• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

no niin. öljy on vaihdettu. delvac delvac deeelvac

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kawabata
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vaihdoin viimeksi muistaakseni motulin 10W-40, joka maksoi mielestäni prikulleen saman kuin MX. Ajan vaihtovälin yleensä n. 6tkm, eikä huoleta vaikka venähtäisi pari tonnia yli. On sen verran muutakin puuhaa, että mielestäni se vaihtovälin pituus merkitsee enemmän kuin tuon öljymäärän hinta ja suodattimen vaihdan aina, sanoi manuaali mitä vain. Tämä siis vain minun mielipiteeni asiasta.  
062802moto_prv.gif
Halpaa on Motuli, jos sama hinta kuin MX:ssä, 3e/l (20l maksaa 60e).
Ite olen ajatellu vaihtoväliksi n. 7000 km, suodatin (8e) vaihtuu jokakerta.

Eihän sillä hinnallakaan ole se ratkaiseva merkitys, vaan sillä että vaihteet ja kytkin pelaavat paremmin.

Sehän se tässä öljykeskustelussa aina naurattaakin.
Kun ihmiset on jo vuosikausia käyttäneet Delvaccia pyörissään ja aina on pelannut.
Silti joku inttää ettei se VOI pelata siellä ja kytkimetkin palaa ja turpoo ja jumii.
Ikävä kyllä, on vain sanottava, että niin ne on ollet itselläkin Delvacit jo vuosia eikä ole ensimmäistäkään kytkinremppaa tehty.
Ei ees tuohon-87 Eliminaattoriin.Moottori kyllä meni remppaan, mut kytkin ei ;)
Eikä mennyt moottori öljyjen tähden ;)
Siksi se tuntuu niin hauskalle, kun joku tulee inttämään naama punaisena, ettei ne VOI toimia ;)

Vaan kyllä se pesee! Nyt on hiukka alle 1tkm MX:llä takana ja öljy on jo akkunastakin tarkasteltuna varsin tummaa
omg.gif
No jos tuo nyt irroittelee padan sisuksista sinne 70tkm aikana kertyneet mönjät liikkeelle, niin enpä yhtään ihmettele nuinkin nopeaa mustumista, vaan pitkäänkös tuolla latingilla sitten uskaltaa lingota? Hibernaatioon mennessä nyt ainakin on uudet varmasti vaihdettava, mutta...
lookaround_orig.gif

Delvac uskovaisille Mobilin pitäisi antaa vuoden öljyt ilmaiseksi kun täällä mainostetaan laatuöljyä ilman mitään sponssorointi sopimuksia
033102bebe_1_prv.gif

Vaan kyllä se pesee! Nyt on hiukka alle 1tkm MX:llä takana ja öljy on jo akkunastakin tarkasteltuna varsin tummaa
omg.gif
No jos tuo nyt irroittelee padan sisuksista sinne 70tkm aikana kertyneet mönjät liikkeelle, niin enpä yhtään ihmettele nuinkin nopeaa mustumista, vaan pitkäänkös tuolla latingilla sitten uskaltaa lingota? Hibernaatioon mennessä nyt ainakin on uudet varmasti vaihdettava, mutta...
lookaround_orig.gif
haitecci, kyllähän sillä uskaltaa vaikka kuinka pitkään, mutta sanoisin omien vaatimattomien kokemusteni perusteella, että jos koneessa on ensimmäiset delvacit, niin just joku 1000 - 2000 km olisi hyvä vaihtaa jo seuraava. se kuitenkin saattaa pestä sen verran sitä nokea pois koneen osista, että riittää. suodattimen vaihdon voi jättää makunsa mukaan välistä tällä lyhyellä vaihtovälillä. sitten toisella delvacsatsilla voi jo pöristellä vaikka sen tavallisen pätkän jotain 3000 - 5000 km ja siinä olisi jo hyvä vaihtaa suodatinkin.

Kun ihmiset on jo vuosiakusia käyttäneet Delvaccia pyörissään ja aina on pelannut.
Silti joku inttää ettei se VOI pelata siellä ja kytkimetkin palaa ja turpoo ja jumii.
Minä en sinänsä väitä etteikö delvac voisi toimia ihan hyvin. Se että kuinka mielekästä on vaihtaa öljyt 3000km välein on sitten taas ihan oma juttunsa.

Lähinnä siis minä ihmettelin sitä että miten muka kalliit erikoisöljyt, vartavasten moottoripyörään tehdyt ja testatut ovat niin huonoja ettei kytkin ja vaihteet toimi!!! Tarviiko pyörää rankaista jotenkin ihan hullumaisesti vai onko ongelmia ollut ihan "normaalistikin" ajavilla? Onko ongelmia ollut uusien vai vähän vanhempien pyörien kanssa?

Voi jee...eikö olisi paljon hedelmällisempää, jos jengi ennen juupas-eipäs-mutuilua tutustuisi öljyjen lisäaineistuksiin ja itse erilaisten öljyjen valmistusprosesseihin?

- mitä tekee molybdeeni?
- mistä aineista koostuu ns. lisäainepaketit?
- mitä eroa on S ja C sertifioitujen öljyjen lisäainepaketeissa?
- mitä tarkoittaa lyhenne VII?
- mitä tarkoittaa öljyn leikkautuminen?
- mitä eroa on 10W-40 ja 15W-40 leikkautumisnopeudessa?
- mistä koostuu tri-synteettinen öljy?
- mitä eroa on Group I, II, III, III+, IV, V öljyjen välillä?
- mistä öljyistä on tehty Delvac 1300 15W-40, tai Delvac MX 15W-40?
- mistä taas Motul 3000 20W-50, tai Motul 7100 20W-50?

All About Motor Oil

..niin. Tai mielummin ajaisi k.o. öljyillä ja kirjoittaisi KOKEMUKSISTAAN!

Tää on tätä, muutama hemmo tietää mistä puhuu ja loput räksyttää kun luulevat tietävänsä. Tai tietävät luulevansa?
So what?

062802moto_prv.gif

..niin. Tai mielummin ajaisi k.o. öljyillä ja kirjoittaisi KOKEMUKSISTAAN!

Tää on tätä, muutama hemmo tietää mistä puhuu ja loput räksyttää kun luulevat tietävänsä. Tai tietävät luulevansa?
So what?

062802moto_prv.gif
Jep, mutta kyllä tuo teoriankin hahmoittaminen auttaa ymmärtämään mistä näissä eri öljyissä on kyse ja minkälaista tavaraa sinne omaan mopoon kannattaa laittaa.

Kun ihmiset on jo vuosiakusia käyttäneet Delvaccia pyörissään ja aina on pelannut.
Minä en sinänsä väitä etteikö delvac voisi toimia ihan hyvin. Se että kuinka mielekästä on vaihtaa öljyt 3000km välein on sitten taas ihan oma juttunsa.

Lähinnä siis minä ihmettelin sitä että miten muka kalliit erikoisöljyt, vartavasten moottoripyörään tehdyt ja testatut ovat niin huonoja ettei kytkin ja vaihteet toimi!!! Tarviiko pyörää rankaista jotenkin ihan hullumaisesti vai onko ongelmia ollut ihan "normaalistikin" ajavilla? Onko ongelmia ollut uusien vai vähän vanhempien pyörien kanssa?
Mitä haittaa siitä vaihtamisesta on?
Raplaahan sitä pyörän kanssa muutenkin.Ni ei suuri vaiva laittaa kannu alle ja korkki auki ja uutta tilalle.
Eikä siitäkään ole haittaa, että pyörä pysyy hyvässä kunnossa kun saa sieltä vedet ja noet pois.
Esim Castrolin öljyyn verrattuna Delvac toimii paremmin.
Mutta eihän näitä ole pakko kenenkään uskoa.
Aina jaksaa ihmetyttää, et miksi joku _joka ei halua missään nimessä käyttää Delvaccia_, ottaa niin kauheat flimmerit siitä että joku muu käyttää.
Eikö se ole helpompi vaan myhäillä partaansa, että menee niiden pyörät sit rikki kuitenkin ;) (tosin sitä naurua saattaa saada hiukan kauemmin odotella)
Miks se pitää alkaa keuhkoamaan ja todisteleemaan, ettei ne voi toimia, kun ihmisillä kuitenkin on nyt jo vuosien kokemus siitä, että toimii.
Minä viis veisaan lisäaineista sun muista hienouksista, kaikkia edes ymmärrä.
Mut olen nähnyt, et ihmiset on jo vuosia käyttäneet ja olen käyttänyt itsekin, niin uskon niihin käyttökokemuksiin.

Raplaahan sitä pyörän kanssa muutenkin.Ni ei suuri vaiva laittaa kannu alle ja korkki auki ja uutta tilalle.
Eikä siitäkään ole haittaa, että pyörä pysyy hyvässä kunnossa kun saa sieltä vedet ja noet pois.
Aina jaksaa ihmetyttää, et miksi joku _joka ei halua missään nimessä käyttää Delvaccia_, ottaa niin kauheat flimmerit siitä että joku muu käyttää.
Eikö se ole helpompi vaan myhäillä partaansa, että menee niiden pyörät sit rikki kuitenkin ;) (tosin sitä naurua saattaa saada hiukan kauemmin odotella)
Miks se pitää alkaa keuhkoamaan ja todisteleemaan, ettei ne voi toimia, kun ihmisillä kuitenkin on nyt jo vuosien kokemus siitä, että toimii.
Mut olen nähnyt, et ihmiset on jo vuosia käyttäneet ja olen käyttänyt itsekin, niin uskon niihin käyttökokemuksiin.
Mun oma mielipiteeni on, että tuollaisessa suht matalaviritteisessä koneessa voi ihan huoleta käyttää, vaikka tätä Delvac 1300/MX 15W-40 öljyä, mutta korkeaviritteisempiin laittaisin aina synteettistä tavaraa, jonka paineen- ja lämpötilankesto sekä leikkautuminen ovat perusöljyyn verrattuna aivan eri tasolla.

Oikea öljy oikeaan paikkaan, niin ei jää nurmikotkaan leikkaamatta. Meinaan, että aika moni Briggs&Stratton on hajonut vain ja ainoastaan sen takia, että roiskevoideltuun moottoriin on laitettu autopuolen 5W-50 tavaraa, tai 10W-30, vaikka ohjekirja sanoo SAE 30, joka on VII-lisäaineistamaton perusöljy. Eli, moottori hajoaa joko liian paksun (5W-50) tai käytössä ohueksi leikkaantuneen (10W-30 -> 10W-15) öljyn takia.

Toiset roplaa, toiset ei. Vaivaahan siitä aina on. Se on sitten eri homma jos nimenomaan tykkää roplaamisesta. Minä tykkään ajella.

Mutta edelleen ihmettelen sitä että mihin perustuu niiden "virallisten" öljyjen huonous? En siis niinkään epäile delvacin toimivuutta. Tähän voisi vastata vaikka öljyjen superasiantuntija, kemisti The legend jolla oli nämä asiat vähän perusjamppaa paremmin hallussa.

Mä rupeen heti käyttään delvaccia kun vaihtopyörissä alkaa olla hintalapussa maininta: "Tässä pyörässä on uudesta saakka käytetty vain Delvaccia!" Muuten ajelen tuolla BellRayn rasvalla ja vaihtelen kymmenen tuhannen välein.

tie nro 18350

http://tinyurl.com/4pj2l2

yhtä uskottavia kuin tuolla kirjoittamansa jutut, ovat herra lekentaa-kirjoittavan stoorit öljyistä, koska ei ole ilmeisesti käyttänyt delvaccia.

sama näkyy mr. rellosen tekstistä. ei kirjoittaisi tuolla tavalla, jos olisi asioista tietoinen.

ottakaa selvää. se tapahtuu kokeilemalla. huonommin toimivaan öljyyn ei kannata vaihtaa, siksi käytän delvaccia. nykyään se on nimeltään super 1400 ja 15w-40.

Back