• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nitrous Goes Racing

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitrous
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
vetomies sanoi:
Ei saa räplätä! 5-10 sekuntia tippuisi heti kierrosajasta jos vain malttaisi olla räpläämättä.

No sanomattakin selvää, että suoritus nopeutuu jos jättää räpläämiset välistä. :grin:

Meneeköhän tässä Esan topikki jo ihan raiskatuksi, kun täällä puhutaan jo privateerin ajoista, pleikkareista ja räpläilyistä. Hyvinhän tuo Nitrouksen ajo kuulostaa lähteneen käyntiin. :thumbup:

Vauhti alkaa löytyy, mutta kroppa ei toimi. Hirveetä paskaa molemmat kisat, kun kroppa kyykkää kolmen-neljän kierroksen jälkeen ja sit vaan ajellaan. Tän päivän kisassa ajelin parilla vikalla kierroksella kolmosmutkan kokonaan jarruttamatta, kun ei vaan pystyny. Ja kun kroppa loppuu niin tulee tosi typeriä virheitä.

Ennen Motoparkkia pitää selvittää, että mikä mättää, muuten on turha ajaa kilpaa.

P.S. Pyysin modeja poistamaan/siirtämään Privateerin ja Scuuban kommentit tästä ketjusta. Meikäläisen ajoa voi arvostella tässä topicissa, jos haluatte arvostella muita niin voitte tehdä oman topicin sitä varten. Kiitos.

Nitrous sanoi:
Ennen Motoparkkia pitää selvittää, että mikä mättää, muuten on turha ajaa kilpaa.

Magneseumia, ja venyttelyä.

Mikiltä vois saada vinkkejä?

Nitrous sanoi:
Vauhti alkaa löytyy, mutta kroppa ei toimi. Hirveetä paskaa molemmat kisat, kun kroppa kyykkää kolmen-neljän kierroksen jälkeen ja sit vaan ajellaan. Tän päivän kisassa ajelin parilla vikalla kierroksella kolmosmutkan kokonaan jarruttamatta, kun ei vaan pystyny. Ja kun kroppa loppuu niin tulee tosi typeriä virheitä.

P.S. Pyysin modeja poistamaan/siirtämään Privateerin ja Scuuban kommentit tästä ketjusta. Meikäläisen ajoa voi arvostella tässä topicissa, jos haluatte arvostella muita niin voitte tehdä oman topicin sitä varten. Kiitos.
Älkää tätä replyä sitte sentään poistako :)

Tuohon saattaa olla parikin fysiologista syytä minkä takia kroppa "hyytyy" tosi nopeasti. Yks varteenotettava vaihtoehto ei ole huono lihaskunto, vaan saattaa olla huono hermotus, eli hermopinne mahdollisesti niskan seudulla joka puristaa hermoa. Itse sain huomata tämän ku selkälihaksia treenasin. Mulla on niskanikama leikattu 2013, ni siitä oli jäänyt lievä hermopinne niskan seudulle joka häiritsi hermon toimintaa. Tämä ilmeni siinä, että kun esimerkiksi vedin leukoja, niin puolessa välissä sarjaa vasemman puolen leveä selkälihas päättää skipata loput, ja taakka siirtyy käsivarren päälle. Tämä siis ilmeni konkreettisesti siinä että kesken leuanvedon alkoi vasenta kättä särkemään ku ei selkä tehnyt enää omaa osuuttaan.

Aivan sama hermotuksen vajaatoiminta tekee sen, että yläraajat "hyytyy" varsinkin tietyissä asennoissa helkkarin pikaisesti rasituksen alla.

Kiropraktikolla käynti olisi ainakin ensimmäisenä omalla listallani tuossa tapauksessa mitä kuvailet.

^
Niin juu. Se flik flak sarjahan on saattanut manata esiin vaikka mitä peikkoja. Itehän sitä oman kroppansa tuntee, ja tietää mitä ennen on jaksanut, joten jos tilanne on mitä vittua, niin fyssari + jumppa on yksi vaihtoehto.

JMH sanoi:
^
Niin juu. Se flik flak sarjahan on saattanut manata esiin vaikka mitä peikkoja. Itehän sitä oman kroppansa tuntee, ja tietää mitä ennen on jaksanut, joten jos tilanne on mitä vittua, niin fyssari + jumppa on yksi vaihtoehto.

Ei mikään mahdottomuus, että linkousohjelman jäljiltä olis edelleen jotain feelua.

Nitrous tuletko Alastarolle viikonloppuna ajamaan? Jos tulet, niin voin auttaa sua todentamaan hyvin yksinkertaisella tavalla onko mun luulolla mitään totuudenpohjaa.

Niinku sanoin, ei ole ainoa mahdollisuus, mutta sen perusteella mitä oon kuullu omilta asiakkailtani ja varsinkin mitä olen itse kokenut, niin kuulostaa hyyyyyyvin tutulta toi mitä kuvailet, ja jos olen oikeassa, niin korjaus on HYVIN nopea fundamentaalisella tasolla.

PrivateeR sanoi:
Nitrous tuletko Alastarolle viikonloppuna ajamaan? Jos tulet, niin voin auttaa sua todentamaan hyvin yksinkertaisella tavalla onko mun luulolla mitään totuudenpohjaa.

Niinku sanoin, ei ole ainoa mahdollisuus, mutta sen perusteella mitä oon kuullu omilta asiakkailtani ja varsinkin mitä olen itse kokenut, niin kuulostaa hyyyyyyvin tutulta toi mitä kuvailet, ja jos olen oikeassa, niin korjaus on HYVIN nopea fundamentaalisella tasolla.

Joo, la pitäs muistaakseni koulutella ja su olis tarkotus ajella, eli mua voi käyttää koe-eläimenä.

vma sanoi:
Kait nämä selkeästi älykkäät "poistettu" viestit voi oikeastikin poistaa, vai onko näillä toistoilla joitain tarpeellista salattua ja todella tärkeää sisältöä?

Tottakait on. Koska poistettu.
Nöyrin anteeksipyyntöni. En ole tottunut siihen että foorumilla voi itse poistaa oman replynsä muuten kuin tuhoamalla sisällön.

Löysin tuon poistonappulan, poistan nämä viestit. Vielä kerran tuhannesti anteeksi aiheuttamastani mielipahasta.

Nitrous sanoi:

Ennen Motoparkkia pitää selvittää, että mikä mättää, muuten on turha ajaa

Hyvin taisteltu kisa läpi vaikka meni juuri niinkuin arvelit ennakkoon :thumbup: onneks oli lyhkäsempi kisa sunnuntaina. Mitä kävi saman teltan kanssa kilpailijalle #52 ?

Sanos muuten Nitrous ku kerta sulla loppui voimat, ni mikä mutka sun mielestä oli fyysisesti raskain?

m1kk0 sanoi:
Hyvin taisteltu kisa läpi vaikka meni juuri niinkuin arvelit ennakkoon :thumbup: onneks oli lyhkäsempi kisa sunnuntaina. Mitä kävi saman teltan kanssa kilpailijalle #52 ?

Mikko etti koko viikonlopun limittiä ja löysi sen kolmosmutkassa tokalla kierroksella. Kuulema avatessa keula alta. Mies ja mopo kunnossa.

PrivateeR sanoi:
Sanos muuten Nitrous ku kerta sulla loppui voimat, ni mikä mutka sun mielestä oli fyysisesti raskain?

Jarrut söi eniten. Eli kakkonen, kikkamutka ja vikan vasurin jarru ne pahimmat, kun joutuu jarruttaa vähän pidempään.

Nitrous sanoi:

"Jumpparit ja ravinto & nesteytys" ovat ilman muuta.... kuten tuolla jo esiin nostettiinkin.....
perusasioita, jotka pitäisi olla/saada kohdalleen.

MUTTA.....

Esa ei ajele enää "rippipuku päällä" :D.

Naurakaa rauhassa, tai ihmetelkää.

Helvetin monelle, eri fyysisesti vaativan lajin harrastajalle hiipii pirtaan kuin varkain
asioita, joista ei aiemmin ole ollut käryäkään.
Ihan normisetti on esim. allergiaoireet, joita ei koskaan kärsineenä osaa pariin-kolmeen vuoteen
edes kuvitella ongelmaksi. Ihmettelee vaan, kun ei kroppa vaan kulje vaikka kaikki pitäisi olla "säädöissään".
Ei "allergiaoireista" kärsiminen tarkoita urheilijalla umpeen turpoavia silmiä tai pitkin rinnuksia
valuvaa nenää. Totaalisen huonosti ymmärretty ja sitä myöten dissattu juttu.
Homma tosiaan "ilmestyy" jonain keväänä "aikamiehelle", vaikuttaa suorituksiin, eikä asiasta
ole alkuun mitään käsitystä..... kunnes taas seuraavana vuonna..... ja seuraavana vuonna:;):.
Ihan hyvä, jos homma muuttuu vaan tasolle, joka konkretisoituu vaan rasituksessa.
Usein homma kuitenkin "jalostuu" tuosta tasolle, jonka huomaa ihan nurkissa hiipiessäkin....
vaikka ei sen kummemmin elämää haittaisikaan.
Tähän settiin kuuluu usein juurikin se, että prime time on huhtikuun lopulta kesäkuun alkupuolelle.
Myöhemmin heinistä, pujoista ym. ei ole moksiskaan.

Toinen kiusallisen yleinen homma..... kun kaikki "parktikot ja kokkikolmoset" on jo kädettömiä....
on pieni tulehdus.... ties missä.... joka ei sellaisenaan oireile ollenkaan.
Urheilijan silmin tuo asia silti näyttäytyy ihan eri tavoin.
Näiden "käpyjen" löytyminen saattaa joskus olla todella työn ja tuskan takana.

Toivottavasti "ongelma" juontaa juurensa tuolta aiemmin, muiden esittämistä perusjutuista.
Vanhojen vammojen välillisiä vaikutuksia on toki työläämpi korjata kuin ravinto/nesteasioden säätöä
olosuhteisiin.

Vammahommat iskee myös turhan helposti "nilkkaan" hieman samalla tavoin mutkan kautta hiipimällä...
kuin nuo allergia/tulehdushommat.

Täällä jääkarhujen ilmastossa taas pitkän talven taapertaneena..... vaikka enemmänkin sportanneena....
ei liioin tahdo "hyväksyä" kropan vastaanlaittoa kun kun lähdetään hyvässä helteessä
vetämään tosissaan pää soikeena.

Kun "parin pikkujutun" päälle vielä nostetaan "korvienvälin" koko lasti..... ei tosiaan tarvitse olla yhtään
isoa asiaa pielessä, niin koko suoritus on "yhtä vittua käteen" :grin:.

Been there, done that:grin:

Kaikki ei vaan tahdo uskoa "kasautumisteorian" merkitystä.
Haetaan vaan ajokoiran voimalla sitä "yhtä ainoaa ja oikeaa" syytä......

Eli... sorry nyt vaan..... Kas kummaa, päästiin aika lailla, vaikka mutkankin kautta.....

NIIHIN JUTTUIHIN, JOISTA SCUUBA TUOLLA PUHUI :;): :thumbup:.

Niihin ei tosiaan tarvitse kenenkään "itse itseään hirttää" ja älähtää... Asioissa mennään ihan yleisellä tasolla:thumbup:.

Bone sanoi:
Kaikki ei vaan tahdo uskoa "kasautumisteorian" merkitystä.
Haetaan vaan ajokoiran voimalla sitä "yhtä ainoaa ja oikeaa" syytä......

Äkkiähän nuo pienet ongelmat tekee ison vaikutuksen varsinkin tälläisessä lajissa jossa fiilis ja varsinkin tuntuma pyörään tekee ison eron. Voipihan tuo väsyminen johtua siitäkin, että kaatopeikko kummittelee edelleen ja sitä myötä ajamisesta puuttuu perusrentous. Tai sitten kroppa on jostain muusta syystä väsynyt ja sen takia puuttuu rentous ja väsyy entisestään. Tai sitten joku ihan muu. Hyviä vinkkejä olen saanut myös yksityisviesteillä ja sähköpostilla. Kiitokset niistä.

Miten kuntotaso muuten, tai verrattuna aiempiin vuosiin? Tuliko talven aikana treenattua esim lihaskuntoa, montako etunojaa menee +30? Vatsalihakset? Jos kroppa kondiksessa niin aika outoa.

Sippe sanoi:
Jos kroppa kondiksessa niin aika outoa.
Ei ole laisinkaan outoa, ei sinne päinkään. Oon nähny 4 kuukauden aikana täyspäiväisenä töitä tehneenä jo kymmeniä joilla on näitä "en ymmärrä mistä johtuu" ja syy on iha pirun selkeä. Ei sitä vain tavallinen tallaaja ymmärrä, enkä missään nimessä tarkoita että se ois häpeällistä ettei syytä välttämättä näe....

Ei sitä nähnyt edes lääkäri joka lähetti mulle yhen potilaan oikein hoitosuunnitelman kanssa... Luin hoitosuunnitelman ja "diagnoosin" minkä lekuri oli ruuvannut ni se lääkärin diagnoosi oli täysin metsässä. Sanoin oman "suositukseni" sille potilaalle miten itse hoitaisin kyseisen hoitosuunnitelman, heppu totteli mua ja parani kerrasta.... ei tarttenu juosta kymmentä kertaa turhassa hoidossa niinku lekuri ois käskenyt.

Ja ennenku joku ehtii tuohon tarttua ni sanottakoon että en missään nimessä väheksy lääkäreiden tärkeyttä. Mutta kun puhutaan toiminnallisen anatomian vaivoista, ni lääkäri ei todellakaan ole järkevä paikka etsiä syytä, vaan osaava fysioterapeutti/kiropraktikko/osteopaatti/hieroja ..... Itse olen viimeisen 8 vuoden aikana saanu PELKÄSTÄÄN vääriä diagnooseja lääkäreiltä että mikä mulla oli kropassa vikana, sen sijaan fyssari/osteopaatti korjasi/selvitti kaikki vaivat ekalla kerralla.

Sippe sanoi:
Miten kuntotaso muuten, tai verrattuna aiempiin vuosiin? Tuliko talven aikana treenattua esim lihaskuntoa, montako etunojaa menee +30? Vatsalihakset? Jos kroppa kondiksessa niin aika outoa.

Ihan off topikkina tuohon kuntopuoleen sellainen huomi, että jos katsoo kotimaan kärkinimiä tulosluettelossa, niin hyvä lihas- ja yleiskunto on aika lailla yhdistävänä tekijänä. Jos otetaan vaikka nuo etunojat mittariksi, niin mielellään 100++, ettei anna turnauskestävyydessä turhaan tasoitusta. Treeni on helpompaa, kun ei tarvitse puuskuttaa ja keskittyä selviämään, vaan voi opetella ajamaan.
Toinen on sitten tää mentaali puoli.. esim. oma perjantain treeni oli aika hankalaa, eikä siitä juuri mitään käteen jäänyt. Kellon ympäri työviikko taustalla ja paljon univelkaa ei ole oikea lähtökohta tekemiseen.

Näin sivusta seuranneena Esan ajo kehittyi hyvin viikonlopun aikana, mutta niin se kehittyy myös muilla tässä vaiheessa kautta ja taso tuntuu olevan kovempi, kuin esim. viime vuonna.

PrivateeR sanoi:
Ei ole laisinkaan outoa, ei sinne päinkään. Oon nähny 4 kuukauden aikana täyspäiväisenä töitä tehneenä jo kymmeniä joilla on näitä "en ymmärrä mistä johtuu" ja syy on iha pirun selkeä. Ei sitä vain tavallinen tallaaja ymmärrä, enkä missään nimessä tarkoita että se ois häpeällistä ettei syytä välttämättä näe....

Ei sitä nähnyt edes lääkäri joka lähetti mulle yhen potilaan oikein hoitosuunnitelman kanssa... Luin hoitosuunnitelman ja "diagnoosin" minkä lekuri oli ruuvannut ni se lääkärin diagnoosi oli täysin metsässä. Sanoin oman "suositukseni" sille potilaalle miten itse hoitaisin kyseisen hoitosuunnitelman, heppu totteli mua ja parani kerrasta.... ei tarttenu juosta kymmentä kertaa turhassa hoidossa niinku lekuri ois käskenyt.

Avaisitko vähän näitä syitä ja oireita tavan tallaajalle?

Back