harmaahukka
Rauhallinen kaahari
Älkääs nyt sotkeko turvallisia kuskeja ja hyviä kuskeja keskenään. onnettomuuksien määrähän on vain yksi mittareista - eikä se edes oikeastaan ollut esillä koko aiheessa.
-hh-
-hh-
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minä en ainakaan aja sen takia, et pääsisin vaan liikkuun kaksirattaisella paikasta toiseen.. voin ajella monta tuntia putkeen muuten vaan, ilman päämäärää..Minun käsitykseni naisten ajamisesta on, että suurinta osaa
ei ajaminen itsessään kiinnosta, se on vain keino päästä
paikasta A paikkaan B
Liekkö mopo kellekään (?) "waan" kulkupeli jolla liikutaan paikasta A, paikkaan B? Luulisi siihen löytyvän miljuuna helpompaa tapaa... Tai ainakin jokusen. Oma tarve valita mopo kulkineeksi paikkojen välillä on silkkaa halua ajaa mopolla, helpommallahan tuosta pääsisi kun kaivais auton avaimet kaapista ja huristelisi menemään, ilman mitään kummosia varusteita ja varustautumista... Näin oletan...Minä en ainakaan aja sen takia, et pääsisin vaan liikkuun kaksirattaisella paikasta toiseen..
Pitäisi varmaan ymmärtää olla sekaantumatta asiaan, mutta kun ei malta. Keksin nimittäin juuri kiehtovan teorian. Ystävällisesti huomautan, että kyseessä on nimenomaan teoria, enkä väitä mitäänkun liikenteessä näkee oudosti liikkuvan kotilon niin nainenhan sieltä ratista löytyy.
...että ajetaan epärytmissä muuhun liikenteeseen nähden, hortoillaan kaistalla, jarrutellaan epäloogisissa paikoissa, yleisesti ottaen meno on epävarman tuntuista
Parahin Hellevi ...
Jos kaksi tai useampi ajelee liikenteessä samalla logiikalla kuin
kärpäset lentelevät, niin niillä ei ole mitään mahdollisuutta osua
toisiinsa, mutta sivullisiin sitäkin useammin. Oletko koskaan
kuullut, että kärpäset olisivat osuneet toisiinsa lennossa? Sen
sijaan niitä on esim. visiiri täynnänsä.
![]()
Niin. Tietoisesti voi toki harjoitella sitäkin, että esim. säätää ilmastointia tai radiota ajaessaan ilman että nopeus, suunta tai tarkkaavaisuus kärsivät... jopa kännyyn voi puhua, kun tiedostaa oman keskittymiskykynsä rajat.Pitäisi varmaan ymmärtää olla sekaantumatta asiaan, mutta kun ei malta. Keksin nimittäin juuri kiehtovan teorian. Ystävällisesti huomautan, että kyseessä on nimenomaan teoria, enkä väitä mitäänkun liikenteessä näkee oudosti liikkuvan kotilon niin nainenhan sieltä ratista löytyy.
...että ajetaan epärytmissä muuhun liikenteeseen nähden, hortoillaan kaistalla, jarrutellaan epäloogisissa paikoissa, yleisesti ottaen meno on epävarman tuntuista![]()
Usein kun näen edellä kuvatulla tavalla ajavan naisen, hänellä on joko:
a) kännykkä korvalla tai muuten käsillä
b) yksi tai useampi lastenistuimellinen jälkikasvua
c) ystävätär kyydissä
d) jotain muuta vastaavaa tai yhdistelmä edellisistä
Teoriani liittyy läheisesti toiseen "teoriaan" tai yleisesti tunnettuun stereotypiaan. Eli että miehillä on "putkiaivot" ja naiset pystyvät "moniajoon".
Olen usein itsekin kuullut naisten kehuskelevan sillä, miten voivat tehdä x^y asiaa samaan aikaan. Kun sitten olen tätä toimintaa tarkastellut miehisen kovilla mittareilla, on vaikuttanut siltä että mitattavaa tulosta ei juuri synny, mutta naiselle tulee tunne että hän saa paljon aikaiseksi ja on tosi tehokas.
(Juu, ehkä nämä yksilöt olivat poikkeuksellisia ja kaikki muut naiset ovat parempia moniajossa. Otos on kieltämättä pieni ja tutkimustapa epätieteellinen).
Heräsi ajatus, että kenties (jotkut) naiset soveltavat liian innokkaasti tätä moniajokykyään liikenteessä, ja sen takia huomiokykyä jaetaan liikaa epäolennaisiin asioihin kuten juoruamiseen (anteeksi, tarkoitin sosiaaliseen verkottumiseen) puhelimessa, sinappitehtaan huoltamiseen ja meikin kohentamiseen. Ajaminen on niin helppoa, että sehän menee siinä sivussa kuin itsestään.
Moottoripyörällä ajaessa mahdollisuudet moniajon harrastamiseen ovat huomattavasti vähäisemmät, joten huomiokyky keskittyy paremman puutteessa enemmän liikenteeseen ja ajamiseen.
Mitä miehiin tulee, omasta puolestani voin sanoa, että autolla ajaessani liikenteen seuraaminen ja auton ajaminen ovat ehdottomasti ensi sijalla, ja kuuntelen vieruskaverin höpinöitä juuri tasan sen verran kun ehdin, ja tarvittaessa pyydän toistamaan. En puhu puhelimeen ajaessa, koska siitä ei tahdo tulla mitään kun keskityn ajamiseen (eikä kukaan koskaan soita minulle).![]()
Jos jostain käsittämättömästä syystä minulla olisi takapenkillä hinaajan lailla huutava ihmistaimi, kuuntelisin sitä kuin mies sen aikaa että saisin pysäytettyä auton, ennen kuin alkaisin hamuilla tuttia takajalkatilasta. Kenties jonkin biologisen imperatiivin takia vastaava itsehillintä ei ole (joillekin) naisille mahdollista, vaan jälkeläisen "hätään" on reagoitava alle sekunnissa oltiin sitten motarin kiihdytyskaistalla eli ei. En tiedä, voin vain spekuloida.
Tai ehkäpä vika on miehisessä macho-liikennekulttuurissa, jossa painotetaan liikaa vääriä asioita? Naistutkimuksella olisi varmaan paljon sanottavaa aiheesta.
No, eiköhän tässä ollut tarpeeksi tyhjänpäiväistä länkytystä ja kyseenalaista arvailua.
Lopuksi haluaisin huomauttaa, että naiset ovat ihania. Etenkin moottoripyöräilevät![]()
![]()
Mistä täältä löysit ne kuumat tunteet?Mä en kyllä tajua miksi tämä topikki herättää näin kuumia tunteita![]()
Taisin toivoa vaanMistä täältä löysit ne kuumat tunteet?Mä en kyllä tajua miksi tämä topikki herättää näin kuumia tunteita![]()
![]()
sanoi:Teoriani liittyy läheisesti toiseen "teoriaan" tai yleisesti tunnettuun stereotypiaan. Eli että miehillä on "putkiaivot" ja naiset pystyvät "moniajoon".
Tällanen on vaimonikin. Sen takia hänellä on oma pyörä.Tässä just menee mulla raja. Pakko olla käsivaihteet, muuten tuntuu kuin ajelisi kauko-ohjaimella lelun kyydissä istuskellen. Pitää voida käskeä konetta, jarruttaa moottorilla ja säädellä ihan mielensä mukaan. Kun ajan, niin ajan.