• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Noni, sakot tuli.... Ja kai syystäki...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kale79
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
bawling.gif
bawling.gif
http://www.youtube.com/watch?v=P2J3ASctvC0
bawling.gif
bawling.gif

Miksi ylipäätään on 40km/h rajoituksia? Mulle opetettiin skidinä että ennen tien ylittämistä katotaan vasemmalle, oikealle ja vielä kerran vasemmalle. Jos mä näen kulkuneuvon ajavan tietä niin en mä kävele sen eteen toistellen että "minulla on oikeus". Sanon vaan että jos joku jää ajoneuvon alle autotiellä on se omaa tyhmyyttään, ei siellä autotiellä ole tarkoitus tanssia ja viettää aikaa saatana! uskomatonat mutta Helsingissäkin jengi jää seisomaan keskelle tietä ja kattelee taivaalle, siis vittu se tie on autoja/moottoripyöriä varten eikä ituhippien/lapsien leikkipaikka.

Suomessa on muutenkin ihme asenne liikennettä kohtaan: Sitä yritetään hidastaa ja vaikeuttaa kaikin mahdollisin keinoin, liikenteen olisi tarkoitus liikkua mahdollisimman joutuisasti. Kun muualla maailmassa etsitään ratkaisuja niin Suomalainen virkamies keksii lisää rajoitteita.

Samassa paikassa missä alottaja sai sakot , lähti itseltäni kortti aikoinaan... 73 @ 40

Siinä, kun maijassa istuttiin, niin toisesta suunnasta tietä tuli Mille kuski ja häneltäkin lähti kortti samaan sumaan. Tuolle tielle sopisi kyllä 50km/h lätkä omasta mielestäni...

Miksi ylipäätään on 40km/h rajoituksia? Mulle opetettiin skidinä että ennen tien ylittämistä katotaan vasemmalle, oikealle ja vielä kerran vasemmalle. Jos mä näen kulkuneuvon ajavan tietä niin en mä kävele sen eteen toistellen että "minulla on oikeus". Sanon vaan että jos joku jää ajoneuvon alle autotiellä on se omaa tyhmyyttään, ei siellä autotiellä ole tarkoitus tanssia ja viettää aikaa saatana! uskomatonat mutta Helsingissäkin jengi jää seisomaan keskelle tietä ja kattelee taivaalle, siis vittu se tie on autoja/moottoripyöriä varten eikä ituhippien/lapsien leikkipaikka.

Suomessa on muutenkin ihme asenne liikennettä kohtaan: Sitä yritetään hidastaa ja vaikeuttaa kaikin mahdollisin keinoin, liikenteen olisi tarkoitus liikkua mahdollisimman joutuisasti. Kun muualla maailmassa etsitään ratkaisuja niin Suomalainen virkamies keksii lisää rajoitteita.
No kyllä mä ainakin taajamassa/keskustassa 40km/h ymmärrän ihan täysin, heikomman ehdoilla siellä pitäis liikkua ja siis jalankulkijan. Kyllä pitäis pystyä malttamaan sitä kahvankääntöä sinne kaupunkialueen ulkopuolelle, tässä nyt mitään maanteiden valtiaita olla sentään...

No kyllä mä ainakin taajamassa/keskustassa 40km/h ymmärrän ihan täysin, heikomman ehdoilla siellä pitäis liikkua ja siis jalankulkijan. Kyllä pitäis pystyä malttamaan sitä kahvankääntöä sinne kaupunkialueen ulkopuolelle, tässä nyt mitään maanteiden valtiaita olla sentään...
Ainaskin tässä pk-seudulla on niin järjettömissä paikoissa 40 rajoitus että oksat pois. Puhumattakaan Stadin keskustan pääkatujen 30km/h rajoituksesta joilla risteykset ja kevyenliikenteen tienylitys on valoohjattu. Rajoituksen naurettavuutta lisää se että poliisiakaan ei kiinnosta kun ajaa 55 mittarin mukaan.

Jep, varsinkin prätkällä toi 40km/h tuntuu törkeän hitaalta...ja myös autolla aika monessa paikassa. Suomessa tuntuu tää liikenne etenevän niin törkeän hitaasti joka paikassa. Liikennevaloistakin kiihdytetään sitä tahtia, että vakiomopollakin pysyisi perässä 50km/h asti. Siitä on jouhevuus ja sujuvuus kaukana. Eräs jokapäiväinen tienpätkä on kaiken huippu. Siinä on 80 rajoitus, mutta lähes joka päivä saan ajaa jonkun henkilön perässä 65-70km/h. Onko tämä ylinopeushysteria mennyt siihen suuntaan, että ihmiset alkavat ajaa jo reilua alinopeutta
sad_orig.gif

Ei voi mitään...joskus kun olin espanjassa, niin siellä liikenne oli paljon sujuvampaa ja moottoripyörille annettiin tilaa. Toki onhan siellä enemmän liikennekuolemia, joka ei oo ikinä hyvä juttu, mutta silti
bowdown.gif

Jep, varsinkin prätkällä toi 40km/h tuntuu törkeän hitaalta...ja myös autolla aika monessa paikassa. Suomessa tuntuu tää liikenne etenevän niin törkeän hitaasti joka paikassa. Liikennevaloistakin kiihdytetään sitä tahtia, että vakiomopollakin pysyisi perässä 50km/h asti. Siitä on jouhevuus ja sujuvuus kaukana. Eräs jokapäiväinen tienpätkä on kaiken huippu. Siinä on 80 rajoitus, mutta lähes joka päivä saan ajaa jonkun henkilön perässä 65-70km/h. Onko tämä ylinopeushysteria mennyt siihen suuntaan, että ihmiset alkavat ajaa jo reilua alinopeutta
sad_orig.gif

Ei voi mitään...joskus kun olin espanjassa, niin siellä liikenne oli paljon sujuvampaa ja moottoripyörille annettiin tilaa. Toki onhan siellä enemmän liikennekuolemia, joka ei oo ikinä hyvä juttu, mutta silti
bowdown.gif
No huhhuh!
omg.gif

Ei toi kyl viel kauheen kallista oo, 2000 ruottin kurnua on 211 euroo. Ei kyl kannata montaa ottaa, mut jos riittää 30km/h ylinopeuksiin, niin ihanan halpaa verrattuna tänne suomeen
biggrin.gif
:jpstyle:Ei riitä 30km/h ylityksiin
Ylinopeus sakot Ruotsissa:

Rajoitus: 30, 50
0 - 10 km/tim 2 000 SEK
11 – 15         2400
16 - 20         2 800
21 – 25         3 200
26 – 30         3 600
31 – 40         4 000

på 70, 90, 110 och 120-sträckor:
1 – 10 800 1 500
11 – 15         2 000 SEK
16 – 20         2 400
21 – 25         2 800
26 – 30         3 200
31 – 35         3 600
36 – 40         4 000
Että halapaa on, kuin junanvessan saippua.
Paitsi, että noissa ylemmissä nopeusrajoituksissa lähtee kortti yli 30 km/h ylityksestä ja alemmissa yli 20.

Jep, varsinkin prätkällä toi 40km/h tuntuu törkeän hitaalta...
kaikki alle 200 tuntuu törkeän hitaalta
pftroest.gif
Ei tunnu, kun ei pääsee noin kovaa
bawling.gif
Sen kerran kun pääset, niin
062802jumpie_prv.gif
Vähemmän muovia, enemmän tuulta. Alkaa vauhti tuntuun.
062802moto_prv.gif
tai voihan sitä seisoo tapeillakin ja tuntea tuulen.

ootte te tosikoita
biggrin.gif

pftroest.gif
bawling.gif
062802jumpie_prv.gif
062802moto_prv.gif

ootte te tosikoita
biggrin.gif
Vai tosikoita...
Mitenkähän lienee. Ketään ei oo haukuttu, lynkattu tai muuten herjattu. Ihan normaalia läppää.
thumbs-up.gif

ei se ny niin kummallista oo jos mopo menee sen 200. Tai 300.
400 alkaa jo oleen
wink.gif

pftroest.gif
bawling.gif
062802jumpie_prv.gif
062802moto_prv.gif

ootte te tosikoita
biggrin.gif
Vai tosikoita...
Mitenkähän lienee. Ketään ei oo haukuttu, lynkattu tai muuten herjattu. Ihan normaalia läppää.
thumbs-up.gif

ei se ny niin kummallista oo jos mopo menee sen 200. Tai 300.
400 alkaa jo oleen
wink.gif
ei nyt taas oltu samalla aallonpituudella
biggrin.gif

nomut, ei se mitään
smile_org.gif

Back