyty viimeisen 6kk aikana x kappaletta, ja toteutuneiden kauppojen hintahaarukka on ollut x, jne...". Toki on puhuttu selvästi alle 10v ikäisistä isomman keskiluokan autoista, joista suuri osa kiertää vielä merkkiliikkeiden tai muiden isompien toimijoiden kautta. Ja vaikka myyjät jollain tapaa raportoisivatkin kauppasummia, niin kyllähän vaihtoauton arvioinnilla, lainaehdoilla yms tekijöillä manipuloituna hintatieto joka tapauksessa on korkeintaan suuntaa antavaa. Millään en kuitenkaan jaksa uskoa, että nuo höpinät olisi vedetty täysin hatusta, mutta toki niitä voidaan myyntitilanteessa kaunistella, kun ei niitä asiakkaalle näytetä.
sami1024 sanoi:Mulla ei ole tietoa mistä tilastot kerätään, ja perustuuko se puhtaasti myyjän haluun luovuttaa tietoja, tai että onko järjestelmä esim vain jonkun isomman autoliikeketjun sisäinen, mutta kyllä tuollainen järjestelmä ainakin jossain mittakaavassa on käytössä.
sami1024 sanoi:Itselle on useammin kuin kerran myyjä kertoillut vaihtoautoa arvioidessa jotain seuraavankaltaista: "mallia on myyty viimeisen 6kk aikana x kappaletta, ja toteutuneiden kauppojen hintahaarukka on ollut x, jne...".