Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noh, ainakin minä ja oikeastaan aina. parantaa liikenteen sujuvuutta ja on hauskaakin.Kuka sellaista muka tekee?![]()
Eikö tää kuitenkin ihan laillista ollut jos autojonot paikoillaan seisoo kaistoilla? Tätä mieltä oli ainakin ajo-opettaja keväällä A korttia suorittaessani.Ei se Suomessa ole laillista, mutta monessa muussa maassa kylläkin.
Mitä väliä laillisuudella on, jos paikka ja nopeus on fiksusti valittu? Eli tilaa sivusuunnassa on eikä nopeus ole kova. Parantaa liikenteen sujuvuutta.Monta kertaa ollessani autolla jumissa liikenneruuhkassa ohitseni on mennyt moottoripyörä autojonojen välistä. Onko tällainen kaistojen välissä kulkeminen laillista?
Aivan joo, niin se taisi olla. Mutta liikennevaloissa ei, ainakaan etuosassa jonoa. Sillä jonon kärjessä on sulkuviivat n. 10m matkalla. Sääntö taisi olla, ettei viivojen "päällä" saa ajaa.Eikö tää kuitenkin ihan laillista ollut jos autojonot paikoillaan seisoo kaistoilla? Tätä mieltä oli ainakin ajo-opettaja keväällä A korttia suorittaessani.Ei se Suomessa ole laillista, mutta monessa muussa maassa kylläkin.
Hurjaa on meno Suomessa. Miksei kukaan ole ennemmin maininnut?Noh, ainakin minä ja oikeastaan aina. parantaa liikenteen sujuvuutta ja on hauskaakin.Kuka sellaista muka tekee?![]()
Samaa kaistaa käyttäen laillista? En jaksa taas kaivaa faktaa väitteeni perustaksi joten uskoo ken tahtoo.Eikö tää kuitenkin ihan laillista ollut jos autojonot paikoillaan seisoo kaistoilla? Tätä mieltä oli ainakin ajo-opettaja keväällä A korttia suorittaessani.Ei se Suomessa ole laillista, mutta monessa muussa maassa kylläkin.
Noissa linkeissä on jotain juttuja. Oliskohan niin, että samalla ajoradalla voi olla useampi rinnakkain jos vain tilaa riittää (Vrt leveäkaistatie.).Laillisuudesta en tiedä. Itse en toistaiseksi ainakaan sitä tee.
Olen pannut merkille, että jotkut kotilokuskit tykkäävät vetää luukut kiinni. Tekee aika vaarallista tuosta puuhasta.
...viimeksi kun splittailin lähemmäs 1,5km yhtä soittoa kehä-1:n Vihdintien sillalta Lepuskiin autoilijat päinvastoin tekivät tilaa... Olisko niin että Harley ja musta nahka olis auttanut, en tiedäLaillisuudesta en tiedä. Itse en toistaiseksi ainakaan sitä tee.
Olen pannut merkille, että jotkut kotilokuskit tykkäävät vetää luukut kiinni. Tekee aika vaarallista tuosta puuhasta.
Samaa pätkää ajan päivittäin ja splittaan tuon osuuden lähes aina. Koko tämän kauden oon saanut kotiloilta tilaa tai sitten en, mutta tänään joku blondi äijä vasemmalla kaistalla sulki tien vetämällä reilusti oikeelle. Kiersin sen vasemmalta kun siinä oli tilaa. Eipä ne siniasuisetkaan ole vielä pysäyttänyt vaikka niitäkin on tullut ohiteltua muutamia....viimeksi kun splittailin lähemmäs 1,5km yhtä soittoa kehä-1:n Vihdintien sillalta Lepuskiin autoilijat päinvastoin tekivät tilaa...
Heh onkohan tää threadi taas röllipeikko...Samaa pätkää ajan päivittäin ja splittaan tuon osuuden lähes aina. Koko tämän kauden oon saanut kotiloilta tilaa tai sitten en, mutta tänään joku blondi äijä vasemmalla kaistalla sulki tien vetämällä reilusti oikeelle. Kiersin sen vasemmalta kun siinä oli tilaa. Eipä ne siniasuisetkaan ole vielä pysäyttänyt vaikka niitäkin on tullut ohiteltua muutamia....viimeksi kun splittailin lähemmäs 1,5km yhtä soittoa kehä-1:n Vihdintien sillalta Lepuskiin autoilijat päinvastoin tekivät tilaa...
Lopulta aika harva. Pari viikkoa sitten splittasin noin tuhat autoa Länsiväylällä, jono ei liikkunut minnekään. Vain yksi yritti tukkia tien. Sen naapuri huomasi tilanteen ja teki vastaavan määrän tilaa. Molemmilla samanlainen Volvo S80.Laillisuudesta en tiedä. Itse en toistaiseksi ainakaan sitä tee.
Tämä threadi ei ole röllipeikko eikä muukaan olio, rehellisesti sanoen en tiedä onko em. ohittaminen laillistaHeh onkohan tää threadi taas röllipeikko...Samaa pätkää ajan päivittäin ja splittaan tuon osuuden lähes aina. Koko tämän kauden oon saanut kotiloilta tilaa tai sitten en, mutta tänään joku blondi äijä vasemmalla kaistalla sulki tien vetämällä reilusti oikeelle. Kiersin sen vasemmalta kun siinä oli tilaa. Eipä ne siniasuisetkaan ole vielä pysäyttänyt vaikka niitäkin on tullut ohiteltua muutamia....viimeksi kun splittailin lähemmäs 1,5km yhtä soittoa kehä-1:n Vihdintien sillalta Lepuskiin autoilijat päinvastoin tekivät tilaa...![]()
Njoo, ruokitaan nyt sitten.
Mulla on saman suuntaisia kokemuksia. Rauhassa ja järjellä kun splittailee, niin eipä siinä mitään. Aika nätisti tulee tilaa, mutta välillä näkee sitten niitä sankareita jotka on päättänyt että tästä et ainakaan tule. Tulipa tuossa syyskuussa nähtyä sekin tilanne kun eräs avasi ovensa ruuhkassa. En onneksi splittaillut kun oli liian ahdasta, mutta laittoipahan taas meikäläisen ajattelemaan sitä nopeutta jolla siitä välistä kannattaa ajaa.