• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nakupyörä ensi kaudesta eteenpäin - ehdotuksia mulle sopivasta pyörästä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaff
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
J64 sanoi:
Noihin kahteen kohtaan kommenttia:

-vaikka ostat rahoituksella, voit itse valita vakuutusyhtiön sekä turvan laajuuden, kasko toki on oltava jos rahoitusyhtiö omistaa pyörän.

- Yamahassa on muistaakseni 1000 km:n ensihuolto ja sen jälkeen huollot 10 tkm:n välein, joten kovin montaa huoltoa et joudu merkkiliikkeessä tekemään takuun aikana. Sen jälkeen voit huoltaa itse, jos osaaminen riittää, kuten ymmärsin.

Paitsi jos innostuu ja täräyttää ensimmäisenä kesänä 35 tonnia mittariin, kuten mulla kävi:D

Kaj sanoi:
Street Triple huutaa kuin pistetty sika jo satasen vauhdissa, ei mikään matkapyörä.
Ostin moisen uutena, latasin Arrowin putket, belly panin, fly screenin yms., kurvailin pari kertaa lähimutkissa ja erehdyin kerran käymään mökillä...tuhat kilsaa jäi saaliiksi ja möin pois. Kalliit kilsat.

Ei se siitä rikki mene

Monsteri on hyvä pyörä jos vaan fyysisesti sopii. Mulle (190cm) liian ahdas mutta kokeilemallahan se selviää. Jos valitset Monsterin semmosella koneella mitä on valmistettu pitkään ja vaikka käytetty muissakin malleissa niin se helpottaa aina varaosien laajempaa saatavuutta. Pääsisit tutustumaan desmoventtiileihin kun ropauskin kiinnostaa :) Varaosahinnathan Ducatilla laski just mutta absoluuttisesta hintatasosta ei oo käsitystä.

Breva mainittiinkin jo mutta miten 750 versio? Siinähän peruskone on Guzzin iänikuinen pikkulohko mihin kyllä löytyy osia vaikka mistä ja kaikki on aika mukavasti huollettavissa. Tehonlisäystä ei juurikaan tule mutta vääntöä kyllä. Kone on Guzzimaisesti tosi kestävä ja ajoasento sopii mullekin, sulla ei siis pitäis olla mitään ongelmia.
Käy ihmeessä kokeilemassa jos vaan ulkonäkö natsaa. Suhteellisen kevyt pyörä, ainakin joihinkin ehdotettuihin verrattuna. Budjettiinkin uppois ihan mukavasti. :orgmp:

Makuasioitahan nää on, hommaa se mikä "puhuu" sulle :D

Kaj sanoi:
Street Triple huutaa kuin pistetty sika jo satasen vauhdissa, ei mikään matkapyörä.
Ostin moisen uutena, latasin Arrowin putket, belly panin, fly screenin yms., kurvailin pari kertaa lähimutkissa ja erehdyin kerran käymään mökillä...tuhat kilsaa jäi saaliiksi ja möin pois. Kalliit kilsat.

Joo, jos haluaa mennä isoa tietä mökille, niin esimerkiksi FJR voi olla parempi vaihtoehto. Aloittaja kuitenniin kaikesta päätellen hakee jotain muuta.

Mikään vauhtihirmu en koskaan ole ollut, vaan toivon tulevalta pyörältäni vääntöä, keveyttä ja ketteryyttä pk-seudun kaupunkiajoihin sekä mutkapätkille (50-90 km/h). Todennäköisesti tulee ajettua "pidempiäkin" reissuja (jotain satoja kilsoja) kesän mittaan.

Jokerina BMW F 800. Ei ehkä yhtä seksikäs kuin alkuperäinen kolmikko :p, mutta toimii.

Entä isompi Buell eli XB12? Niitä löytyy 6-7 tonnilla. Hieman lisää potkua verrattuna pienempään ja reilusti enemmän vääntöä.

tuo ducatin monsteri on kyllä ainakin mielipiteitä jakava pyörä. Myös muotoilultaan. Joko siitä todella tykkää tai sitte ei yhtään.

Omasta mielestä se näyttää jostakin syystä sellaselta adventure pyörältä.
Mutta meikäläisen mielipide ei onneksi vaikuta kenenkään ostopäätöksiin. Paitti omaan, luojan kiitos. :p

Löytyyhän SV1000:sta myös nakumalli N. Kantsii ainakin käydä koeajamassa, ei tiedä vaikka tykästyisit (mä tykkään) :)

Honda X-11.

Suosittelen toki samaa mitä itselläni, koska minulla on täysin sama moottoripyöräilyhistoria ja ajotottumukset.

Plussat:
-1100cc
-136hv
-erittäin vakaa ajettava nakupyöräksi (ainakin verrattuna edelliseen pyörääni Hornet 900), pystyy hyvin ajelemaan yhdelläkin kädellä 100 vauhdeissa
-"katteet" ja maski suojaavat hyvin tuulelta
-vääntävä moottori, kaupungissa pärjää vaikka pelkällä 3. vaihteella (30-160kmh)
-HALVAT vakuutukset (osakaskolla n. 400€/v)
-ei tarvitse varaosia, koska Honda :)
-pärjää hyvin isommissakin vauhdeissa
-halpa
-ei tule joka kulmalla samanlaista vastaan

Miinukset:
-painava
-kulutus n. 7,6 litraa/100km
-melko löysä keula

Esim.
http://www.nettimoto.com/honda/x11/1646545

Ducatin hirviölle ääni!

Tai sitten Suzuki SV 650 tai Hyosung Comet 650 jos haluaa tyyliä edullisesti ja helppohuoltoisen.

Tuollaisen Buellin kerran omistaneena voisin suositella sitä. On älyttömän hauska ja luonteikas pyörä. Helppo huoltaa itse jne. Liikkuu ihan ripsakkaasti ja äänet on sopivan putken kanssa todella hienot. Eikä tartte rasvata ketjuja.

Tai sitten ostat multa K100:sen. :jpstyle: Sillä ajaa sen +500km päivässä kepeästi ja silti on passeli myös kaupunkiin. Ja hintakin osuu kohdilleen.

Mahtavaa, kuinka paljon erilaisia pyöriä täällä on ehdotettu! Osa on mulle ihan uusia tuttavuuksia. Aika moni kuitenkin on tonninen tai yli, vaikka taitaa mun käytössä kuutiosentit mennä hukkaan. Esim. SV650 voisi olla todennäköisempi ostos kuin SV1000S..

Moto Guzzit kiinnosti aikaisemmin tosi paljon ja diggaan vieläkin niiden "old school" henkisestä muotoilusta. Nyt kuitenkin etsin jotain... kulmikkaampaa :D .

BMW'stä en tiedä mitään, muutakun sen, että lähes kaikki nettimotossa olevat on varustettu melkein 100k mittarilukemalla - vahvaa rautaa siis.

Oon tämän illan viettänyt selatessa arvosteluja ja speksejä MT-07:sta ja kuumottaa.... Paperilla se on just sitä, mitä haen ja mun mielestä muotoilukin on melkein kymppi. Jos tuo 7000+€ hintalappukin on todellisuutta niin harkitsen kyllä vakavasti.. Ainakin käyn koeajolla!

Joo ei se 600 nen hajoa vaikka huutaakin kuin pistetty sika. Tietysti vakioputket olisi pitänyt sian hiljaisempana.

Moottoripyöräily on fiilis laji, joten jos ottaa päästä kun pistetty sika vinkuu, niin ei siinä auta vaikka hokee itselleen, että se kestää. Kestämisellä ei ole juuri mitään tekemistä sen kanssa että mikä se fiilis on.

jaket sanoi:
Joo ei se 600 nen hajoa vaikka huutaakin kuin pistetty sika. Tietysti vakioputket olisi pitänyt sian hiljaisempana.

Moottoripyöräily on fiilis laji, joten jos ottaa päästä kun pistetty sika vinkuu, niin ei siinä auta vaikka hokee itselleen, että se kestää. Kestämisellä ei ole juuri mitään tekemistä sen kanssa että mikä se fiilis on.

Kutosvaihteella 5200 rpm @ 100 km/h ja 6200 rpm @ 120 km/h. Punaraja 12 000 rpm. Ja huutaa kuin pistetty sika? No jos on hd:hen tai johonkin muuhun homosohvaan, tai henkilöautoon on tottunu, niin sitten toki.

Mulla on kokemusta Buelli XB12S:stä reilun kolmen vuoden ajalta. Siinä oli vielä race-kit, joten ei ole ihan vertailukelpoinen tuon alussa olevan Buellin kanssa.

Valtavan hauska ja hyvä sillä oli ajaa. Hirmuinen vääntö, seksikkäät äänet ja sporttiset ajo-ominaisuudet.
Myin sen kuitenkin, kun aloin kyllästyä ahtaaseen ajoasentoon (185 cm) ja 'liiankin' tehokkaaseen moottoriin.
Huiman väännön takia nopeutta piti koko ajan tarkkailla.
Rumakin se oli, joskin omassa genressään paras.

Välillä aina harmittaa, että tuli siitä luovuttua.

Kaj sanoi:

jaket sanoi:

Mulla hajos pää fz6:sen vinkunaan jo ekalla 100km konematkalla .. Kierrokset kokoajan 5000+

Täytyy sanoa, että tuo Yamaha MT-07 vaikuttaa hintaansa nähden erittäin mielenkiintoiselta. On saanut näemmä testeissä erinomaisia arvosteluja, jos niillä nyt mitään merkitystä on.

dmachine sanoi:
Kutosvaihteella 5200 rpm @ 100 km/h ja 6200 rpm @ 120 km/h. Punaraja 12 000 rpm. Ja huutaa kuin pistetty sika? No jos on hd:hen tai johonkin muuhun homosohvaan, tai henkilöautoon on tottunu, niin sitten toki.

tarkoitan sitä, että tämä on täysin subjektiivinen kokemus, jos ihmistä ottaa päästä kierrokset, niin ne sitten ottaa ja siinä ei auta mikään tosiasia, että se kestää. tarkoitus on nauttia ja jos nauttii enemmän toisesta pyörästä joka käy matalamman 'kuuloisesti', niin se on sitten vaan hommattava se.

nelikko joka kiertää 5200 kuulostaa aika levottomalta, esim twiniin samoilla kierroksilla, tai yksipyttyiseen.

itsellä oli 636 kawa ja vaikka se on lähes täydellinen pyörä sinänsä, niin itse otti päästä koko ajan sillä ajaessa(paitsi radalla). Ei siinä totuttelut auta, myyntiin... speed triplellä saman maantienopeuden ajaminen on kuin suklaata söisi.

ääni vaikuttaa ihmisten fiiliksiin aika paljon, jatkuva suurtaajuusääni saa pinnan kiristymään ja rupean puremaan hampaita yhteen.

JT

Back