Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
sanoi:oliko sulla nopeutta todellakin se '60km/h' ? vaatteiden puhkihankautumiselle ton PITÄISI vielä olla siedettävä nopeus vaan eipä näköjään ole, edes laatumerkille. tuota juuri pelkäsin ja sen vuoksi itse hankin juuri tälle kaudelle Halvarssonin Safety Suit'in, jolla hankauskestävyyttä kovimman standardin mukaan, vaan enpä haluaisi joutua kokeilemaan millään nopeudella. samalla oon heränny ajattelemaan tukevampien hanskojen hankkimista. normi touring-saappaat voisi nekin vaihtaa sellaisiin jotka täyttää EN-standardit, niitä ei vain ole paljon tarjolla, Lindstrand mainostaa yhtä mallia joka täyttää 'level 1' vaatimukset.
Eihän siinä syyllisyydestä ole epäselvyyttä,jos kerran autoa ei pystytä todistamaan edes tapahtuma-paikalle. Omaan piikkiin,kuten kaikki vaistämisvahingot muutenkin.sanoi:Hyvää ja huonoa tuuria, onneksi ei ollut enempää vauhtia. Kevät vasta menossa ja hyvin aikaa hakea uusi mopotin ja kamppeet ja sitten vaan
Toivottavasti noin! Huonompi vaihtoehto on metsästää pajaa joka taikoo ton mahdollisimman nopeasti kuntoon (siis jos ei mene lunastukseen).
sanoi:Öööö.. siis miksi menee omaan piikkiin? Se joka on väistämisvelvollinen on tieliikennelaissa velvoitettu selvästi osoittamaan, että aikoo noudattaa väistämisvelvollisuutta. Jos oikein ymmärsin, niin auto oli tulossa kolmion takaa sinun eteen, mutta vasta viime tipassa pysähtyi. Jos näin, niin kyllä autoilijan vakuutus maksaa.
No itse järkeilin että kun (onneksi) en osunut sen auton keulaan ois todistelu vähintäänkin hankalaa. Todistajiakaan ei paikalla pahemmin ollut vaan jeesaajat saapu hetki sen jälkeen. Ja joka tapauksessa nyt on myöhäistä, omasta vakuutuksesta menee...
Vaimolla eka reaktio / kommentti oli että mutsille ei kerrota. Anoppi ei ole kauhean innostunut mopoilusta![]()
Se että puku meni noinkin huonoksi, johtunee pitkälti siitä, että asfaltin pinta on erittäin karkeaa aina talven jäljiltä. Nastarenkaat rouhivat pinnan. Siitä syystä ne renkaatkin, etenkin takarengas, kuluu huomattavasti nopeammin keväällä ennen kuin tien pinta tasoittuu.sanoi:oliko sulla nopeutta todellakin se '60km/h' ? vaatteiden puhkihankautumiselle ton PITÄISI vielä olla siedettävä nopeus vaan eipä näköjään ole, edes laatumerkille. tuota juuri pelkäsin ja sen vuoksi itse hankin juuri tälle kaudelle Halvarssonin Safety Suit'in, jolla hankauskestävyyttä kovimman standardin mukaan, vaan enpä haluaisi joutua kokeilemaan millään nopeudella. samalla oon heränny ajattelemaan tukevampien hanskojen hankkimista. normi touring-saappaat voisi nekin vaihtaa sellaisiin jotka täyttää EN-standardit, niitä ei vain ole paljon tarjolla, Lindstrand mainostaa yhtä mallia joka täyttää 'level 1' vaatimukset.
Nopeutta oli todella tuo noin 60 kmh. Puvussa suojien kohdalla (eri kangasta?) ei pahemmin reikiä mutta muualla kangas osittain rikki. Tosin ei toi kangas kovin paksua näytä olevan...
sanoi:Ihmeen paljon vahinkoa suojille noin vähästä vauhdista. Itse kynsin halpis tik-takeissa yli satasen vauhdissa eikä repeämiä ollut yhtään enempää. Mustelmilla jatkoin ajoa.
"Jos sen rahalla saa, se on halpa"En koko viestiä jaksanut lukea läpi...... kuitenkin
Onneksi et satuttanut itseäsi pahemmin...... muovia ja metallia saa rahalla.
sanoi:Oliko tuo 20m liuku ennen autoa vai auton ohi..? Mietin vaan että olisko pyörä ehtinyt pysähtyä ennen törmäystä jos etunen ei olisi mennyt alta lukkojarrutuksessa..?
sanoi:Vaimolla eka reaktio / kommentti oli että mutsille ei kerrota. Anoppi ei ole kauhean innostunut mopoilusta kenen anoppi sitten on
Meinasin just kommentoida tätä kamojen väriä... Eihän se välttämättä pelasta vaikka missä pellepuvussa ajaa, mutta kyllä pistää miettimään kannattaako ehdoin tahdoin pukeutua niin näkymättömäksi kuin mahdollista? Jotkut rohkeat ajaa jopa keltaiset turvaliivit päällä, ja kyllä ne vaan erottuu todella paljon paremmin. Esmes. Englannissa noita käytetään paljon yleisemmin kuin täällä.Kotilokuski ei ilmeisesti nähnyt mua siinä vaiheessa kun lähti liikenteeseen. Musta pyörä ja mustat ajokamat ei tän takia se paras vaihtoehto...
Se onkin niin, että ne paikat missä suojat ovat saavat yleensä vain iskun. Sen jälkeen kangas siirtyy suojineen liukumisen alettua. Eli kyynärpään kangas ei kulu, koska hiha on pyörähtänyt sen verran mitä pystyy, ja hiha kuluukin sisäpuolelta. Sama sitten housujen osalta. Loppupelissä se hankaus kohdistuukin niihin kohtiin, joissa siihen ei ole niin paljon varauduttu, ja repeämisiä tapahtuu. Liukusuunnatkin tietysti vaikuttavat vahvasti lopputulemaan.No joo. Tarkemmin kun pukua / kuvia kattelee niin noi reiät on tavallaan hassuissa paikoissa: vasemman käden sisäpuolella (nappi revennyt / repinyt pukua?) ja lahkeen alaosassa (monossa kohouma josta aiheutunut pisterasitus?).
Kriittiset paikat joihin kaiken järjen mukaan rasitus on kohdistunut (olkapää, polvet, kyynärpäät, lonkka jne) ehjinä.
Niin ja kädessä oli nahkahanskat. Niissäpä ei näytä olevan juuri mitään vaikka varmasti ovat ottaneet kontaktia asfalttiin...
Tuo tuli itsellekin mieleen kun olen ensimmäistä pyörää etsimässä ja kokemusta ei ole juuri ensinkään. Mitäs sanoo osallisena ollut Hra MRi, luuletko että ABS:t olisi suojannut kaatumiselta tässä tapauksessa?!?Oliskohan ABS:eista ollu apua?