• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Norjan reissu kesä-heinäkuussa 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Webbis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Saikos kaikki asianomaiset mun e-mailin?

Matti,piipu ja timberline on ainakin saanut, mites muut?
joo maksettu on...kiva ku hoidit varauksen
smile_org.gif

Dodii! Nyt tuli matkaliput! Makselen ne tässä poikkeen pikimmiten, eli on sekin asia nytte hoidettu! Bueno bueno!

Uusimmassa Bikessa juttua Norjasta (vaikka aika hyvin Norja on tullut ketjussa keskusteltua).
Pitääpä käydä ostamassa! Kiitos vinkistä pete!
mulle tulee bike....
smile_org.gif
siin on valittu 10 parasta mutkatietä (+luonto+nähtävyydet mukaanlukien) norjasta...

1. seteslaakso ja suleskerin tie
2. sognevuono
3.sogndal-jolster-styrn
4. trollstigen ja atlanthavsveien
5.oslo-hemsedal-laerdal
6.telemark
7.haukeli-hardanger-vos
8.gol-voss-bergen
9.lofootit
10.nordkapp

ja periaatteessa kaikkihan ois "matkan varrella",jos halutaan käydä.....paitsi nordkapp

Täytyypä heti huomenna käyä tuo lehti hakemassa. Mä ton reitin teinki noiden netistä bongattujen "parhaiden reittien" mukaan, niin näköjää ne on muidenki mieleen sit. Eli hyvä niin että on tuo reitti kohillaan, ei sitten tarvii hirveesti poikkeilla siltä..ehkä...

Piipu, joo oma pyörähä siinä, vähä huono kuva vaan. Tänää käytii ostaa Annille varusteet, nyt on silläki kaikki vimosen päälle.

Matti, ketäpä tässä ei polttele ?!
smile_org.gif

Kävin itsekin Biken ostamassa (pitäisköhän se tilata kun on varmaan pari vuotta tullut ostettua kaikki numerot anyways..  
tounge.gif
). Vähän varoittelivat siitä että tiet täyttyy turisteista kesä-heinäkuussa.. Toivottavasti majoitusta piisaa meille ettei tarvitse taivasalla nukkua..  
biggrin.gif
eek.gif

[Edit: taitaa olla TJ 90..
buttrock.gif
]

Elikkäs, Timberline joutuu jäämään reissusta pois :/!

Yhdelle olisi siis paikka rennossa ja rempseässä sakissa Norjan turneelle!

Viestiä kehiin ja reissuun mukaan!

Olen selaillut tätä topiccia taustalla ahkerasti, koska mielessäni on reissata juuri samaan aikaan samalla alueella.

Mietin vaan olenko porukkaan liian tylsää seuraa, kun viime elokuussa kurvailin norskeissa aika lonely rider-henkisesti kolmessa päivässä 2500 kilsaa. Siellä on niin hienoja teitä, ettei malta pysähtyä
nixweiss.gif

Ja toisaalta mulla on kai luvassa yhden yön stoppi Oslossa kaverin luona, mutta voinhan ajaa teidät sitten kiinni
biggrin.gif

Sinänsä tuo teidän reittinne näyttää juuri siltä mitä itsekin ajattelin ajella, eikä mulla ole vielä lauttalippujakaan.

Täähän on kuin seuranhakua senssipalstalla, pääsisinköhän mä tuohon Timberlinen paikalle?
smile_org.gif

No pääset ilman muuta, ainaki minun puolesta!
Ja jos ei kellää oo mitn sitä vastaan ni tervetuloa porukkaan
062802jumpie_prv.gif
smile_org.gif
!

Voiaan sit lähteäkki samaa matkaa reissuu ku meki täältä jyväskylästä ollaan.

062802jumpie_prv.gif

Minäpäs konsultoin sitten Webbiksen kanssa tarkemmista spekseistä, kun samassa kaupungissakin vielä majaillaan.

Mutta messissä siis mustan äSVeen kanssa (ellei sitten tämä pyöräkuume ole tuonut jotain muuta tilalle...)! Telttailu ei oo onkelma, vaikka tällä porukalla varmaan kannattaa tosiaan mökkeilläkin.

Jos tällaisenä häntäheikkinä saa jotain toiveita esittää, niin jos ekana ja viimeisenä päivänä sipaistaisiin tosiaan vähän pitemmät siivut (6-800 kilsaa, ainakin Stokis-Oslo on tosi nopee väli ilman kauheeta kaahaamistakin), niin on sitten paremmin aikaa pyöriä Norjassa. Sinänsä siellä kohdemaassa mulle on ihan sama mihin mennään, monta kertaa siellä käyneenä aina saanut ihmetellä suu auki maisemia ja paikallisten ihmisten mukavuutta.

Olikos täällä nyt analysoitu kauanko tuo reissu kestää?

Me ei luultavasti olla menossa sinne oslon suuntaan, vaan paukkastaan oslon yläpuolelta keski-norjan paikkeilta. Täällähän se reitti on mitä suurinpiirtein noudatetaan.

Joo tarkotus olikin että ekana ruotsin/norjan ajopäivänä ajeltas vähä pidempään ja samaten vikana päivänä ku päästää suomen puolelle. Lupailin, että voisin majotella noita etelän hurjia muutaman kappaleen meille jos eivät jaksa kotiin asti enää ajella.

Reissun kesto ois sellanen 9-12 päivää. Riippuen aika paljosta
smile_org.gif
! Mahdollisesti jopa lofooteille asti kurvaamme. Tai ainakin osa suunnitteli kurvaavansa jos aika sallii.

Mut voin nappasta ton kartan vaikka matkaan ku kaffeelle mennään niin näytän sen sitte.

Se on hyvä, että meillä on joku enemmän Norjassa ajellu vähä kokemuksia tuomassa
smile_org.gif
! On tuo lasM:kin siellä jonni verra kuulema pyöriny niin ei iha hukassa sit olla
smile_org.gif
! Mut mitäpä tuo haittais x)!?

Ja majotuksena tosiaankin mökkivaihtoehto enemmistön päätöksellä. Tai jos siis välttämättä haluaa niin saa toki teltassakin nukkua, eihän sitä tietenkää kielletä.

Hehee
biggrin.gif

Katselin tuolta topicin alkupäästä väärää karttaa reittisuunnitelmaksi... Ai miten niin malttamattona jo lähdössä reissuun?
lookaround_orig.gif

Mutta ei tuokaan siis pahalta näytä, katotaan nyt maltanko enää pyörähtää tuon oslon kautta erikseen. Siinä kuitenkin tuusaantuu vähintään se vuorokausi ja
033102beer_1_prv.gif
kanssa parikin.

Täältä tähän.

Vielä reilut pari kuukautta, niin sit mennään!
Sulle alkaa matkakuume hiipiä ...
tounge.gif
.. pitkä kevät edessä ..
biggrin.gif
.. brum bruuuum ..
062802moto_prv.gif
...

By Juice:
Mies tuli vuonolta näyttäen huonolta norjalaispaitoineen.
Poljennon rennon ja hennon John Lennon loi viehätystaitoineen

Könysin taksista "Eipä oo kaksista", kaimani kritisoi.
Jotenkin kireellä oudolla vireellä sielussain city soi.

Korkkasin tuomiset. Heitimme huomiset aaltoihin ahtoisiin.
Hukuimme vaivaisiin tuumiin - ja taivaisiin voimakastahtoisiin

Aamussa kuulaassa seurassa suulaassa harjoitin viihdyntää.
Lauloimme tuttuja Uusia juttuja joissa on sydän ja pää.

HEA! HEA! HEA! HEA!

Me hoilattiin hiljaa ja vuonolla virtemme soi. Sen kertasi kaiku,
ja puseron sisältä lehahti lentoon se aamuinen koi.

Puhuimme Junnusta. Sanoin: "En tunnusta" jatketta perinteen.
Kaikki se kyllä on päittemme yllä ja sen vähin erin teen.

Joimme sen putelin Niksejä utelin. Hiukkasen painittiin.
Elää kenties- joka päivä se mies, joka rentuksi mainittiin.

HEA! HEA! HEA! HEA!...

Varjoja kaihdoimme . Riimejä vaihdoimme. Röökiä kiskottiin.
Kaikainen pohjoinen, hyytävän sohjoinen helteeksi diskottiin.

Elämme, kuolemme. Rannoilla vuolemme lastuja laineisiin.
Huutoihin vastaamme. Lauseita lastaamme henkiin ja aineisiin

HEA! HEA! HEA! HEA! ...

Back