Joo, tämähän tapahtui samana kesänä kun piikki DT vaihtui isompaan, eli suzuki DR350:seen. Noh, kyseisessä enskassahan oli mm. etuhaarukassa säätömahdollisuuksia ja niitähän piti sitten mennä säätelemään. Syynä tähän oli se, että olin nähnyt kuinka "isot pojat" teki videoilla hienoja etupyörällä stoppailuja eli jarrutuksessa nosti pyörän eturenkaalleen ja vieritti eteenpäin. Ryhdyin kyseistä toimintaa harjoittelemaan ja opinkin sen melko hyvin. Sitten tosiaan päätin ruveta säätelemään etuiskareita.
Ekalla säädöllä meni liian pehmeiksi, joten takasin ja nyt hieman kireämälle kuin aikaisemmin. nyt vaikutti hyvältä. Lähdin siis kaupunkiin ajelemaan. Olin tulossa isoon risteykseen ja mietin että pitäsiköhän kikkailla. Risteyksen "päässä" seisoi auto punaisissa valoissa ja ajattelin tehdä stopin sen perään. vähän vauhtia, jarrutus etupyörälleen ja liu´tus eteenpäin, kunnes huomasin seuraavat asiat:
1. Olen pelkän etuyörän varassa, ja auton takakontti lähestyy uhkaavasti-->Lisää jarrua--> pyörä nousee pystympään.
2. Olen pysähtynyt, DR on eturenkaansa varassa ja moottoripyörän perä osoittaa kohti taivasta. Lisäksi olen käytännöllisesti katsoen kiinni auton takakontissa---> Painovoima sanoo "terve", ja putoan pyörän päältä auton takakonttia vasten--->Painovoima sanoo "terve" myös pyörälle, joka kaatuu selkääni--->
3. Olen maassa, pyörä jalkani päällä, enkä saa henkeä. Viereisen auton kuski avaa ikkunan ja kysyy tarviiko soittaa lanssi--> kähisen jotain käsittämätöntä ja näytän että ei--->
4. Edessäni olevasta autosta tulee kaksi naista kyselemään miten kävi, oletko kunnossa?--->vieläkään ei ääni kulje kun on ilmat pihalla. "Sano nyt jotain" toinen nainen tivaa. Kähisen "Kunhan nostatte tätä pyörää mun jalan päältä niin oon ihan okei"--> Naiset nostavat.--->
5. MITES PYÖRÄLLE KÄVI?? Pyörä pystyyn ja käyntiin, kuuntelua että pelaako kaikki-->Toinen nainen sanoo "Koita olla ens kerralla varovaisempi" ja molemmat menevät takaisin autoon ja valojen vaihduttua lähtevät liikkeelle. Lähden myös ja huomaan hitonmoisen lommon auton kontissa

Sitten alkaa hirveä vapina, pistän pyörän parkkiin ja kädet ristiin ja totean että kylläpäs muuten sattuu polveen
Ja pyörän vahingot tässä nokankauttaympäri insidentissä on HALJENNUT NOPEUSMITTARI ja pari naarmua etulokarissa.