Asenteet ovat huonontuneet sikäli, että nykyään tuijotetaan sokeasti ja uskonnollisella hartaudella tikkarin lukemaa, eikä tilannetta.Vai olisko asenteet huonontuneet...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Asenteet ovat huonontuneet sikäli, että nykyään tuijotetaan sokeasti ja uskonnollisella hartaudella tikkarin lukemaa, eikä tilannetta.Vai olisko asenteet huonontuneet...
Ei helvetti, korvat hajoo...
No kyllä mä ainakin taajamassa/keskustassa 40km/h ymmärrän ihan täysin, heikomman ehdoilla siellä pitäis liikkua ja siis jalankulkijan. Kyllä pitäis pystyä malttamaan sitä kahvankääntöä sinne kaupunkialueen ulkopuolelle, tässä nyt mitään maanteiden valtiaita olla sentään...Miksi ylipäätään on 40km/h rajoituksia? Mulle opetettiin skidinä että ennen tien ylittämistä katotaan vasemmalle, oikealle ja vielä kerran vasemmalle. Jos mä näen kulkuneuvon ajavan tietä niin en mä kävele sen eteen toistellen että "minulla on oikeus". Sanon vaan että jos joku jää ajoneuvon alle autotiellä on se omaa tyhmyyttään, ei siellä autotiellä ole tarkoitus tanssia ja viettää aikaa saatana! uskomatonat mutta Helsingissäkin jengi jää seisomaan keskelle tietä ja kattelee taivaalle, siis vittu se tie on autoja/moottoripyöriä varten eikä ituhippien/lapsien leikkipaikka.
Suomessa on muutenkin ihme asenne liikennettä kohtaan: Sitä yritetään hidastaa ja vaikeuttaa kaikin mahdollisin keinoin, liikenteen olisi tarkoitus liikkua mahdollisimman joutuisasti. Kun muualla maailmassa etsitään ratkaisuja niin Suomalainen virkamies keksii lisää rajoitteita.
Ainaskin tässä pk-seudulla on niin järjettömissä paikoissa 40 rajoitus että oksat pois. Puhumattakaan Stadin keskustan pääkatujen 30km/h rajoituksesta joilla risteykset ja kevyenliikenteen tienylitys on valoohjattu. Rajoituksen naurettavuutta lisää se että poliisiakaan ei kiinnosta kun ajaa 55 mittarin mukaan.No kyllä mä ainakin taajamassa/keskustassa 40km/h ymmärrän ihan täysin, heikomman ehdoilla siellä pitäis liikkua ja siis jalankulkijan. Kyllä pitäis pystyä malttamaan sitä kahvankääntöä sinne kaupunkialueen ulkopuolelle, tässä nyt mitään maanteiden valtiaita olla sentään...Miksi ylipäätään on 40km/h rajoituksia? Mulle opetettiin skidinä että ennen tien ylittämistä katotaan vasemmalle, oikealle ja vielä kerran vasemmalle. Jos mä näen kulkuneuvon ajavan tietä niin en mä kävele sen eteen toistellen että "minulla on oikeus". Sanon vaan että jos joku jää ajoneuvon alle autotiellä on se omaa tyhmyyttään, ei siellä autotiellä ole tarkoitus tanssia ja viettää aikaa saatana! uskomatonat mutta Helsingissäkin jengi jää seisomaan keskelle tietä ja kattelee taivaalle, siis vittu se tie on autoja/moottoripyöriä varten eikä ituhippien/lapsien leikkipaikka.
Suomessa on muutenkin ihme asenne liikennettä kohtaan: Sitä yritetään hidastaa ja vaikeuttaa kaikin mahdollisin keinoin, liikenteen olisi tarkoitus liikkua mahdollisimman joutuisasti. Kun muualla maailmassa etsitään ratkaisuja niin Suomalainen virkamies keksii lisää rajoitteita.
kaikki alle 200 tuntuu törkeän hitaaltaJep, varsinkin prätkällä toi 40km/h tuntuu törkeän hitaalta...
Ei tunnu, kun ei pääsee noin kovaakaikki alle 200 tuntuu törkeän hitaaltaJep, varsinkin prätkällä toi 40km/h tuntuu törkeän hitaalta...![]()
No huhhuh!Jep, varsinkin prätkällä toi 40km/h tuntuu törkeän hitaalta...ja myös autolla aika monessa paikassa. Suomessa tuntuu tää liikenne etenevän niin törkeän hitaasti joka paikassa. Liikennevaloistakin kiihdytetään sitä tahtia, että vakiomopollakin pysyisi perässä 50km/h asti. Siitä on jouhevuus ja sujuvuus kaukana. Eräs jokapäiväinen tienpätkä on kaiken huippu. Siinä on 80 rajoitus, mutta lähes joka päivä saan ajaa jonkun henkilön perässä 65-70km/h. Onko tämä ylinopeushysteria mennyt siihen suuntaan, että ihmiset alkavat ajaa jo reilua alinopeutta![]()
Ei voi mitään...joskus kun olin espanjassa, niin siellä liikenne oli paljon sujuvampaa ja moottoripyörille annettiin tilaa. Toki onhan siellä enemmän liikennekuolemia, joka ei oo ikinä hyvä juttu, mutta silti![]()
Sen kerran kun pääset, niinEi tunnu, kun ei pääsee noin kovaakaikki alle 200 tuntuu törkeän hitaaltaJep, varsinkin prätkällä toi 40km/h tuntuu törkeän hitaalta...![]()
![]()
Ei toi kyl viel kauheen kallista oo, 2000 ruottin kurnua on 211 euroo. Ei kyl kannata montaa ottaa, mut jos riittää 30km/h ylinopeuksiin, niin ihanan halpaa verrattuna tänne suomeen![]()
Ei riitä 30km/h ylityksiinVähemmän muovia, enemmän tuulta. Alkaa vauhti tuntuun.Sen kerran kun pääset, niinEi tunnu, kun ei pääsee noin kovaakaikki alle 200 tuntuu törkeän hitaaltaJep, varsinkin prätkällä toi 40km/h tuntuu törkeän hitaalta...![]()
![]()
![]()
tai voihan sitä seisoo tapeillakin ja tuntea tuulen.Vähemmän muovia, enemmän tuulta. Alkaa vauhti tuntuun.Sen kerran kun pääset, niinEi tunnu, kun ei pääsee noin kovaakaikki alle 200 tuntuu törkeän hitaaltaJep, varsinkin prätkällä toi 40km/h tuntuu törkeän hitaalta...![]()
![]()
![]()
![]()
Vai tosikoita...tai voihan sitä seisoo tapeillakin ja tuntea tuulen.Vähemmän muovia, enemmän tuulta. Alkaa vauhti tuntuun.Sen kerran kun pääset, niinEi tunnu, kun ei pääsee noin kovaakaikki alle 200 tuntuu törkeän hitaaltaJep, varsinkin prätkällä toi 40km/h tuntuu törkeän hitaalta...![]()
![]()
![]()
![]()
ootte te tosikoita![]()
ei nyt taas oltu samalla aallonpituudellaVai tosikoita...tai voihan sitä seisoo tapeillakin ja tuntea tuulen.Vähemmän muovia, enemmän tuulta. Alkaa vauhti tuntuun.Sen kerran kun pääset, niinEi tunnu, kun ei pääsee noin kovaakaikki alle 200 tuntuu törkeän hitaaltaJep, varsinkin prätkällä toi 40km/h tuntuu törkeän hitaalta...![]()
![]()
![]()
![]()
ootte te tosikoita![]()
Mitenkähän lienee. Ketään ei oo haukuttu, lynkattu tai muuten herjattu. Ihan normaalia läppää.![]()
ei se ny niin kummallista oo jos mopo menee sen 200. Tai 300.
400 alkaa jo oleen![]()
Mä oon tyytyväinen jos mun ducsu kestää sen 300. edes...400 sataa o paljo. tänää tuli vähä alt 300km![]()
400 sataa on aika vitusti. paljos se valon nopeus olikaan400 sataa o paljo. tänää tuli vähä alt 300km![]()