• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oletko selvinnyt kesän sakoitta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j-10r
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Oletko selvinnyt kesän sakoitta? -

• Kyllä olen selvinnyt!

Ääniä: 0 0,0%
  • Varotuksen/sia olen saanut!

• En! (Setä sininen päätti laskun kouraan ojentaa)

• Ääniä yhteensä
    0
Kehdosta saakka olen selvinnyt ilman(sakkoja).
smile_org.gif

Ei ollut kohtaa "sakko ilman kuittia, eli poliisin lahjonta", joten laitoin kolmanteen (sakko) kohtaan..
biggrin.gif

Ulkomaanmatkailu tuo mukavia lisävaihtoehtoja. Varmasta kortinlähdöstäkin (tupla-ylinopeus ja ohitus sulkuviivan kohdalla) selviää 50e:llä villissä idässä!
062802jumpie_prv.gif

Ei sakkoja. Yksi sormenheristys. Ja siihen olis kuulemma pitäny vastata lentosuukolla, mutta kun mua valistettiin tästä vasta jälkikäteen. Noh, pitää sit seuraavan kerran muistaa
smile_org.gif

Eipäs ole sakkoja tullut. Näkötornilla yli 2 milj.km ajelun aikana liikenne- ja tilannetaju senverran kehittynyt, ettei prätkällä tänä sateisena kesänä (~7000km) sakotus ole ollut lähelläkään.

Niin liikenteen kuin sakkorysien ennakointi on oman sekä muidenkin turvallisuuden kannalta olennaista. On aivan sama (ainakin lähes) kummalla, motolla / autolla sitä kokemusta kertyy, lopputulos on tilannetajun suhteen sama. Kokemus korreloi suoraan turvallisuuteen.

Matkanopeutena mittarissani on yleensä 110-120 todellista (rikesakkoraja) navi-nopeutta. Tilapäiset ohitustilanteet (ei kolmea rinnan) joskus jopa yli 160km/h. + Tilanteet, joissa nopeus jopa reilusti alle rajoituksen salliman.

Kyllä sen tuolla tien päällä näkee, kenellä on tilannetaju kohdallaan ja kenellä ei. Ei tee eroa se onko moposta tai näkötornista kyse. Kusipäitä molemmissa meissä, kuin myös upean joustavia teiden ritareita. Ja kyllä tämän poliisikin tien päällä näkee,  ovat ammattilaisia havainnoissaan.

Aina 'oikeaa' tilannenopeutta käyttävä on lähes poikkeuksetta aiemmin perillä kuin ankarasti keuliva ja nippu sakkoja perstaskussa saapuva.
idea3.gif

Pro'n näkyvin ominaisuus on eleettömyys sekä kestävän joustava armoton eteneminen määränpäähän. Tämä sopii lajiin kuin lajiin ja myös työelämän taitoihin.

Busalla selvinnyt sakoitta tähän mennessä  
ghostface.gif

scanialla tuli sitten otettua 85euroa 71@60, kameratolppa bongasi  
mad.gif
Olen ollut siinä uskossa, että kuvaus alkaa 15 ylityksestä eteenpäin, ilmeisesti näin se ei sitten olekaan...

...niin ja Kuopion ja Joensuun välillä mittailevat jo keskinopeutta
Mistä oot saanut tietoon, että Kuopion ja Joensuun välillä mittaavat keskinopeutta? Onko näin ollut kauankin? Hyvä tietää nyt kun pyörä vaihtuu autoon lokakuun lopussa. Pyörällähän ajettaessa tuo ei hirveästi haittaa.

Neljä kesää sakoitta, joskus se tuuri kyllä loppuu....

Yhet ainoat ylinopeussakot olen saanut Ladalla joku 5v sitten

Eipä oo sakkoja tullut, kun pysyy väleissä sinivuokkojen kanssa. Oikeestaan me ollaan jopa kavereita. Kerrankin ne tuli maijalla vastaan viereistä tietä, joka johtaa y-risteykseen, jonka olin just ohittanut. Niillä oli siellä bileet. Värivalot ja kaikki. Toinen vilkuttikin mulle, että mukaan vaan, mutta olin luvannut mennä mamman luo, ja oli vähän kiire. En sitten mennyt, kun oli valmiiksi niin hyvä vauhti päällä kotiin päin.

Yhden sakon olen tähän mennessä saanut. Taisi olla vuonna 1980. Ajelin ilman 80 lätkää. Oli pudonnut matkalle takalokasuojasta.

Ylinopeussakkoja en ole saanut. Olen ollut siinä suhteessa onnekas. Saattaa silläkin tosin olla vaikutusta, että tulee noita rajoituksia noudatettua. Ainakin jonkun verran.

Busalla selvinnyt sakoitta tähän mennessä  
ghostface.gif

scanialla tuli sitten otettua 85euroa 71@60, kameratolppa bongasi  
mad.gif
Olen ollut siinä uskossa, että kuvaus alkaa 15 ylityksestä eteenpäin, ilmeisesti näin se ei sitten olekaan...

...niin ja Kuopion ja Joensuun välillä mittailevat jo keskinopeutta
Mistä oot saanut tietoon, että Kuopion ja Joensuun välillä mittaavat keskinopeutta? Onko näin ollut kauankin? Hyvä tietää nyt kun pyörä vaihtuu autoon lokakuun lopussa. Pyörällähän ajettaessa tuo ei hirveästi haittaa.
Kaveri kävi kesäkuun lopulla kotilolla ajamassa tuon välin turhan joutuisasti, reilun parin viikon päästä tuli kutsu laitokselle, 80 alueella keskinopeus 110, ei ollut huomannut edes salamaa... tarkkaan en tiedä millä välillä mittaavat pisteet on, tuskin kaikki kamerat mittaa.
Mutta faktaa on se, että sakko tulla räpsähti ja vielä ihan kohtuullisen iso.
Muutenkin tuo väli on kyllä todella tuskainen ajettava, suurin osa 80 rajoitusta, paljon myös 60.

Tämä kesä meni sakoitta ku ei ollu ees kunnon pyörää alla, myin rähinäpelin keväällä. Viime kesänä tuli yks pieni 137 nopeus ajettua poliisia vastaa.

Ei sakkoja. Kilometrejä harrastuksessa tosin vasta n.20.000.

Toivottavasti sama jatkuu.  
wink.gif

Melkee selvisin, mutta loppukesästä rapsahti 115€, kun ajoin 83@60. No tuopas oli ko. pätkällä lähes se alin nopeus, että tuuri sen puolesta.

Kaveri kävi kesäkuun lopulla kotilolla ajamassa tuon välin turhan joutuisasti, reilun parin viikon päästä tuli kutsu laitokselle, 80 alueella keskinopeus 110, ei ollut huomannut edes salamaa... tarkkaan en tiedä millä välillä mittaavat pisteet on, tuskin kaikki kamerat mittaa.
Mutta faktaa on se, että sakko tulla räpsähti ja vielä ihan kohtuullisen iso.
Muutenkin tuo väli on kyllä todella tuskainen ajettava, suurin osa 80 rajoitusta, paljon myös 60.
No voi prkl... paska mäihä käynyt. Itsekin tulee ajettua tuota väliä paljon kun kotoisin olen kuopiosta, niin melkeinpä vähintään 2-3 kertaa kuukaudessa tulee käytyä. Mp:llä tuo ei haittaa, mutta kunhan tässä siirtyy kotilomieheksi niin sittenpä pitää tuo pitää mielessä.

Back