• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oliko oikeasti lähellä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja valuvika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
RiderOnTheStorm sanoi:
Ei välttämättä maksaa vaivaa ilmoitella. Tuttu ajoi kolarin keväällä kun vastapuoli tuli punaisilla keulaan. Soitti asiasta poliisille. Eivät kuulema vaivaidu paikalle jos syyllinen on selvä eikä kiistä tapausta. Ja siinä oli kyseessä punaisia päin ajo, jonka seurauksena kolari.

Ihanko oikeasti ei tule paikalle jos on kolaroitu???

Mieli saattaa muuttua ku poistutaan paikalta ja luvataan mennä vakuutusyhtiöön täyttään papereita.

Niin, monikin pitää minua mulkkuna joka arvostelee poliisin toimintaa, kyse on kuitenkin siitä että poliisi ei hoida oikeita tehtäviään kuten yllä vaan hyppii pusikoista liputtamaan, en tiedä kuinka kauan ihmisillä kestää ymmärtää kyseinen asia :D

Kawa LTD sanoi:
Ihanko oikeasti ei tule paikalle jos on kolaroitu???

Mieli saattaa muuttua ku poistutaan paikalta ja luvataan mennä vakuutusyhtiöön täyttään papereita.

No ihan varmaan tulee paikalle, jos ei muuta niin antamaan ainakin rapsut liikenteen vaarantamisesta toiselle / molemmille osapuolille.

Kuittaan tähän väliin että mielestäni tänä kesänä on ollut huomattavasti enemmän puusilmä kuskeja autolla.
Kymmenkunta kertaa on tullut auto eteen millon mistäkin, jarruttamalla onneksi selvitty ja rakoakin jäänyt muutama metri, kerran olin nokan edessä ja jäi sit just parin vanhan hesarin verran tilaa että ei osunut.

Kawa LTD sanoi:

Vuosia sitten olin asioimassa vakuutusyhtiössä kun viereisellä tiskillä kyseltiin apua asiaan, jossa syyllinen olikin seuraavana päivänä kiistänyt syyllisyytensä. Taisi joutua syytön korjaamaan oman autonsa...

Aina poliisi paikalle, varsinkin jos olet syytön! Epäily vastapuolen ajokunnosta saa liikettä aikaan :)

D-Iivil sanoi:
No ihan varmaan tulee paikalle, jos ei muuta niin antamaan ainakin rapsut liikenteen vaarantamisesta toiselle / molemmille osapuolille.

Jos on vain peltiä rytissyt saattaa poliiseilla kestää hyvinkin kaksi tai kolme tuntia. Kiva käkkiä vaikka Porkkalankadulla aamuruuhkan aikaan. :D

Jos on todistajia, nimet ja henkilötiedot talteen, pari kännykamerakuvaa osapuolten ajoneuvoista tapahtumapaikalla, soitto syyllisen vakuutusyhtiöön ja eteenpäin.

Artturi sanoi:
Vuosia sitten olin asioimassa vakuutusyhtiössä kun viereisellä tiskillä kyseltiin apua asiaan, jossa syyllinen olikin seuraavana päivänä kiistänyt syyllisyytensä. Taisi joutua syytön korjaamaan oman autonsa...

Aina poliisi paikalle, varsinkin jos olet syytön! Epäily vastapuolen ajokunnosta saa liikettä aikaan :)

Tuosta on sellainenkin versio että melko isokenkäinen syylllinen osapuoli oli ehtinyt tunnustaa ja vetää nimikirjoituksensa vahinkoilmoitukseen, ja vähemmän syyllinen kiikutti sen vakuutusyhtiöön. Seuraavaksi sitten yhtiö karhusi bonuksia tältä mielestään syyttömältä. Asiaa setviessä yllättäen olikin se ensimmäien vahinkoilmoiitus ikävästi päässyt yhtiössä katoamaan tai oikeastaan ei ehkä oltu edes jätetty sinne. Tuurilla sattui sitten vähemmän syyllisellä olemaan tuttu poliisi joka soitti yhtiöön ja kertoi että voivat tulla kollegoiden kanssa porukalla auttamaan kadoneen vahinkoilmoituspaperin etsinnässä. Avuntarjous ilahdutti yhtiön edustajaa siinä määrin että hetkessä se alkuperäinen paperi yllättäen löytyikin ilman että poliisin tarvitsi ollenkaan osallistua etsintään ja maksava osapuoli vaihtui.

Tänään päivällä hyvissä olosuhteissa Myrskylän suunnalla tuli punainen Transit sivutieltä kolmion takaa. Ukkelilla oli kännykkä kädessä ja ajoi suoraan tielle varmistumatta tuleeko ketään risteävällä tiellä. Minä tulin autoon nähden vasemmalta ja ei siinä muuta osannut/ehtinyt tehdä kuin paniikkijarrutuksen ja pienen väistön. Onneksi pakukuski huomasi minut ja jarrutti ja auto oli jo siinä vaiheessa puoliksi minun ajokaistalla. Kuudenkympin alue ja ajoin aika lähelle rajoitusta. Pelästytti kyllä minut ja kyllä se pappakin puisteli päätään tilanteen jälkeen.

Artturi sanoi:

Ottaa todistajan tai kaksi niin ei tarvi odotella poliisia ja mahdollista sakotusta, mikäli näyttää, että vastapuolen kanssa homma sujuu. Toinen vaihtoehto on täyttää se vahinkoilmoitus yhdessä vastapuolen kanssa.
Olin jokin aika sitten todistajana peräänajotilanteessa (näin tapauksen polkupyörän päältä). Kysyin molemmilta oletteko yhteisymmärryksessä, mitä tapahtui ja kumpi on syyllinen. Tämän jälkeen otin molempien yhteystiedot ja rekkarit ylös sekä annoin heille tietysti omani. Samana päivänä vakuutusyhtiöstä soiteltiin ja kysyttiin, mitä oli tapahtunut. Ei kuulunut siitä sen enempää.

Nikkilän suunnasta Söderkullaanpäin (Söderkullantie) ajaessani tuli Hindsbyn risteyksessä nuori jannu vihreällä neliovisella japsilla kolmion takaa vauhdilla eteen.

Kerkisin jarruttamaan nopeasti vauhdin alas ja takakautta väistäen ohi. Eipä jäänyt varaa kuin pari - kolme metriä :kääk:

Tänään hervannan valtaväylällä meinasi tulla liittymästä auto syliin, pää pyöri siihen malliin kabiinissa kun soitin torvea ettei paukapää ollut vissiin edes huomannut meikäläistä. Onneksi oma tolkku pelasi tilanteessa.

Hieman offtopic kun omana kulkupelinä oli tapahtumahetkellä auto... Mutta kävipä niin että suoralla tiellä 50km/h nopeutta ajaessa normaalilla näkyvyydellä vasemmalta puolen kaupan pihasta meinasi pukata auto kuskin ovesta sisään. Jäihän siihen ehkä metri väliä... Ja tuo auto lähti vielä paikaltaan, eikä siis tullut edes vauhdilla sokkona. :rant:

Aika karu muistutus siitä, että aina pitäisi itse olla hereillä ja varautua siihen, että vastapuoli tekee jotain täysin käsittämätöntä tai odottamatonta. Ehkä karmivinta tilanteessa oli jälkeenpäin ajatellen oma kyvyttömyys reagoida mitenkään muuten kuin katsomalla, että ihanko oikeasti se meinaa ajaa suoraan päin. :blink:

Back