On monta asiaa liikenteessä mitkä ei ole laillisia, mutta silti niin tehdään.Tämä threadi ei ole röllipeikko eikä muukaan olio, rehellisesti sanoen en tiedä onko em. ohittaminen laillistaHeh onkohan tää threadi taas röllipeikko...Samaa pätkää ajan päivittäin ja splittaan tuon osuuden lähes aina. Koko tämän kauden oon saanut kotiloilta tilaa tai sitten en, mutta tänään joku blondi äijä vasemmalla kaistalla sulki tien vetämällä reilusti oikeelle. Kiersin sen vasemmalta kun siinä oli tilaa. Eipä ne siniasuisetkaan ole vielä pysäyttänyt vaikka niitäkin on tullut ohiteltua muutamia....viimeksi kun splittailin lähemmäs 1,5km yhtä soittoa kehä-1:n Vihdintien sillalta Lepuskiin autoilijat päinvastoin tekivät tilaa...![]()
Njoo, ruokitaan nyt sitten.
Mulla on saman suuntaisia kokemuksia. Rauhassa ja järjellä kun splittailee, niin eipä siinä mitään. Aika nätisti tulee tilaa, mutta välillä näkee sitten niitä sankareita jotka on päättänyt että tästä et ainakaan tule. Tulipa tuossa syyskuussa nähtyä sekin tilanne kun eräs avasi ovensa ruuhkassa. En onneksi splittaillut kun oli liian ahdasta, mutta laittoipahan taas meikäläisen ajattelemaan sitä nopeutta jolla siitä välistä kannattaa ajaa.
Miksei siis splittailtaisi.
Tosin se tuntuu olevan joillekkin kotilokuskeille niiiin maailmanloppu, jos se prätkä ohi pääsee.
Itse kotilolla olen aina koittanut ottaa pyöräkuskit huomioon, ja koitan tehdä tilaa, jos huomaan jonkun splittaavan.
Joskus on tosin ollut tilanteita, kun pyörä on tullu niin vauhdilla sieltä välistä, että tilanteen huomaa vasta kun pyörä on ohi.
Eli sitä vauhtia ehkä hieman kannattaisi miettiä jos tätä harrastaa.