• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Norjan reissu kesä-heinäkuussa 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Webbis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuo mökki mitä kattelin niin on vaan melko edukas ja siellä on jopa vähän "ylellisyyksiä" niin on pehmeä lasku reissulle  
wink.gif
varaappa sit pois...ettei mee pelkäks jahkailuks  
wink.gif
kuinkas paljon meinaatte pakata tavaraa? mä ajattelin pärjätä yhellä repulla jonka laitan jätesäkkiin  
biggrin.gif
...et kestää sadetta ..... tuntuu et aika menee ihan sairaan nopeesti ja koht päästää reissuun  
062802moto_prv.gif
Suosittelen piipu edelleen lämpimästi sellaista 10e:n 50litran vesitiivistä tavararullaa, jonka saa kätevästi mustekaloilla tarakalle... sitten kun sataa oikeasti vettä niin jätesäkkien kanssa kikkailusta vois seurata
mad.gif
veryangry.gif
bawling.gif

Suosittelen piipu edelleen lämpimästi sellaista 10e:n 50litran vesitiivistä tavararullaa, jonka saa kätevästi mustekaloilla tarakalle... sitten kun sataa oikeasti vettä niin jätesäkkien kanssa kikkailusta vois seurata
mad.gif
veryangry.gif
bawling.gif
mä unohdin koko rullan
biggrin.gif
joo lupaan kautta kiven ja kannon ett käyn ostamassa semmosen toivottavasti jo tällä viikolla ennen ku unohdan taas.......
lookaround_orig.gif
kiitti muistutuksesta
blush.gif

Minäpä oottelen hetken noiden muiden mielipiteitä ennen kun varaan sen
smile_org.gif
!

Meillä on 21 litran kankaiset sivulaukut, tankkilaukku ja reppu. Niillä pitäs pärjätä. Ja vedenpitäviä ne onneks on
smile_org.gif
!

Tuossa kun ajellaan rannikkoa ylöspäin, pitäis olla hienoja meri/saaristomaisemia ja eiköhän sieltäki jonkin verran maanmuotoja löydy.
Onhan ne hienoja merimaisemia siellä pohjoisempanakin. Lauttavälejäkin on runsaasti ja maa on ehkä vähän harvempaan asuttua ja vierailtua kuin etelämpänä, tai sitten vain tuntuu siltä: kun etelämpänä vaikutti olevan leirintäalueita vähän joka paikassa, niin tuolla Trondheimia kohti ajaessa saikin sitten sellaista oikein etsiä.

Trondheimiä lähestyttäessä uusi tie muuten kulkee lukuisten tunneleiden läpi. Ovat sellaisia 1-3km pitkiä maksullisia, mutta mp:t pääsivät ilmaiseksi. Kannattaa siis olla tarkkana liittymien kanssa, jos aikoo katsella niitä merimaisemia eikä betoniseiniä.

Tuli mieleen, että sen mökin varaamisen puolesta puhuu ainakin se, että tuollaisen pitkän ajopäivän jälkeen oletette ehkä myöhään perillä. On kiva tietää että jossakin on avaimet odottamassa...

Tuota uutta linjausta en ole ajanut, on kyllä ollut minullakin mielessä käydä katsomassa tuo tie. Muista yhteyksistä sen verran, että ottakaa varmuuden vuoksi mukaan tiedot vaasa-uumaja-välin aikatauluista + puh.nro (sitä liikennöi "kelluva kotipizza" eli rg-line) jos teille käy kuten minulle eikä huvitakaan mennä ajamalla ympäri. Se ei ole halpa, mutta pääseepähän helpolla suomeen.

Pari vinkkiä muille matkojen suunnittelijoille: Lauttayhteyksissä olen siirtynyt käyttämään finnlinkiä suomen ja ruotsin välissä (naantali-kapelskär) kokeiltuani myös seawindin ja siljan palveluita. Finnlink on nopeampi, safkat sisältyy eikä joudu ruotsin puolella tukholman ruuhkiin. Jostakin syystä yksikään mp-lehti ei koskaan muista mainita sitä ns. matkailunumeroissaan, ehkä hyväkin, viime kesänä ei päivävuorolla todellakaan ollut tungosta.

Se toinen vinkki oli tuolla Ruotsin puolella, Särnasta 20-25 km länteen ja samaa luokkaa Idrestä etelään on Fulufjälletin kansallispuisto, jossa sijaitsee mm. ruotsin korkein vesiputous. Nuo seudut ovat minusta maisemallisesti aika lähellä suomen lappia. Kiva paikka poiketa, jos matkaa norjaan sitä ruotsalaisten tietä 70.

Tossa mökissähän on näköjään saunakin
thumbs-up.gif
Mä alan hiljalleen lämpeneen tolle etukäteen varaukselle, mikäs sen mukavempaa kun oikoa jäseniään bastussa ja suunnitella samalla seuraavan päivän etappeja. Hinnaksi kun näyttää jäävän se vajaat 120 paikallista rahaa, niin sehän on jo suorastaan halpaa.

Mä pakkaan kamani tankkilaukkuun ja kankaiseen takalaukkuun jolloin kuljetuskapasitettia löytyy abt 50 l. Eli ihan tarpeeksi, jotta saan perinteisesti kerättyä myös täysin turhaa tavaraa matkaan. Telttakin kulkisi mukana, mutta mökeissähän me kai sit pysytellään? Mulla ei kyllä viime elokuun reissulta jäänyt kovin mieluista muistoa kosteassa teltassa hytisemisestä. Seuraavan yön nukuinkin hotellissa (älyttömän kiva pikku hotelli arvidsjaurissa, jossa olen muutaman kerran reissuillani yöpynyt, hintaan kuuluu saunat ja reilu aamiainen, wink wink)
tounge.gif

Webbis, nyt kun näillä meidänkin leveysasteilla tarkenee jo kurvailla, niin pitäiskös suunnittella pientä miitinkiä jossain?

Suosittelen piipu edelleen lämpimästi sellaista 10e:n 50litran vesitiivistä tavararullaa, jonka saa kätevästi mustekaloilla tarakalle...
ostettu...täytyy viel koepakata et mahtuisko makuupussiki sinne kaiken muun kaman sekaan...
smile_org.gif
nii ja on mull tankkilaukku myös...sinne sadeasu..ketjurasva...juomapullo..varahanskat...kartta jos eksyn teistä
smile_org.gif
...

jerry cotton tarkotus olis nukkua mökeissä (näin me ollaa mun mielestä ny puhuttu)....mut ei kukaan voi estää sua ottamasta telttaa messii jos haluut
wink.gif

varataan mökki etukäteen ekaks yöks norjan puolelta:

varataan:
*piipu
*webbis +vaimo
* jerry cotton
*timpura
*pgr81
*MattiR

ei varata:

sori en voinu vastustaa listan tekoa
blush.gif
jos oon ymmärtäny jonkun vastauksen väärin saa muuttaa....

Webbis, nyt kun näillä meidänkin leveysasteilla tarkenee jo kurvailla, niin pitäiskös suunnittella pientä miitinkiä jossain?
Iltoja..
Juu mennää ihmeessä..Nyt on vaan oikeestaan torstai-iltaan asti buukattu päivät täyteen. Mut josko vaikka perjantai-illalla jos ois kelejä niin treffattais?

Niin ja mökistä..Patistin tuon kielitaitoisemman henkilön pistämään viestiä Norgeen ja varaamaan möksän jos on vapaana vielä.
Eiköhän ne huomenissa ilmottele miten käy. Jos se tuo on täynnä niin onhan tuolla vaihtoehtoja vaikka kuinka ja paljon.

Me aateltiin ottaa makuupussit mukaan niin ei sitte tartte niin noiden liinavaatteiden kanssa peuhata. Ja säästää siinäki sittä useita kymmeniä kruunua  
thumbs-up.gif
!

Onkos kellään mitään kumipaikkaussarjoja sen varalta että niinki ikävästi kävis että tulis nakkiin reikä?
Ketjuöljyä joutuu joo ottamaan kunnon putellin, mut sadeasuaja ei erikseen oteta. Hanskoja kylläkin tuplat. Ja pari visiiriä kanssa..
Onhan tuota listaa vaikka kuinka. No eiköhä ne johonki mahu kaikki.

Onkos kellään mitään kumipaikkaussarjoja sen varalta että niinki ikävästi kävis että tulis nakkiin reikä?
Ketjuöljyä joutuu joo ottamaan kunnon putellin, mut sadeasuaja ei
niinku pete457 jokainen vois ottaa oman paikkauspullon...ei se nyt niin paljon tilaa vie.....

mun kuteethan on sateen kestäviä...mutta oon saanu joskus vinkkinä kokeneemmalta.... jos on oikein tuulinen ja/tai sateinen päivä....ni sade asu pitää paljon lämpimämpänä..ku pelkät goret...varsinki jos vettä tulee samalla...

*muistakaa tilata green card vakuutusyhtiöstä
*eta maissa...joihin norjaki kuuluu on suomalainen liikennevakuutus voimassa sellasenaan...
*muistakaa voimassa oleva matkavakuutus...jos esim.sairastuu...

joo oma makuupussi ehottomasti mukaan....mietin ett pitäiskö ottaa viel oma tyynyliinaki mukaan,se ei vie paljon tilaa...
nixweiss.gif

Perskule, pariin viikkoon unohtunut tätä seurata ja täällähän on tapahtunut kummia, uutta matkaseuraa ja kaikkea..  
tounge.gif

Tervetuloa joukkoon minunkin puolesta!

Ja mökin ennakkovaraus ensimmäisen päivän päätteeksi sopii erinomaisesti, meinasin just tulla itse ehdottamaan samaa.  
thumbs-up.gif

Pakkaamisesta sen verran, että tankkilaukku ja semmoinen elastinen tavaraverkko ja pari hämähäkkiä takapenkille riittänee henk.koht. Viime kesänä oli samalla sydeemillä teltta ja varsin iso makuu-alustakin (turhaan, mökeissä nukuttiin) messissä ja hyvin siihen itsekin satulaan mahtui. Kaksinmatkaaville tuo ei tietysti ole vaihtoehto. Tuon tavararullan hankkiminen on harkinnassa..

[Edit: mulla on paikkauspullo ja ketjurasva-spray aina takapenkin alla + joku ihmeen motoristin ensiapupakkaus]

[Edit2: tuostahan onkin jo näköjään kuukausi kun joukkueessamme tapahtui pelaajasiirtoja.. miten tää aika meneekään näin nopeasti?]

Golfia pelaamaan? Ei vaan, mihin tota tarvitaan? Mulla ei ole koskaan ollut sellaista matkassa.

Pienemmät kolhut kannattaa "ajaa" Suomessa, kaskon omavastuu taitaa olla tupla ulkomailla, ainakin Nordealla.

Norjassa on kiva ajaa. Aamulla kannattaa aloittaa ajoissa, 5-6 aikaan mökit alkaa täyttymään.

Niin..eikai tuota vihreetä korttia Norjassa tarvii?

Juu renkaanpaikkausputelli pitää ottaa mukaan..

Tuo mökki on vapaana ja se pitää varata puhelimitse,elikkäs tällä viikolla soitamma ja varaamme sen. Eli se olis melkein klar!

Onkos muuten kellää navigaattoria? Ite piti ostaa mutten taida viittiäkkään ku ei sillä nii paljoa käyttöä taia olla.. Kartta matkaan ni ehkä riittää?

Golfia pelaamaan? Ei vaan, mihin tota tarvitaan? Mulla ei ole koskaan ollut sellaista matkassa.
...se onpi kansainvälinen todistus voimassa olevasta liikennevakuutuksesta...se tuleepi esittää liikennevahigon yhteydessä(ja joissakin maissa se pitää esittää rajaviranomaisille)
mut toivotaan et sitä ei tartte tällä reisulla kukaan
thumbs-up.gif

Niin..eikai tuota vihreetä korttia Norjassa tarvii?

Onkos muuten kellää navigaattoria? Ite piti ostaa mutten taida viittiäkkään ku ei sillä nii paljoa käyttöä taia olla.. Kartta matkaan ni ehkä riittää?
ei ole pakollinen...mut oiva apu jos jotain sattuu....ei maksa mitään kuin pienen vaivan eikä vie paljon tilaa.....mull on niin huono onni ollu tänä vuonna et kyl mä otan tommosen vihreen kortin messiin mielelläni
smile_org.gif

ei mull oo navigaattorii...vaik kyl ehottomasti tarttisin semmosen
lookaround_orig.gif

Mut eihän sitä tarvita kaikissa maissa!? Käsittääkseni tuolla baltian maissa se ainaki vaaditaan, mut eikai tuolla? Jos näin ei kuiteskaa oo niin pitääpä sellanenki hommata!

edit: juu ei ookkaa pakollinen, kiits nana!

Back