• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oli ensimmäisrt turvat lähellä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mascaratti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitä jos ostaisin oikean moottoripyörän. Ne kiihtyy nopeampaa, kuin peräkärrylliset kotilot.
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif
Äläs nyt, perskele. Höh. Se kiihtyy kyllä ihan tarpeeksi hyvin.
Minkäs teet. Toiset tykkää moottoriveneistä, toisille veneily on ainoastaan kun mennään purjeella.

Sorry... Oli vaan pakko kuitata....

Mutta ihan aikuisen oikeasti.
Yli 30 vuotta on tullut 2 pyöräisten kanssa pelattua. Suurempia kuin piikkinen on omistettu 31 kpl (huomenna ratkeaa onko pihassa numero 32). Kavereita on vierestä kuollut tämän harrastuksen parissa. Tienpäällä on moottoripyörien sarvessa kertynyt lähemmäs 200 tkm. Jos jokaisen takarenkaan lukkiintumisen ja läheltäpiti tilanteen kertoisi, niin teillä ja itselläni menisi elämä kirjoituksiini moottoripyörä.orgissa.
Meni millin tai mailin ohi, niin ohi meni.... Se vapaus ja vaarallisuushan tässä harrastuksessa eniten viehättää.

Turvallisia kilometrejä kaikille motoristeille tasapuolisesti
Mikko

Ah, mutta se mikä siitä teki niin merkittävän, että siitä piti tänne tulla ihan spektaakkeli tekemään oli se ENSIMMÄINEN läheltäpiti. Voi perskuta kun ehti pelästyä. Toinen kun kirjootan niin on varmaan sitten kun tulee se eka kontakti alustaan ihan pers-tasolla.
sport05.gif

Melkoisen huomion tä kuitenkin sai. Olisin olettanut, että se menee olankohautuksella kaikilta ohi.
"Oyh well, newbie can´t drive".
033102bebe_1_prv.gif

Leppoisaa perjantaita. *Poistuu takasisin saunaan*

Tätäkin demottiin viikko sitten EAK-jatkokurssilla, mutta ORGilaisista harva vaivautui paikalle, vaikka koko homma oli valmiiksi katettu. No, voihan ko. kurssin asioista väitellä tälläkin, kun asioita ei voi ihan niin helposti havainnollistaa. Jää enemmän tilaa mutulle.
Hannula on ennemmän kuin oikeassa tuossa väitteessään. Itse ajelen päivittäin töihin Turun motaria Kehä III:lta Kehä I:lle. En itse joudu usein tekemään paniikkijarrutuksia, koska pyrin pitämään turvavälin edellä ajavaan ja siirtymään motarilta 80:n kaistalle ajoissa, mutta kieltämättä vituttaa nämä 200 - 10 m ennen liittyvää tulevat kiilailijat, lähinnä kotilokuskit, mutta kyllä motoristitkin sitä tekevät. Hehän kun vain kiilaavat meidät joustavan ajotavan "yrittäjät"  niin että varmasti joudutaan painamaan jarrua (seuraus että kaikkki takana olijatkin hiljentävät vauhtia ja ruuhka lisääntyy). Luulen kyllä että he eivät edes itse tajua mitä aiheuttavat...
En ollut Hannulan mainitsemassa EAK:ssa, vaan toisella vastaavanlaisella kurssilla. Jarrutus oli kuitenkin joillekkin osallistujille vaikea hallita, nimenomaan tuo taka- ja etujarrun yhteiskäyttö. Se kuitenkin on tehokkain tapa jarruttaa ilman että kumpikaan pää lähtee käsistä.

Back