Hämmennetäänpäs tätä keitosta vielä hieman:
En ota kantaa sen enepää turvaliiveihin (vaikka semmoisen omistankin ja joskus syyspimeillä sitä pidänkin) vaan seuraavanlaisiin kommentteihin, joita on tässäkin ketjussa näkynyt:
-" ajan tasan niissä varusteissa joissa lystään, koska se on oman asiani ja maksan veroni"
Onkos se näin?
Taannoinen himosaunoja toteutti itseään ja harrastustaan seurauksella, että makasi kuukausitolkulla sairaalassa teholla, tehtiin ihonsiirtoja ja ties mitä. Kaveri saatiin pysymään hengissä, joka oli sinällään positiivista, mutta kuka viitsii arvuutella kuinka paljon tuo lysti kustansi? Olen ihan saletti, että seitsenumeroisissa luvuissa ollaan pelkän sairaalahoidon osalta ja mahdolliset muut työkyvyttömyys- yms. korvaukset ja eläkkeet.
Ja kuka maksoi lystin? Veronmaksajat tietysti eli me kaikki.
Entäs sitten nää sortsi-läpytin-t-paita kuskit? Ne kun tekee pienenkin köntsäyksen, niin kuka maksaa? Me muut veronmaksajat ja vakuutusmaksujen maksajat tietysti!
Ehdotankin seuraavaa:
Jokainen saa vapaassa maassa ajella vaikka ilkosillaan, kunhan vastaa itse seurauksista.
Eli aina kun on setvitään mp-kolaria ja sen seurauksia, tsekattaisiin kuskin / matkustajan varustus. Omavastuuta sitten sen mukaan lisää, millaisissa rytkyissä on oltu liikkeellä. Sortsipellet vaikka maksakoon koko ihonsiirtohommansa itse.
Farkuista ja jonkinsortin ajotakista saisi jo pientä helpotusta, ja oikeasta suojilla varustetusta ajopuvusta sitten mennään nykykäytännön mukaan eli yhteiskunta ja vakuutusyhtiöt maksaa.
Ei siis pakoteta ketään pitämään kesäkuumalla niitä ainokaisia nahkoja tai goreja, joilla ajetaan jo huhtikuullakin ( vaikka oikeita hellekelinkin ajopukuja on Luoja paratkoon kyllä keksitty) vaan kaikki saavat toteuttaa itseään miten haluavat. (Ei nyt sentään kypäräpakosta ehkä luovuta, kun täällä siihen on jo sentään taivuttu, toisin kuin Suuressa Maailmassa...)
Kunhan sitten maksavat jos jotain käy. Ja maksamiseksi ei riitä, että "mä maksan veroja tai vakuutusmaksuja".
Vaikkakin tämä tarina on siinä mielessä ihan turhaa pulinaa, sillä eihän noille sortsiurhoille koskaan mitään käy, koska he ovat kuskien eliittiä...
t. pozo