Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olisko tälle illalle jotain sopivaa kysymystä?KawaJava sanoi:Plus ainahan se on kiva keskustella mopojuttuja, kun ei muutakaan tekemistä näin lauantai-iltana oo.
scuuba sanoi:Olisko tälle illalle jotain sopivaa kysymystä?
Keulahan pohjaa aina, jos on jonkinlaisella löysällä jarrulla, ja joku sopiva pomppu aiheuttaa hetkellisen keulan "pohjaamisen"/ koko joustomatkan käyttämisen. Sen takia se mittarengas/ nippari keulaputkessa ei oikein kerro yhtään mitään. Toki se saa mielikuvituksen laukkaamaan, ja erilaisia tulkintoja ja analyysejä on yhtä paljon kuin peräreikiä varikolla. Ehtymätön luonnonvara.timjoo sanoi:Miten se vanha sanonta meni siitä miten monta kysymystä tyhmä ehti kysyä ja viisas vastata? Muistelen, että se idiootti voitti tuon kisan
Keulan pohjaaminen kovissa jarruista askarruttaa hieman. Alkuperäisellä CBR1000RR keulalla Palmasin jarruissa meno muistutti kanoottimelontaa ja jarrua piti höllätä hyvissä ajoin että uskalti kääntää mutkaan. Nyt etupumppujen sisällä on K-Techin romut ja 10:n jouset, eli käsittääkseni pehmeämmät kuin alkuperäiset. Nyt soutaminen on loppunut ja allekirjoittaneen löysillä jarruilla meno on suorastaan leppoisaa.
Yksi asia vain ihmetyttää. Mittarengas kertoo keulan pohjaamisesta jo sellaisella kierroksella jolloin en edes yritä kaikkea. Keulaan on laitettu musta tarra kohdalle, jossa keula pohjaa. Vaikka vauhtia sitten kiristää, niin silti meno on yhtä vakaata, ainakin alkuperäiseen keulaan verrattuna. Vauhti on parhaillaan nopean rajalla, joten lujaa ei vielä mennä...
Jotenkin tuntuu, että sen ei pitäisi noin helposti pohjata mutta haittaako se? Ja jos haittaa, niin miten keula varoittaa siitä, että nyt mennään pohjille liian rajusti?
KawaJava sanoi:Mulle on täysin epäselvää, että miten eturengas ilmottelee vaihtotarpeestaan?
Ei viittis odotella siihen asti, että se lipsahtaa alta.
Siinä vaiheessa kun nakki on täysin puhkipantu ni siihen tulee suhteellisen selkeä "kynnys" siihe renkaan profiiliin.KawaJava sanoi:Mulle on täysin epäselvää, että miten eturengas ilmottelee vaihtotarpeestaan?
KawaJava sanoi:Mulle on täysin epäselvää, että miten eturengas ilmottelee vaihtotarpeestaan?
Juuri näin!!!!! Eli joka ikiseen mutkaan johon jarruu pitää koskee ni 100% kahvaa päälle vaan! Kello tykkää!!!scuuba sanoi:Löysillä jarruilla häviää aikaa jarrussa ja paljon.

Ou nou, olen täysin väärä henkilö vastaamaan tuohon, mutta vastaan silti.KawaJava sanoi:Mulle on täysin epäselvää, että miten eturengas ilmottelee vaihtotarpeestaan?
Jos tuo sarkasmi pitäisi paikkaansa, niin sehän tarkoittaisi sitä suorilla ei kannata käyttää kaasua 100% vaikka se olisi mahdollista sopivalla ajolinjalla.PrivateeR sanoi:Juuri näin!!!!! Eli joka ikiseen mutkaan johon jarruu pitää koskee ni 100% kahvaa päälle vaan! Kello tykkää!!!
scuuba sanoi:Löysillä jarruilla häviää aikaa jarrussa ja paljon. Haittaako se vai ei?
Jätä sä ensin, mä jätän sit perässä.scuuba sanoi:jää nuo typerät lapselliset harhaluulot ja sarkasmiyritelmät vähemmälle.
Yksi asia minkä se mittarengas ilmoittaa 100% varmuudella on se, että käykö se iskari edes lähellekään pohjassa, eli onko keula liian kireällä. Sitä se ei kerro että onko keula liian löysä vai sopiva.timjoo sanoi:Tuo oli uutta, että tuo mittarengas on noinkin ylimalkainen tapa mitata keulaa.
timjoo sanoi:Kovempaa olisi tietysti kivempaa. Eli kyllä tavoite olisi opetella jarruttamaankin. Mielellään ilman, että jarruttaa etusen alta.
Tuo oli uutta, että tuo mittarengas on noinkin ylimalkainen tapa mitata keulaa. Tosin nyt kun sitä miettii hieman enemmän, niin juuri noinhan siinä käy kuten kuvasit. Ei minulla oikeasti ole tietoa missä kohti kevyttä settiä tuo oikeasti pohjasi. Se rengas nyt löytyy suunnitteen aina sen tarran päältä, joka näyttää pohjaamiskohdan.
Kun meno kerran on vakaata, niin jatkan harjoituksia ja jos menee taas kanoottimelonnan puolelle, niin täytyy keksiä jotakin - säätöjä, parempaa jarrutekniikkaa, tms. Se on sitten sen ajan murhe, koska luulen että matkaa takaisin tuohon tilanteeseen on aika paljon (mutu).
Voihan tuota ajatella myös siltä kantilta, että kun merkkirengas on pohjassa (eikä tarvitse meloa), niin se kertoo nimenomaan sen että tämän hetkisellä jarruteholla se keula toimii oikein hyvin.timjoo sanoi:Kovempaa olisi tietysti kivempaa. Eli kyllä tavoite olisi opetella jarruttamaankin. Mielellään ilman, että jarruttaa etusen alta.
Tuo oli uutta, että tuo mittarengas on noinkin ylimalkainen tapa mitata keulaa. Tosin nyt kun sitä miettii hieman enemmän, niin juuri noinhan siinä käy kuten kuvasit. Ei minulla oikeasti ole tietoa missä kohti kevyttä settiä tuo oikeasti pohjasi. Se rengas nyt löytyy suunnitteen aina sen tarran päältä, joka näyttää pohjaamiskohdan.
Kun meno kerran on vakaata, niin jatkan harjoituksia ja jos menee taas kanoottimelonnan puolelle, niin täytyy keksiä jotakin - säätöjä, parempaa jarrutekniikkaa, tms. Se on sitten sen ajan murhe, koska luulen että matkaa takaisin tuohon tilanteeseen on aika paljon (mutu).
Nitrous sanoi:Mopo ei enää tahdo kääntyä mutkan sisään menon puolessa välissä - loppuosassa ennen kuin jarrun nostaa kokonaan. Mopoa ikään kuin joutuu kääntämään väkisin linjalle. Uudella renkaalla linja sitten pitää selvästi paremmin.
Itellä ainaki Pirellit ja Dunlopit on toiminut juuri noin kuin minä ja Nitrous kuvailtiin.jannmann sanoi:Oletko tossa huomannut eroa eri rengas merkeillä?
KawaJava sanoi:Tästä saatiin taas hyvät lauantai-illan jupinat.
Kiitos hyvistä vinkeistä.
Mopossa oli uus etunen, kun ostin sen, niin en oo vielä päässyt seuraamaan omaa kulumaa. Täytyy pitää nämä vinkit mielessä - niin renkaan profiilista, kuin keulan käytöksestä ja säädöistä.
Rengaskustannusten minimoinniksi nuukempi kaveri muuttaa linjoja ja jarruja sen mukaan, miten etugummi kuluu, että saa ajettua koko rahan edestä.