• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Niin minä mieleni pahoitin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja C-A-D
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
trj sanoi:
Jos ne vedetään edes suurinpiirtein siihen tehtaan antamaan momenttiin niin ne aukeaa ihan niillä auton omilla renkaanvaihto vehkeillä. Silloin tällöin tulee ihan itsekin vaihdettua kesä/talvi renkaat kun ei viitsi tai kerkeä mennä jonottelemaan, ja irroittaessa sen eron tosiaan huomaa. Ei tartte etsiä minkäänlaisia jatkovarsia vaihtohommiin ja lähtee mutterit auki ihan omin pikku kätösin, auton omalla rengas avaimella. Ilman isompia voi v...ttuja ja s...tanan p...rkeleitä.

Rengasliikkeillä taitaa olla se suurin pelko että JOS se rengas irtoaa kesken ajon niin vahinkojen maksaja on oitis selvä? Siksi kait ne paukutetaan niin tiukkaan? Enpä keksi muuta järkevää syytä siihen ylikiristykseen.

Entä jos on ylimäärästä se 40e vuodessa ja ei halua likastaa käsiään?

krummi sanoi:
Nyt sitten hävettää kun jouduin käsivaralla laittamaan öljypropan kiinni tänään. Momenttiavain kyllä on mutta ei ollut siihen päätä millä olisi propun saanut kiinni (enkä jaksanut lähteä kaupungille kesken työn etsimään).

PS. Itse kyllä olen todennäköisesti seuraava joka tuota aukoo niin ei vahinko kyllä pääse kiertämäänkään.

Varmasti seuraavalla ajoreissulla räjähtää propun tiiviste ja öljyt leviää tielle ja joudut vastuuseen seuraavien tosimotoristien kaatumisista ainakin seuraavien 3 vuoden ajalta..

Roadkill sanoi:
En ole :) Mutta sinä olet varmaankin rassisti :)

Sanotaanko, että usko vaikka niin. :) Kuitenkin minä jätän tässä kohtaa kohteliaasti julkisesti arvioimatta, mitä minä arvelen Sinun varmaankin olevan. Voihan sekin mennä kovasti pieleen. :paikallatuulee:

Sen sijaan, jotta pysyttäisiin aiheessa olisin mieluusti kuullut, koska minulle jäi täysin epäselväksi mitä ihmettä Sinä arvelet, että tämän 50-vuotiaan, 150-senttisen naisen olisi pitänyt siellä huollossa tehdä/sanoa. Kääriä hihat ja sanoa että "anna ***kele tänne se avain, minä kyllä näytän kuinka ne aukee" ? Tai haastaa huoltamon henkilökuntaa väittämällä että he valehtelevat?

Kyllä asia on niin, että jos auton vie renkaanvaihtoon autohuoltoliikeeseen, niin tulee ostaneeksi palvelun ja on tarkoitus voida luottaa siihen että homma hoituu, ja että siellä puhutaan totta. Jos homma ei hoidu sujuvasti ja luotettavan oloisesti, niin sitten varmaan vie autonsa muualle ensi kerralla. Mitäpä muuta.

Roadkill sanoi:
Varmasti seuraavalla ajoreissulla räjähtää propun tiiviste ja öljyt leviää tielle ja joudut vastuuseen seuraavien tosimotoristien kaatumisista ainakin seuraavien 3 vuoden ajalta..

Joo, onhan se kettumaista jos sata maksaa siitä että päästään ajamaan radalle ja sitten yksi unohtaa kiristää öljypropun...

Sen jälkeen 99 siivoo sen yhden jälkiä että ajo voisi jatkua. Vaikka kaikki menettivät pari ajovuoroa en kuullut kenenkään valittavan. Sitä voi mielestäni jo kutsua todelliseksi .org hengeksi.

wanico sanoi:
Joo, onhan se kettumaista jos sata maksaa siitä että päästään ajamaan radalle ja sitten yksi unohtaa kiristää öljypropun...

Sen jälkeen 99 siivoo sen yhden jälkiä että ajo voisi jatkua. Vaikka kaikki menettivät pari ajovuoroa en kuullut kenenkään valittavan. Sitä voi mielestäni jo kutsua todelliseksi .org hengeksi.

Kukaan tuskin tahallaan öljyää rataa. Tämän yleensä ymmärtää jokainen, joten radan siivouskin sujuu vikkelään.

Kyllä tuli paha mieli kun tietyö valmistuu ja hiekkatielle oli menty levittämään mustaa ja tasaista pikeä, siinä meni hyvä tie piloille:pissed:

Suzu-ukko sanoi:
Mikäs tie kyseessä?

Mikä menee uuden 51 eteläpuolella, se kapea ränni mistä pääsee kolhvikentälle. Oli aikaisemmin hiekkaa ja sepeliä ja sitä kautta oli kiva ajella kotiin kun tuli tsadin suunnasta, nyt se on yhtä tylsä kun mikä tahansa suora pikitie:rant:

Minäpä se mieleni olen pahoittanut muista motoristeista jotka eivät voi valita jompaa kumpaa reunaa ajokaistasta missä ajaisivat. Seilaavat edes takasin. Olis kivempi kun ymmärrettäis miten on "fiksuinta" ajaa taajamassa jonossa.

Roadkill sanoi:
Entä jos on ylimäärästä se 40e vuodessa ja ei halua likastaa käsiään?

No eihän se käsien paskaaminen autojen kanssa mitään herkkua ole. Kyllä sitä se 40 euroa vuodessa varmaankin löytyis ylimääräistä, jopa rengastöihinkin.
Mutta perhana kun ei ole tuota aikaa, ja nimenomaan päivisin olla jonottamassa siellä just siinä pahimpina rengasliikkeiden sesonkiaikoin, eli renkaanvaihto aikoina. Työkiireitä, puhelin pirisee ja pitäis olla aina yhtäaikaa siellä että täällä tyydyttämässä ja kuuntelemassa kaikkien hullujen ja narisijoiden huolia että murheita, ja yleensä heti.
Eli en ole opiskelija, runsashameinen, maahanmuuttaja, en valtion, enkä kunnan virassa kun ei oikein kerkee edes kunnolla hoiteleen omia asioita, virka-aikana. Lähes pakko puuhastella silloin tällöin ne rengashommat iltaisin.

Silloin siellä liikkeessä minä laitatan renkaat alle kun ostan uutta kumia. Eli minun tapauksessa ja kilometreillä joka toinen vuosi, keväisin ja syksyisin siellä on oltava jonottamassa ja ostelemassa uudet kesä- ja talvikumit, aika varauksella.

On suorastaan typerää ja häpeällistä viedä auto renkaiden vaihtoon johonkin rengasliikkeeseen silloin kun kumit on valmiiksi vanteilla.

Häpeällistä se on sen takia että nainenkin sen osaa tehdä ja sen verran täytyy ihmisellä olla kädentaitoja että osaa pyörät vaihtaa autoon kun työkalutkin kuuluu jokaisen auton varustukeen.

Typerää se on monesta syystä
-se maksaa
-ajan varaamiseen ja rengasliikkeeseen menemiseen ja muiden menojen sovitteluun menee monin verroin se aika kuin renkaan vaihtoon
-sesongin alussa rengasliikkeissa on kymmentä työntekijää kohti yksi ammattilainen ja muut ovat juuri palkattuja kausityöntekijöitä
-tumpelo teinari paukuttaa vanteesi pulttipyssyllä pultti kerrallaan (ei puhettakaan ristiinkirityksestä) 300 newtonin tiukkuuteen ja hieno aliumiinivanteesi on kiero
-kuin muodon vuoksi otetaan se vuodesta 1969 lähtien samassa naulassa ja samassa momentissa roikkunut momenttiavain ja naksautetaan pultti kerrallaan ja todetaan että se naksahti

Typerää se on myös sen takia että renkaanvaihdon yhteydessä on mahdollista suorittaa pienimuotoinen alustan osien, jarrujen ja nivelten tarkistus ja ennaltaehkäistä mahdollisesti tuleva isompi ongelma. Sitä se rengasliikkeen teinari ei taatusti tee.

Juudes sanoi:
mikä on kusi kilpailu? kusikilpailun ymmärrän, kyllä:jpstyle:

Ennen kun alkaa leikkiä äidinkielen opettajaa, kannattaa laittaa oma kieliasu kuntoon ja aloittaa lauseet isolla kirjaimella:p

Oman auton renkaat vaihdan ite. Firman auton renkaat vaihtuu rengasliikkeesä, sielläkään ei tarvii jonottaa sesonkina kun varaa ajan etukäteen.

Koheltaja sanoi:
Ennen kun alkaa leikkiä äidinkielen opettajaa, kannattaa laittaa oma kieliasu kuntoon ja aloittaa lauseet isolla kirjaimella:p

Oman auton renkaat vaihdan ite. Firman auton renkaat vaihtuu rengasliikkeesä, sielläkään ei tarvii jonottaa sesonkina kun varaa ajan etukäteen.

Anteeksi!
Seuraavana kommenttini uudelleen, toivottavasti nimimerkki koheltajakin on nyt tyytyväinen.

Mikä on kusi kilpailu? Kusikilpailun kyllä ymmärrän.

Juudes sanoi:
Anteeksi!
Seuraavana kommenttini uudelleen, toivottavasti nimimerkki koheltajakin on nyt tyytyväinen.

Mikä on kusi kilpailu? Kusikilpailun kyllä ymmärrän.

Siis mitä? Oletko nyt tosissasi? Jatkatko tahallasi tätä samaa jankkaamista vai etkö oikeasti osaa yhdistää kahta sanaa toisiinsa?

Back