• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nakupyörä ensi kaudesta eteenpäin - ehdotuksia mulle sopivasta pyörästä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaff
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse tuossa eilen pääsin tuollaista MT-07:aa livenä pällistelemään ja vakuutti kyllä ainakin päällepäin, ei tule ollenkaan ns.budjettipyörän fiilistä vaikka sellaisestahan kyse on kuitenkin. Ja spekseissä lyö kilpailijoille luuta kurkkuun ihan hyvin.

Ääniäkin pääsin pikkaisen kuuntelemaan, vakioputkella toki aika ruohonleikkurimaiset kuten odottaa sopii mutta sliparillahan se ongelma korjaantuu :thumbup:

Street Triplelle ääni. Melkeinpä vertailun kuin vertailun kaivat nakupyöristä niin ykköseksi nousee Street Triple. Itsellä vartta on se 185 ja ei haittaisi pidemmällä matkalla jos pyörä olisi vähän kookkaampi, mutta kyllä tuolla ajelee. Todella ketterä ja mukavan luonteikas ja vääntöäkin löytyy eli ei tarvi kierroksilla huudattaa jos vähän kiihdyttelee.

Ehkä se on vertailukohtien puutetta, mutta eipä tuo omiin korviin huuda motarillakaan ainakaan siten, että se rasittaisi. Omassa tosin on vakioputket.

Buellista en tiedä mitään, mutta Monsterin olen ymmärtänyt vähän näyttävän ikäänsä eli ei ole ajo-ominaisuuksien kanssa samalla viivalla.

Viimeksi muokattu:
Itsellä oli ekana pyöränä street triple ja parisen vuotta tuli sillä ajeltua. Erittäin hyvä ajotuntuntuma ja tehoa löytyy riittävästi kunhan kierroksia ensin saa hieman. Taittuu mutkiin kuin ajatus.

Street tripleä en kuitenkaan suosittelis, jos tarkotus on tehdä satunnaisesti pidempiä matkoja, koska ajoasento on sellanen että perse liukuu eteenpäin ja painoa tulee jonku verran käsille. Itsellä triplen selässä ~100 km lämpimässä säässä tuotti jo ongelmia. Tuossa ducatissa on ajoasento muistaakseni myös hyvin samanlainen (muutaman koeajon perusteella).

Nykyinen pyörä on superduke, jossa ajoasento on paljo suorempi. Tällä pyörällä on tullut ajeltua viimeiset pari kesää sellaisia 5000 km lenkkejä ilman ongelmia. Päivässä tullut kilometrejä helposti 400-600.

Superduke on paras, joten suosittelen sitä :) Toinen suositus on että käyt ajaan jokaisen noista mainitsemistas pyöristä ennen ostopäätöksen tekoa. Teet jokaisella tarpeeks pitkän lenkin niin kyllä se voittaja sieltä löytyy.

Kävin Yamaha-viikoilla katsomassa livenä tuota MT-07:aa ja koeajoinkin MT-09:n. Suomen ensimmäiset MT-07:t saadaan kilpiin lähiviikkoina/-päivinä, jolloin sitäkin pääsee koeajamaan. MT-09 tuntui mulle hieman liian pelottavalta laitokselta. Ajoasento oli sopiva ja pyörän käsittely helppoa, mutta mun käyttöön muutama hevosvoima liikaa.

MT-07 on kyllä tällä hetkellä ykkösvaihtoehto. Livenä todella upea, ei ollenkaan halvan oloinen, eikä tuntunut paikallaan sen päällä istuessani liian pieneltä. Käyn koeajamassa heti kun pääsen ja toivon hartaasti ajo-ominaisuuksien ja asennon istuvan mulle.

Alle 7300€ maksavana tuo pyörä on mielestäni rikollisen halpa. Kun jälleenmyyntiarvo jätetään pois laskuista, veikkaan tuon olevan viisaampi vaihtoehto harkitsemilleni käytetyille pyörille.

Kaff sanoi:
Mahtavaa, kuinka paljon erilaisia pyöriä täällä on ehdotettu! Osa on mulle ihan uusia tuttavuuksia. Aika moni kuitenkin on tonninen tai yli, vaikka taitaa mun käytössä kuutiosentit mennä hukkaan. Esim. SV650 voisi olla todennäköisempi ostos kuin SV1000S..

Mulla on tonninen Cagiva Raptor, jossa on siis hyvin läheltä sama kone kun tossa isommassa sv:ssä. Vääntöä tosta koneesta löytyy, mut ei tosta V koneesta ihan älyttömiä tehoja irtoa kumminkaan jos sitä pelkää. Et jos nyt jotain kokemusta pyöristä on ennestään niin kannattaa harkita tota tonnistakin, mukava kone ja ainakin noilla leovincen slipareilla murisee nätisti. :polonen:

Taidanpa ite päivitellä SV650:n tuohon MT-09 parin vuoden päästä, kun noita saa käytettynä järkevällä hinnalla. MT-07 painii aika samoissa tehoissa, joten ei olisi kummonen päivitys.

edit: Ai MT-09 olikin noin paljon kalliimpi ku seiska. Taitaaki vierähtää muutama vuosi ennen moista päivitystä. :O

NUDA - vääntöä, luonnetta, keveyttä, ihana ajaa, miehekästä mörinää eikä joka mutkassa tule samanlainen vastaan.

Toi MT 07 taitaa olla hintaluokassaan paras, ainakin numeroiden mukaan. Itse ottaisin abs-jarrullisen version.

Katselin MT09 kaupassa. Saatan olla väärässä mutta monet pultit ja mutterit vaikuttavat sähkösinkityiltä, samoin esim. jalkatapin kiinnike. Kauankohan kestää ennenkuin ruoste iskee? Tosin eipä kai se mikään ongelma ole jos laitteen pitää puhtaana.

Joka tapauksessa toi 07 on kiinnostava laite.

Ei muuta kun kokeilemaan vaan kaikkia erilaisia pyöriä, kyllä se suosikki sieltä sitten löytyy. Itsellä juuri hankinnassa Ducati Monster S2R.

Menee hintojen puolesta vähän OT:n puolelle mutta jos olis kohtuullinen budjetti niin mulla top. 3 pyörää olis nämä:

Ducati Streetfighter
Trumppa Speed Triple
Super Duke

Monsteri ei oikein ulkonäön puolesta nappaa... mutta makuasioita...

tst sanoi:
NUDA - vääntöä, luonnetta, keveyttä, ihana ajaa, miehekästä mörinää eikä joka mutkassa tule samanlainen vastaan.

Olis muuten tosi siisti hooligan-pyörä, ehkä vielä siistimpi ku 690 duke II! Just not what I'm looking for right now ja oon muutenki luvannu itselleni pysytellä erossa 100+ hp pyöristä jonku vuoden vielä..

Itsekin vaihdoin viime kesänä pyörän tyyppiä nakuksi. Useampia eri kyykkyjä aiemmin. Loppusuoralla malleissa oli superduke ja triple. Sd veti pidemmän korren. Päivääkään en ole katunut vaihtoa.

Kävin tänään MT-07 koeajolla ja kyllä kaupat tulee. Kroppa istui mukavasti pyörään, vaikka onkin pitkät jalat. Täyttä ajomukavuutta haittasi se, että koeajopyörän vaihdevipu ja takajarrupoljin olivat säädetty liian alas meikän monoille, joutui "kalastelemaan" isompaa vaihdettaessa. Soundit vakioputkella ei kastele kenenkään housuja, ehkä slipari tarvitaan.. Kaasutuntuma oli sopiva - en uskaltanut lainapyörällä rankaista punaviivalle saakka, mutta kiihtyi "ihan tarpeeksi" meikän makuun :;): . Pyörän hallittavuus vakuutti eniten - TODELLA helppo ajettava, tottelee jokaista ohjausliikettä mukisematta ja myös esim yliohjauksesta johtuvista pinteistä pääsee melko anteeksiantavasti pois. Kytkintuntuma oli haussa koko ajon ajan, eli liikkeellelähdöt ei ihan smootheimpia ollut.

Nyt vain odotellaan, että milloinkahan saan oman pyörän - vinkkinä muillekin, että jos harkitsee tätä, kannattaa toimia nopeasti jos tällä kaudella haluaa ajella.. Toimittajalla ja sitä kautta myös jälleenmyyjillä ilmeisiä toimitusvaikeuksia ko mallin kanssa.

Voi hemmetti, totuuden hetki käsillä!

Long story short: Tilasin MT-07:n 3,5 kk takaperin ja kyllästyin tällä viikolla odotukseen ja kävin koeajamassa paria muuta pyörää. Tämän jälkeen Yamaha ilmoitti, että ensi viikolla MT-07 saapuu ja koeajoin MT-07:n uudestaan - nyt en enää tiedä mikä valita!

Eli hyvät uutiset siis ovat, että näyttäisi siltä, että MT-07 tulee kuin tuleekin ensiviikolla maahan. Huonot uutiset ovat ne, että en olekaan varma onko se oikea pyörä mulle.

Kävin koeajamassa tuoreehkoa vakiokuntoista 2013 vm KTM 690 Dukea, josta tykkäsin kovasti! Parempi ajoasento mulle kuin MT-07:ssa ja jotenkin kaupunkiystävällisempi välitys laatikossa. Valitettavasti takamus puutui jo 20 min ajon jälkeen johtuen ominaisvärinöistä. Penkki oli muuten ehkä paras kolmesta.

Sitten ihan randomilla ajoin 2010 vm Ducati Hypermotard 796:n josta myös tykkäsin paljon. Moottori tuntui tehokkaammalta (mitä se tietenkin onkin) kahteen muuhun nähden, mikä teki yli 100 km/h nopeuksista jotenkin vaivattomampaa. Huonoa pyörässä on ikä, pieni bensatankki, Ducatin huoltohinnat ja osittain ulkonäkö (se etulokari pistää ikävästi silmään).

Kahteen muuhun nähden MT-07:n uusintakoeajossa ärsytti matala istuinkorkeus ja pieni polvikulma. Lisäksi 100+ kmh nopeuksissa MT-07:ssa tuntui tuulenvastus kaikkein eniten (?). Moottori taas on edelleen hyvän tuntuinen, vaikka 2-vaihteesta on tehty turhan lyhyt, katsoin monesti parhaaksi hypätä sen yli.

lario sanoi:
Tuolle on nimi: Ostokrapula
Helvetti.. sä oot niin oikeassa :doh: . Ehkä se on muutenkin vähän liikaa vaadittu, että löytyy just mulle täydellinen pyörä vakiona ja uutena, joka maksaa alle 7,5k€..

Kaff sanoi:
Helvetti.. sä oot niin oikeassa :doh: . Ehkä se on muutenkin vähän liikaa vaadittu, että löytyy just mulle täydellinen pyörä vakiona ja uutena, joka maksaa alle 7,5k€..

Vanha kansa sanoo, että sen jälkeen kun ostanut auton, prätkän, veneen, asunnon yms. niin EI missään nimessä saa katsella myynti-ilmoituksia vähään aikaan.
Aina löytyy sata parempaa ja halvempaa kuin se, minkä on juuri ostanut.

Back